Magazine
Contact
Home
Terugblik Lifestyle & Interieur Drachten
De eerste editie van de consumentenbeurs Lifestyle & Interieur was een gezellige boel. Drie dagen lang stond het Fries Congrescentrum Drachten in het teken van beauty, styling, wellness, interieur, shopping en workshops voor het hele gezin. Organisatie Mimicry Expo had een grote diversiteit aan standhouders bij elkaar verzameld.


Hoeveel bezoekers er op 15, 16 en 17 oktober precies waren, kan de organisatie nog niet zeggen. Ook niet of de beurs voor herhaling vatbaar is. Een van de deelnemers was Jan van den Berg van Designfabriek uit Leeuwarden. "Het was een leuke beurs, het aantal bezoekers viel me mee voor een eerste editie. Op vrijdag en zaterdag had het wel wat drukker gemogen, maar zondag was een prima dag. Het speciale kinderplein was een goed idee, maar er waren niet heel veel kinderen. Als Mimicy Expo besluit om de beurs volgend jaar weer te organiseren, dan zullen wij er bij zijn."

Voor de kinderen tot 12 jaar waren er op het Kinderplein diverse workshops, zoals  'verzin je eigen droomkamer' en 'verzin je eigen droomkleding'. Er waren springkussens, suikerspinnen en meer. Oktober is de landelijke woonmaand en de bezoekers konden dat zeker op de beursvloer terug zien. Maar het gaat er bij Lifestyle & Interieur volgens de organisatie niet alleen om dat mensen kunnen shoppen. "Bezoekers moeten het gevoel krijgen dat ze dankzij dit evenement net die stap durven te zetten naar een verandering in hun eigen woon- en leefomgeving." Er was naast wonen dan ook veel aandacht voor lifestyle in de vorm van mooie wijnen, visagie, wellness en allerlei persoonlijke workshops.
 
Een impressie van de beurs is te zien op www.lifestyleinterieur.nl





2010-10-28
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV