Magazine
Contact
Home
Eventscreen laat papieren beursplattegrond verdwijnen
De Eventscreen met interactieve beursplattegrond is de nieuwe online digitale 'wayfinder' voor beurzen, evenementen en retail en werd geintroduceerd tijdens de IBC 2010 in Amsterdam RAI.



De Eventscreen is een nieuwe activiteit van Tripitch Mediacreatives en Faircom Media. "Eventscreen is de nieuwste manier om interactief met bezoekers te communiceren en online informatie te verschaffen tijdens beurzen en evenementen: de interactieve beursplattegrond. Met een groot 46” touchscreen kunnen bezoekers in een paar klikken een stand of productinformatie vinden", aldus Erik Bakermans van Tripitch Mediacreatives. "En omdat bezoekers niet stil blijven staan, hebben we ook een mobiele applicatie ontwikkeld die de hele beursvloer binnen handbereik brengt. Het zoeken en puzzelen op een traditionele plattegrond behoort hiermee definitief tot het verleden."

Jeroen Veenstra van Faircom Media: "Beursbezoekers willen tegenwoordig op een snelle en effectieve manier hun weg vinden naar de exposanten die voor hem relevant zijn. Exposanten zijn daarom snel te vinden op alfabet of categorie. Daarnaast bieden de Eventscreens met interactieve beursplattegrond een complete oplossing voor beurzen, evenementen en retail. Centraal staat altijd de driedimensionale beursplattegrond met de criteria waarop gezocht kan worden. De applicatie is uit te breiden met een Twitterwall – waarop “tweets” van bezoekers en exposanten gedeeld worden - of met een videomodule die live streaming informatie kan geven. De Eventscreens met interactieve beursplattegrond bieden ook veel commerciële mogelijkheden zoals het sponsoren van de zuil en van diverse modules."

Speciaal voor deze interactive beursplattegrond hebben Tripitch Mediacreatives en Faircom Media een moderne zuil ontwikkeld. De zuil kan in stijl van een adverteerder of evenement ‘gestyled’ worden. In samenwerking met Livingston werden speciale 46” Samsung touchscreens ingebouwd.

Info: 
www.faircom.nl

www.tripitch.com


2010-10-21
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV