Magazine
Contact
Home
CLC-VECTA leden bijgepraat over social media
De CLC-VECTA themabijeenkomst over social media op 12 oktober in het Evoluon in Eindhoven leverde geanimeerde discussies op. Zo’n honderd deelnemers werden door middel van vier presentaties bijgepraat over de ontwikkelingen bij online communities.


Bas Kroontje van Pangaea Internet Marketing adviseerde de aanwezigen om vooral een (mini)businessplan op te stellen voor de social media activiteiten. Te beginnen met het doel van deze activiteiten, met een concreet omschreven resultaat en een keuze voor de middelen die daarvoor worden ingezet.

Patrick de Looff van advocatenkantoor Dijkstra Voermans vertelde over de regels die gelden voor het zoeken naar informatie op internet over sollicitanten. Human resource managers hanteren hierbij vaak een gedragscode die er kort op neer komt dat de ingewonnen informatie relevant moet zijn voor de functie en dat deze aan de sollicitant moet worden voorgelegd tijdens het gesprek.

Uit de presentatie van Bas de Kok, die bij de Ster verantwoordelijk is voor de online advertentiemarkt, werd duidelijk dat er geen uitgesproken businessmodel voor geldt. Enerzijds is er veel gratis content te vinden op internet en probeert de gebruiker advertentiefilmpjes voorafgaand aan het beeldmateriaal te omzeilen. Anderzijds heeft men liever gesponsorde ‘uitzendingen’ dan dat men er voor moet betalen.

Gerrit Heijkoop van Vivo.nu ging in op de veelgehoorde klacht dat social media vooral enorm veel tijd kosten en het de vraag is of het zakelijk veel oplevert. Hij legde de link naar fietsen. De eerste keren besteedt je er veel tijd aan om het te leren en je schiet er qua afgelegde afstand niet veel mee op. Dan als je het beheerst, denk je er niet eens meer aan om dezelfde afstand lopend af te leggen. En voor een echte prestatie, een grote tijdwinst op een traject, is veel oefening nodig. De echte winst ligt pas aan het eind van die inspanning.
De tijdsbesteding rond social media is volgens Heijkoop in te perken door er een dagelijkse routine van te maken en de juiste hulpmiddelen te gebruiken. Zo gebruikt hij Tweetdeck om al zijn social media sites, profielen en interesses bij te houden en hij kijkt hier drie keer per dag op een vast tijdstip naar en doet waar nodig mee aan de interactie, om in de tussenliggende perioden zijn andere werk te doen.

PresTop 55" Multiuser touchscreen

De aanwezigen op de CLC-VECTA themabijeenkomst kregen ook nog een wereldprimeur te zien. PresTop toonde er haar 55" Multiuser touchscreen gebaseerd op LED verwerkt in een aluminium behuizing, waarmee het scherm slechts 6,5 cm dik is en zeer licht in gewicht. Eerder introduceerde het bedrijf al een 32" en 42" multiuser touchscreen.

Bekijk hier de foto´s de Photos and More maakte van de themabijeenkomst.




2010-10-14
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV