Magazine
Contact
Home
CLC-VECTA leden bijgepraat over social media
De CLC-VECTA themabijeenkomst over social media op 12 oktober in het Evoluon in Eindhoven leverde geanimeerde discussies op. Zo’n honderd deelnemers werden door middel van vier presentaties bijgepraat over de ontwikkelingen bij online communities.


Bas Kroontje van Pangaea Internet Marketing adviseerde de aanwezigen om vooral een (mini)businessplan op te stellen voor de social media activiteiten. Te beginnen met het doel van deze activiteiten, met een concreet omschreven resultaat en een keuze voor de middelen die daarvoor worden ingezet.

Patrick de Looff van advocatenkantoor Dijkstra Voermans vertelde over de regels die gelden voor het zoeken naar informatie op internet over sollicitanten. Human resource managers hanteren hierbij vaak een gedragscode die er kort op neer komt dat de ingewonnen informatie relevant moet zijn voor de functie en dat deze aan de sollicitant moet worden voorgelegd tijdens het gesprek.

Uit de presentatie van Bas de Kok, die bij de Ster verantwoordelijk is voor de online advertentiemarkt, werd duidelijk dat er geen uitgesproken businessmodel voor geldt. Enerzijds is er veel gratis content te vinden op internet en probeert de gebruiker advertentiefilmpjes voorafgaand aan het beeldmateriaal te omzeilen. Anderzijds heeft men liever gesponsorde ‘uitzendingen’ dan dat men er voor moet betalen.

Gerrit Heijkoop van Vivo.nu ging in op de veelgehoorde klacht dat social media vooral enorm veel tijd kosten en het de vraag is of het zakelijk veel oplevert. Hij legde de link naar fietsen. De eerste keren besteedt je er veel tijd aan om het te leren en je schiet er qua afgelegde afstand niet veel mee op. Dan als je het beheerst, denk je er niet eens meer aan om dezelfde afstand lopend af te leggen. En voor een echte prestatie, een grote tijdwinst op een traject, is veel oefening nodig. De echte winst ligt pas aan het eind van die inspanning.
De tijdsbesteding rond social media is volgens Heijkoop in te perken door er een dagelijkse routine van te maken en de juiste hulpmiddelen te gebruiken. Zo gebruikt hij Tweetdeck om al zijn social media sites, profielen en interesses bij te houden en hij kijkt hier drie keer per dag op een vast tijdstip naar en doet waar nodig mee aan de interactie, om in de tussenliggende perioden zijn andere werk te doen.

PresTop 55" Multiuser touchscreen

De aanwezigen op de CLC-VECTA themabijeenkomst kregen ook nog een wereldprimeur te zien. PresTop toonde er haar 55" Multiuser touchscreen gebaseerd op LED verwerkt in een aluminium behuizing, waarmee het scherm slechts 6,5 cm dik is en zeer licht in gewicht. Eerder introduceerde het bedrijf al een 32" en 42" multiuser touchscreen.

Bekijk hier de foto´s de Photos and More maakte van de themabijeenkomst.




2010-10-14
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV