Magazine
Contact
Home
Eventscreen laat papieren beursplattegrond verdwijnen
De Eventscreen met interactieve beursplattegrond is de nieuwe online digitale 'wayfinder' voor beurzen, evenementen en retail en werd geintroduceerd tijdens de IBC 2010 in Amsterdam RAI.



De Eventscreen is een nieuwe activiteit van Tripitch Mediacreatives en Faircom Media. "Eventscreen is de nieuwste manier om interactief met bezoekers te communiceren en online informatie te verschaffen tijdens beurzen en evenementen: de interactieve beursplattegrond. Met een groot 46” touchscreen kunnen bezoekers in een paar klikken een stand of productinformatie vinden", aldus Erik Bakermans van Tripitch Mediacreatives. "En omdat bezoekers niet stil blijven staan, hebben we ook een mobiele applicatie ontwikkeld die de hele beursvloer binnen handbereik brengt. Het zoeken en puzzelen op een traditionele plattegrond behoort hiermee definitief tot het verleden."

Jeroen Veenstra van Faircom Media: "Beursbezoekers willen tegenwoordig op een snelle en effectieve manier hun weg vinden naar de exposanten die voor hem relevant zijn. Exposanten zijn daarom snel te vinden op alfabet of categorie. Daarnaast bieden de Eventscreens met interactieve beursplattegrond een complete oplossing voor beurzen, evenementen en retail. Centraal staat altijd de driedimensionale beursplattegrond met de criteria waarop gezocht kan worden. De applicatie is uit te breiden met een Twitterwall – waarop “tweets” van bezoekers en exposanten gedeeld worden - of met een videomodule die live streaming informatie kan geven. De Eventscreens met interactieve beursplattegrond bieden ook veel commerciële mogelijkheden zoals het sponsoren van de zuil en van diverse modules."

Speciaal voor deze interactive beursplattegrond hebben Tripitch Mediacreatives en Faircom Media een moderne zuil ontwikkeld. De zuil kan in stijl van een adverteerder of evenement ‘gestyled’ worden. In samenwerking met Livingston werden speciale 46” Samsung touchscreens ingebouwd.

Info: 
www.faircom.nl

www.tripitch.com


2010-10-21
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV