Magazine
Contact
Home
Nieuw: Fitness & Wellness Vakdagen 2011
The Exhibition Company en BodyBiz International lanceren in 2011 gezamenlijk een nieuwe beurs: de Fitness & Welness Vakdagen. De beurs wordt gehouden van 22 tot en met 25 september 2011 in Ahoy Rotterdam en is bestemd voor iedereen die iets met wellness te maken heeft: fitnesscentra, zwembaden, sauna's, schoonheidssalons, etc.

De Fitness- en Wellness Vakdagen vormen een nieuw onderdeel van een breed platform op het gebied van fitness en wellness. Eén van de organisatoren is BodyBiz International, uitgever van bladen en websites als BodyBiz, Sauna & Spa, Massage Zaken, AquaVision, Tanning Journal, Wellness Life Magazine en Body Meets Beauty. De uitgeverij beschikt naar eigen zeggen over een database van meer dan 35.000 personen, die allemaal een connectie met fitness en/of wellness hebben. 

Op 14 oktober presenteerde de uitgeverij de Wellness Directory 2010/2011, de eerste uitgave die alle leveranciers uit de diverse fitness- en wellnesssectoren bij elkaar brengt. De volgende logische stap is een vakbeurs voor die ondernemers. "Zo kunnen ze niet alleen via de bladen en de websites op de hoogte blijven van de snelle ontwikkelingen in deze branche, maar ook door het zelf te zien en te horen, te ruiken, proeven en ervaren", aldus de organisatie. "Het afgelopen decennium groeide het bewustzijn bij de consument dat het loont om actiever en gezonder te leven. Het gevolg was onder meer een forse toename van het aantal fitnesscentra. Veel van die fitnesscentra waren in die dagen ‘multifunctioneel.’ Ze boden, naast een bewegingsaanbod, ook andere faciliteiten als de mogelijkheid om te zonnen of te ontspannen in de sauna. Dit aanbod heeft zich de laatste jaren verder uitgebreid met onder andere massages, schoonheidsbehandelinken en zwemfaciliteiten.  Ook steeds meer zwembaden, sauna’s, schoonheidssalons en zonnencentra boden de consument producten en diensten voor zijn zoektocht naar een lichaamsbewust leven. De afgelopen jaren werd duidelijk dat de verschillende branches die bestaan rond deze producten en diensten van elkaar leerden en zo gezamenlijk de basis vormden van wat nu bekend is als ‘wellness.’ ‘One stop shopping’ voor een vitaler leven was wat de consument wil.En daarom bieden wij ondernemers de kans om al die facetten bij elkaar op één vakbeurs te leren kennen."

Meer info:  www.fitness-wellnessvakdagen.nl




2010-11-08
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV