Magazine
Contact
Home
Kindermodebeurs van Bread & Butter gaat niet door
Kids Camp, de vakbeurs voor kindermode die in juli 2010 met succes werd gelanceerd als onderdeel van Bread & Butter in Berlijn, krijgt geen vervolg. Hoofdreden is dat het aantal inschrijvingen tegenvalt.

De geplande data voor de januari-editie vielen samen met die van Pitti Bimbo in Florence, de grootste vakbeurs voor kindermode van dit moment. "Dat was niet slim", zegt beursdirecteur Karl-Heinz Müller. Het is niet voor het eerst dat Bread & Butter een kindermodebeurs van de grond probeert te krijgen. In januari 2006 werd een eerste poging ondernomen die ook geen lang leven beschoren was.

Kids Camp ging afgelopen zomer van start met 45 exposanten in een circustent bij de (voormalige) luchthaven Tempelhof waar Bread & Butter plaatsvond. Onder de deelnemers waren merken als Custo Growing, Desigual, Diesel Kid, Tommy Hilfiger, Pepe Jeans Junior en Replay & Sons. Hoewel de eerste editie goed werd ontvangen, is het de organisatie niet gelukt het aantal exposanten voor de tweede editie fors te laten groeien. Tot nu toe hebben zich slechts veertig merken ingeschreven. Een aantal exposanten is teruggekeerd, zo wordt in het persbericht gemeld, maar 'diverse belangrijke merken hebben nog niet bevestigd of afgezegd'.

"Ondanks deze annulering wil ik de kindermode niet de rug toekeren," zegt Müller, "Ik wil er aan blijven werken, ik geloof nog steeds in het project. De huidige kindermodebeurzen in Duitsland zijn vooral nationaal of regionaal geörienteerd en meer gericht op 'infotainment'. Ik denk dat het hoog tijd is voor een internationaal evenement voor kindermode dat 'business and pleasure' combineert." De organisatie gaat begin december met de branche in gesprek om nieuwe mogelijkheden voor zo'n event te onderzoeken.

Info: www.breadandbutter.com

Bron: Fashion United (www.fashionunited.nl)




2010-10-25
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV