Magazine
Contact
Home
'Art and Communication' maakt netwerken eenvoudig
Congreszalen, evenementenhallen, vliegvelden en andere plaatsen waar veel mensen samenkomen dienen ook als ontmoetingsplek, waarbij netwerken en kennis delen belangrijke waarden zijn. Het innovatieve ‘Art and Communication’ combineert beeldende kunst met social media en maakt netwerken eenvoudiger én inspirerender.



Art & Communication bestaat uit drie componenten: een led-scherm, artistieke beeldanimaties en een Wireless Sensor Network (WSN). Dit draadloze netwerk bestaat uit kleine sensoren die in de vloer of het plafond worden aangebracht. De bezoekers krijgen een 'node' bij binnenkomst, verborgen in een sleutelhanger, armband of andere gadget. De node communiceert met het netwerk. Hierdoor worden de bewegingen van bezoekers geregistreerd en zichtbaar gemaakt op het led-scherm.

Lisa van Noorden ontwikkelde dit concept voor de Jaarbeurs in Utrecht. Naar verwachting gaat het project eind dit jaar van start. Architectenbureau 123DV tekende voor het ontwerp van de nieuwe vleugel. De technische realisatie wordt onder andere met Chess uitgevoerd. Aan de ontwikkeling van ‘Art and Communication’ is veel onderzoek voorafgegaan.  Lisa: "Nieuwe media en technologie zijn niet meer weg te denken uit de manier waarop wij vandaag de dag communiceren. De combinatie met beeldende kunst maakt netwerken ook tot een artistieke belevenis...”

Tijdens een evenement bewegen bezoekers in de ruimte, praten met elkaar, ontspannen, eten, drinken en lopen weer verder. Gezamenlijk creeëren zij onbewust een lijnenspel. Waar hun wegen kruisen ontstaan kleurrijke animaties. Lisa: “Qua animatie is alles mogelijk. Van een gekleurde stip die over een scherm beweegt tot een kunstzinnige fractal die verandert. Animaties kunnen afgestemd worden op de locatie, het evenement of aan de organisatie, maar ik geef er natuurlijk mijn eigen artistieke draai aan.”

Art & Communication biedt ook commercieel mogelijkheden. In de bezoekers-node kan informatie geladen worden zoals het bedrijfsprofiel en interesses. Met een druk op de node kan de bezoeker zijn informatie delen met andere bezoekers. Opgeslagen informatie kan later gedownload worden via het web. De bezoeker kan eenvoudig nagaan met wie hij op het event gesproken heeft en wat het profiel is van zijn gesprekspartner. Visitekaartjes worden zo verleden tijd.

Via het web kan ook de organisator voorafgaand, tijdens en na het evenement contact leggen met bezoekers. Behalve voor het delen van informatie kan de node gebruikt worden als betalings systeem voor entrée, consumpties en parkeren.

Info: www.lisavannoorden.nl

2010-10-21
De winterse versie van de Dutch Comic Con in de Utrechtse Jaarbeurs heeft dit weekend zo'n 22.000 bezoekers getrokken. Dat is een verdubbeling ten opzichte van de eerste wintereditie van het evenement vorig jaar. De Comic Con is een evenement voor liefhebbers van strips, stripverfilmingen, tv-series, sciencefiction, fantasy, games en cosplay, een rollenspel waarin mensen zich kleden als hun (strip)helden.
 
De zevende editie van tech-event Bright Day is op 18 en 19 november 2017 door meer dan 22.000 mensen bezocht. Twee dagen lang stond Jaarbeurs Utrecht in het teken van gadgets, games, robots, smarthome, mixed reality en meer slimme technologie.
 
Beursorganisator Easyfairs lanceert op 17, 18 en 19 april 2018 de vakbeurs Maintenance in Gorinchem. Maintenance is een gevestigde serie specialistische vakbeurzen voor industrial maintenance met edities in Stuttgart, Dortmund, Antwerpen en Zurich. De vakbeurs biedt een platform voor fabrikanten, importeurs, toeleveranciers en dienstverleners binnen de industriële sector op het gebied van onderhoud en asset management.
 
RAI Amsterdam en ISSA, de vereniging van leveranciers in de schoonmaakindustrie, hebben nog geen overeenkomst bereikt over schoonmaakbeurs ISSA Interclean. De RAI heeft op 7 november jongstleden per onmiddellijke ingang het contract met ISSA opgezegd en staat erop de beurs in Amsterdam en Instanbul zonder inmenging van ISSA te organiseren onder de naam Interclean. Maar ISSA denkt daar anders over: “Het contract is niet eenzijdig op te zeggen.”
 
Aquatech Amsterdam 2017 heeft dit jaar het recordaantal van 20.490 bezoekers verwelkomd. In 2015 bezochten 18.411 de beurs voor watertechnologie. De beurs telde dit jaar ruim 900 exposanten uit meer dan 140 landen, en dat was ook een record. In 2015 waren dat er 856. Aquatech vond plaats van 31 oktober tot en met 3 november in RAI Amsterdam.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV