Magazine
Contact
Home
Kindermodebeurs van Bread & Butter gaat niet door
Kids Camp, de vakbeurs voor kindermode die in juli 2010 met succes werd gelanceerd als onderdeel van Bread & Butter in Berlijn, krijgt geen vervolg. Hoofdreden is dat het aantal inschrijvingen tegenvalt.

De geplande data voor de januari-editie vielen samen met die van Pitti Bimbo in Florence, de grootste vakbeurs voor kindermode van dit moment. "Dat was niet slim", zegt beursdirecteur Karl-Heinz Müller. Het is niet voor het eerst dat Bread & Butter een kindermodebeurs van de grond probeert te krijgen. In januari 2006 werd een eerste poging ondernomen die ook geen lang leven beschoren was.

Kids Camp ging afgelopen zomer van start met 45 exposanten in een circustent bij de (voormalige) luchthaven Tempelhof waar Bread & Butter plaatsvond. Onder de deelnemers waren merken als Custo Growing, Desigual, Diesel Kid, Tommy Hilfiger, Pepe Jeans Junior en Replay & Sons. Hoewel de eerste editie goed werd ontvangen, is het de organisatie niet gelukt het aantal exposanten voor de tweede editie fors te laten groeien. Tot nu toe hebben zich slechts veertig merken ingeschreven. Een aantal exposanten is teruggekeerd, zo wordt in het persbericht gemeld, maar 'diverse belangrijke merken hebben nog niet bevestigd of afgezegd'.

"Ondanks deze annulering wil ik de kindermode niet de rug toekeren," zegt Müller, "Ik wil er aan blijven werken, ik geloof nog steeds in het project. De huidige kindermodebeurzen in Duitsland zijn vooral nationaal of regionaal geörienteerd en meer gericht op 'infotainment'. Ik denk dat het hoog tijd is voor een internationaal evenement voor kindermode dat 'business and pleasure' combineert." De organisatie gaat begin december met de branche in gesprek om nieuwe mogelijkheden voor zo'n event te onderzoeken.

Info: www.breadandbutter.com

Bron: Fashion United (www.fashionunited.nl)




2010-10-25
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Auto Prof Hardenberg gaat uitbreiden met een nieuw initiatief: Schade Experience Hal. Organisator Evenementenhal Easyfairs geeft daarmee antwoord op de vraag vanuit de markt naar meer beleving op de beursvloer. In de Schade Experience Hal zullen uitsluitend schade-gerelateerde bedrijven aanwezig zijn. De vakbeurs vindt plaats op 17 tot en met 19 oktober 2017 in Evenementenhal Hardenberg.
 
Voor haar tachtigste editie krijgt de Meubelbeurs van Brussel een nieuwe huisstijl en een nieuw logo. Als oudste vakbeurs voor meubilair in Europa kiest de Meubelbeurs voor een verrassend jonge look die dynamisme en zin voor vernieuwing uitstraalt.
 
Na vier intensieve beursdagen sloot de Vinexpo Bordeaux op 21 juni haar deuren. 2.300 exposanten uit 40 landen en 40.050 bezoekers (waarvan 47 procent internationaal, uit 150 landen) kwamen bijeen tijdens dit internationale vak-evenement voor wijn en gedistilleerd voor ontmoetingen, tekenen van contracten, ontdekken van noviteiten en de ontwikkeling van hun zakelijke netwerk.
 
De Belgische vakbeurs New Security krijgt een Nederlandse editie. De tweedaagse beurs waar distributeurs hun beveiligingsoplossingen laten zien zal identiek zijn aan de Belgische versie en zal op 5 en 6 april 2018 plaatsvinden in Expo Houten. De beurs zal tweejaarlijks georganiseerd worden door dezelfde organisator als de Belgische editie, uitgever FCO Media.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV