Magazine
Contact
Home
Kindermodebeurs van Bread & Butter gaat niet door
Kids Camp, de vakbeurs voor kindermode die in juli 2010 met succes werd gelanceerd als onderdeel van Bread & Butter in Berlijn, krijgt geen vervolg. Hoofdreden is dat het aantal inschrijvingen tegenvalt.

De geplande data voor de januari-editie vielen samen met die van Pitti Bimbo in Florence, de grootste vakbeurs voor kindermode van dit moment. "Dat was niet slim", zegt beursdirecteur Karl-Heinz Müller. Het is niet voor het eerst dat Bread & Butter een kindermodebeurs van de grond probeert te krijgen. In januari 2006 werd een eerste poging ondernomen die ook geen lang leven beschoren was.

Kids Camp ging afgelopen zomer van start met 45 exposanten in een circustent bij de (voormalige) luchthaven Tempelhof waar Bread & Butter plaatsvond. Onder de deelnemers waren merken als Custo Growing, Desigual, Diesel Kid, Tommy Hilfiger, Pepe Jeans Junior en Replay & Sons. Hoewel de eerste editie goed werd ontvangen, is het de organisatie niet gelukt het aantal exposanten voor de tweede editie fors te laten groeien. Tot nu toe hebben zich slechts veertig merken ingeschreven. Een aantal exposanten is teruggekeerd, zo wordt in het persbericht gemeld, maar 'diverse belangrijke merken hebben nog niet bevestigd of afgezegd'.

"Ondanks deze annulering wil ik de kindermode niet de rug toekeren," zegt Müller, "Ik wil er aan blijven werken, ik geloof nog steeds in het project. De huidige kindermodebeurzen in Duitsland zijn vooral nationaal of regionaal geörienteerd en meer gericht op 'infotainment'. Ik denk dat het hoog tijd is voor een internationaal evenement voor kindermode dat 'business and pleasure' combineert." De organisatie gaat begin december met de branche in gesprek om nieuwe mogelijkheden voor zo'n event te onderzoeken.

Info: www.breadandbutter.com

Bron: Fashion United (www.fashionunited.nl)




2010-10-25
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV