Magazine
Contact
Home
Eventscreen laat papieren beursplattegrond verdwijnen
De Eventscreen met interactieve beursplattegrond is de nieuwe online digitale 'wayfinder' voor beurzen, evenementen en retail en werd geintroduceerd tijdens de IBC 2010 in Amsterdam RAI.



De Eventscreen is een nieuwe activiteit van Tripitch Mediacreatives en Faircom Media. "Eventscreen is de nieuwste manier om interactief met bezoekers te communiceren en online informatie te verschaffen tijdens beurzen en evenementen: de interactieve beursplattegrond. Met een groot 46” touchscreen kunnen bezoekers in een paar klikken een stand of productinformatie vinden", aldus Erik Bakermans van Tripitch Mediacreatives. "En omdat bezoekers niet stil blijven staan, hebben we ook een mobiele applicatie ontwikkeld die de hele beursvloer binnen handbereik brengt. Het zoeken en puzzelen op een traditionele plattegrond behoort hiermee definitief tot het verleden."

Jeroen Veenstra van Faircom Media: "Beursbezoekers willen tegenwoordig op een snelle en effectieve manier hun weg vinden naar de exposanten die voor hem relevant zijn. Exposanten zijn daarom snel te vinden op alfabet of categorie. Daarnaast bieden de Eventscreens met interactieve beursplattegrond een complete oplossing voor beurzen, evenementen en retail. Centraal staat altijd de driedimensionale beursplattegrond met de criteria waarop gezocht kan worden. De applicatie is uit te breiden met een Twitterwall – waarop “tweets” van bezoekers en exposanten gedeeld worden - of met een videomodule die live streaming informatie kan geven. De Eventscreens met interactieve beursplattegrond bieden ook veel commerciële mogelijkheden zoals het sponsoren van de zuil en van diverse modules."

Speciaal voor deze interactive beursplattegrond hebben Tripitch Mediacreatives en Faircom Media een moderne zuil ontwikkeld. De zuil kan in stijl van een adverteerder of evenement ‘gestyled’ worden. In samenwerking met Livingston werden speciale 46” Samsung touchscreens ingebouwd.

Info: 
www.faircom.nl

www.tripitch.com


2010-10-21
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV