Magazine
Contact
Home
Eventscreen laat papieren beursplattegrond verdwijnen
De Eventscreen met interactieve beursplattegrond is de nieuwe online digitale 'wayfinder' voor beurzen, evenementen en retail en werd geintroduceerd tijdens de IBC 2010 in Amsterdam RAI.



De Eventscreen is een nieuwe activiteit van Tripitch Mediacreatives en Faircom Media. "Eventscreen is de nieuwste manier om interactief met bezoekers te communiceren en online informatie te verschaffen tijdens beurzen en evenementen: de interactieve beursplattegrond. Met een groot 46” touchscreen kunnen bezoekers in een paar klikken een stand of productinformatie vinden", aldus Erik Bakermans van Tripitch Mediacreatives. "En omdat bezoekers niet stil blijven staan, hebben we ook een mobiele applicatie ontwikkeld die de hele beursvloer binnen handbereik brengt. Het zoeken en puzzelen op een traditionele plattegrond behoort hiermee definitief tot het verleden."

Jeroen Veenstra van Faircom Media: "Beursbezoekers willen tegenwoordig op een snelle en effectieve manier hun weg vinden naar de exposanten die voor hem relevant zijn. Exposanten zijn daarom snel te vinden op alfabet of categorie. Daarnaast bieden de Eventscreens met interactieve beursplattegrond een complete oplossing voor beurzen, evenementen en retail. Centraal staat altijd de driedimensionale beursplattegrond met de criteria waarop gezocht kan worden. De applicatie is uit te breiden met een Twitterwall – waarop “tweets” van bezoekers en exposanten gedeeld worden - of met een videomodule die live streaming informatie kan geven. De Eventscreens met interactieve beursplattegrond bieden ook veel commerciële mogelijkheden zoals het sponsoren van de zuil en van diverse modules."

Speciaal voor deze interactive beursplattegrond hebben Tripitch Mediacreatives en Faircom Media een moderne zuil ontwikkeld. De zuil kan in stijl van een adverteerder of evenement ‘gestyled’ worden. In samenwerking met Livingston werden speciale 46” Samsung touchscreens ingebouwd.

Info: 
www.faircom.nl

www.tripitch.com


2010-10-21
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Intertraffic, de vakbeurs voor de mondiale verkeerssector georganiseerd door RAI Amsterdam, breidt uit naar Indonesië met Intertraffic Indonesia 2018. Het evenement richt zich op de nieuwste verkeers- en mobiliteitsoplossingen voor de verschillende verkeersproblemen die zich in het land voordoen. Intertraffic Indonesia 2018 vindt plaats van 31 oktober tot 2 november 2018 gelijktijdig met de Indonesia Infrastructure Week (IIW), Konstruksi Indonesia en The Big 5 Construct Indonesia.
 
Organisatoren 402 Events en Cars & Business hebben een nieuwe autobeurs op de kalender gezet: de International Amsterdam Motor Show (IAMS). Deze beurs met speciale en zeldzame auto's voor de liefhebber zal plaatsvinden van 30 maart tot en met 2 april 2018 in RAI Amsterdam. 
 
Wereld op Wielen Holland (WOW) is een nieuwe autoshow die zal plaatsvinden op 9,10 en 11 maart 2018 in Jaarbeurs in Utrecht. Volgens organisatoren Chris Akse van Akse Automotive Advies en Jan-Willem van Bodengraven van Haddassah! Events moet het een landelijke retailbeurs worden. Nu de AutoRAI en Autoweek Live van de beurzenkalender verdwenen zijn, zagen zij ruimte voor een nieuw initiatief.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV