Magazine
Contact
Home
'Art and Communication' maakt netwerken eenvoudig
Congreszalen, evenementenhallen, vliegvelden en andere plaatsen waar veel mensen samenkomen dienen ook als ontmoetingsplek, waarbij netwerken en kennis delen belangrijke waarden zijn. Het innovatieve ‘Art and Communication’ combineert beeldende kunst met social media en maakt netwerken eenvoudiger én inspirerender.



Art & Communication bestaat uit drie componenten: een led-scherm, artistieke beeldanimaties en een Wireless Sensor Network (WSN). Dit draadloze netwerk bestaat uit kleine sensoren die in de vloer of het plafond worden aangebracht. De bezoekers krijgen een 'node' bij binnenkomst, verborgen in een sleutelhanger, armband of andere gadget. De node communiceert met het netwerk. Hierdoor worden de bewegingen van bezoekers geregistreerd en zichtbaar gemaakt op het led-scherm.

Lisa van Noorden ontwikkelde dit concept voor de Jaarbeurs in Utrecht. Naar verwachting gaat het project eind dit jaar van start. Architectenbureau 123DV tekende voor het ontwerp van de nieuwe vleugel. De technische realisatie wordt onder andere met Chess uitgevoerd. Aan de ontwikkeling van ‘Art and Communication’ is veel onderzoek voorafgegaan.  Lisa: "Nieuwe media en technologie zijn niet meer weg te denken uit de manier waarop wij vandaag de dag communiceren. De combinatie met beeldende kunst maakt netwerken ook tot een artistieke belevenis...”

Tijdens een evenement bewegen bezoekers in de ruimte, praten met elkaar, ontspannen, eten, drinken en lopen weer verder. Gezamenlijk creeëren zij onbewust een lijnenspel. Waar hun wegen kruisen ontstaan kleurrijke animaties. Lisa: “Qua animatie is alles mogelijk. Van een gekleurde stip die over een scherm beweegt tot een kunstzinnige fractal die verandert. Animaties kunnen afgestemd worden op de locatie, het evenement of aan de organisatie, maar ik geef er natuurlijk mijn eigen artistieke draai aan.”

Art & Communication biedt ook commercieel mogelijkheden. In de bezoekers-node kan informatie geladen worden zoals het bedrijfsprofiel en interesses. Met een druk op de node kan de bezoeker zijn informatie delen met andere bezoekers. Opgeslagen informatie kan later gedownload worden via het web. De bezoeker kan eenvoudig nagaan met wie hij op het event gesproken heeft en wat het profiel is van zijn gesprekspartner. Visitekaartjes worden zo verleden tijd.

Via het web kan ook de organisator voorafgaand, tijdens en na het evenement contact leggen met bezoekers. Behalve voor het delen van informatie kan de node gebruikt worden als betalings systeem voor entrée, consumpties en parkeren.

Info: www.lisavannoorden.nl

2010-10-21
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV