Magazine
Contact
Home
Eventscreen laat papieren beursplattegrond verdwijnen
De Eventscreen met interactieve beursplattegrond is de nieuwe online digitale 'wayfinder' voor beurzen, evenementen en retail en werd geintroduceerd tijdens de IBC 2010 in Amsterdam RAI.



De Eventscreen is een nieuwe activiteit van Tripitch Mediacreatives en Faircom Media. "Eventscreen is de nieuwste manier om interactief met bezoekers te communiceren en online informatie te verschaffen tijdens beurzen en evenementen: de interactieve beursplattegrond. Met een groot 46” touchscreen kunnen bezoekers in een paar klikken een stand of productinformatie vinden", aldus Erik Bakermans van Tripitch Mediacreatives. "En omdat bezoekers niet stil blijven staan, hebben we ook een mobiele applicatie ontwikkeld die de hele beursvloer binnen handbereik brengt. Het zoeken en puzzelen op een traditionele plattegrond behoort hiermee definitief tot het verleden."

Jeroen Veenstra van Faircom Media: "Beursbezoekers willen tegenwoordig op een snelle en effectieve manier hun weg vinden naar de exposanten die voor hem relevant zijn. Exposanten zijn daarom snel te vinden op alfabet of categorie. Daarnaast bieden de Eventscreens met interactieve beursplattegrond een complete oplossing voor beurzen, evenementen en retail. Centraal staat altijd de driedimensionale beursplattegrond met de criteria waarop gezocht kan worden. De applicatie is uit te breiden met een Twitterwall – waarop “tweets” van bezoekers en exposanten gedeeld worden - of met een videomodule die live streaming informatie kan geven. De Eventscreens met interactieve beursplattegrond bieden ook veel commerciële mogelijkheden zoals het sponsoren van de zuil en van diverse modules."

Speciaal voor deze interactive beursplattegrond hebben Tripitch Mediacreatives en Faircom Media een moderne zuil ontwikkeld. De zuil kan in stijl van een adverteerder of evenement ‘gestyled’ worden. In samenwerking met Livingston werden speciale 46” Samsung touchscreens ingebouwd.

Info: 
www.faircom.nl

www.tripitch.com


2010-10-21
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV