Magazine
Contact
Home
Kindermodebeurs van Bread & Butter gaat niet door
Kids Camp, de vakbeurs voor kindermode die in juli 2010 met succes werd gelanceerd als onderdeel van Bread & Butter in Berlijn, krijgt geen vervolg. Hoofdreden is dat het aantal inschrijvingen tegenvalt.

De geplande data voor de januari-editie vielen samen met die van Pitti Bimbo in Florence, de grootste vakbeurs voor kindermode van dit moment. "Dat was niet slim", zegt beursdirecteur Karl-Heinz Müller. Het is niet voor het eerst dat Bread & Butter een kindermodebeurs van de grond probeert te krijgen. In januari 2006 werd een eerste poging ondernomen die ook geen lang leven beschoren was.

Kids Camp ging afgelopen zomer van start met 45 exposanten in een circustent bij de (voormalige) luchthaven Tempelhof waar Bread & Butter plaatsvond. Onder de deelnemers waren merken als Custo Growing, Desigual, Diesel Kid, Tommy Hilfiger, Pepe Jeans Junior en Replay & Sons. Hoewel de eerste editie goed werd ontvangen, is het de organisatie niet gelukt het aantal exposanten voor de tweede editie fors te laten groeien. Tot nu toe hebben zich slechts veertig merken ingeschreven. Een aantal exposanten is teruggekeerd, zo wordt in het persbericht gemeld, maar 'diverse belangrijke merken hebben nog niet bevestigd of afgezegd'.

"Ondanks deze annulering wil ik de kindermode niet de rug toekeren," zegt Müller, "Ik wil er aan blijven werken, ik geloof nog steeds in het project. De huidige kindermodebeurzen in Duitsland zijn vooral nationaal of regionaal geörienteerd en meer gericht op 'infotainment'. Ik denk dat het hoog tijd is voor een internationaal evenement voor kindermode dat 'business and pleasure' combineert." De organisatie gaat begin december met de branche in gesprek om nieuwe mogelijkheden voor zo'n event te onderzoeken.

Info: www.breadandbutter.com

Bron: Fashion United (www.fashionunited.nl)




2010-10-25
Beslissers en beïnvloeders uit de vastgoed-, bouw- en installatiewereld konden zich woensdag 15 november laten bijpraten over de kansen van smart technology in de gebouwde omgeving tijdens Smart Homes & Intelligent Buildings in de Jaarbeurs in Utrecht. Bezoekers konden ontwerpen van slimme woningen en gebouwen bekijken en de mogelijkheden van huisbesturing, standaardisatie en protocollen, energiebesparing en het toepassen van gelijkstroom bestuderen. De organisatie lag in handen van Jaarbeurs en Smart Homes.
 
De Margriet Winterfair, die dit jaar voor het eerst plaatsvindt in de Brabanthallen in 's Hertogenbosch, is de eerste dagen goed bezocht. Hoewel de beurs in de Brabanthallen over meer vierkante meters beschikt ten opzichte van de Jaarbeurs in Utrecht is de beleving van bezoekers dat het drukker en sfeervoller is. De Margriet Winterfair wordt gehouden van 17 tot en met 23 november 2017.
 
Marked Events, organisator van tech-events GIG en WORSHIP, heeft de lancering van het Craft Drink Festival aangekondigd. Het tweedaagse event zal plaatsvinden op 28 en 29 juli 2018 in de NEC in Birmigham. Craft Drink Festival zal de tuinen van het gebouw benutten om een pop-up dorp neer te zetten met vooral veel brouwers, destillaten en eetstandjes. 
 
De winterse versie van de Dutch Comic Con in de Utrechtse Jaarbeurs heeft dit weekend zo'n 22.000 bezoekers getrokken. Dat is een verdubbeling ten opzichte van de eerste wintereditie van het evenement vorig jaar. De Comic Con is een evenement voor liefhebbers van strips, stripverfilmingen, tv-series, sciencefiction, fantasy, games en cosplay, een rollenspel waarin mensen zich kleden als hun (strip)helden.
 
De zevende editie van tech-event Bright Day is op 18 en 19 november 2017 door meer dan 22.000 mensen bezocht. Twee dagen lang stond Jaarbeurs Utrecht in het teken van gadgets, games, robots, smarthome, mixed reality en meer slimme technologie.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV