Magazine
Contact
Home
Nieuw: AV-NU 2010
De moderne wereld van audio, video en multimedia. Daarover gaat de nieuwe beurs AV-NU, die op 23, 24 en 25 oktober in het Beatrixgebouw van de Jaarbeurs Utrecht wordt gehouden. AV-NU is de opvolger van de VAD Show die de laatste veertien jaar in congrescentrum Koningshof in Veldhoven werd georganiseerd. 

AV-NU is een consumentenelektronika show die informatie en inzicht biedt over zaken die te maken hebben met muziek, film, streamen, gaming: ofwel home entertainment.  Wat zal er tijdens de beurs precies te zien zijn? Organisator Ernst Neve van Neveactiviteiten:  "Er zullen hoogwaardige en exclusieve noviteiten op het gebied van beeld, geluid en multimedia getoond worden. Dat gebeurt in 27 luxe demonstratieruimtes die in grootte variëren van 30 tot 300 vierkante meter. Daarnaast tonen AV-geörienteerde bedrijven op de beursvloer van zo'n 2.500 vierkante meter hun producten en diensten op het gebied van film, muziek, domotica, streaming audio, personal audio en gaming. Home entertainment anno 2010 dus."

"Home entertainment is een brede term", aldus Neve. "Hieronder rekenen we niet alleen de bekende stereo installaties, maar ook surround installaties, portable audio, gaming, 3D televisie, streaming AV en zelfs car audio. De rode draad bij AV-NU echter is altijd kwaliteit. En de consument laten zien wat die kwaliteit kan bieden. Dat is namelijk het geheim van de betere home entertainment: de juiste installatie biedt ontspanning, geeft rust. Het valt in dat opzicht te vergelijken met een goed glas wijn, met een lekker gerecht, met de betere dingen van het leven. De juiste installatie vind je door een goede begeleiding waardoor wensen optimaal op het budget kunnen worden afgestemd."

Volgens de organisator zijn de sleutelwoorden voor AV-NU: demonstratie, presentatie en informatie. Het evenement krijgt met de Jaarbeurs Utrecht een in Nederland meer centraal gelegen locatie. De organisatie denkt dat meer dan ooit de behoefte bestaat aan een evenement met landelijke dekking dat de promotie van hoogwaardige en exclusieve consumenten-elektronica als doelstelling heeft. Met AV-NU  wordt hierop ingespeeld. Het is echter niet alleen de locatie die verandert, want de organisatie gaat zich met het nieuwe evenement ook richten op een breder aanbod en het genereren van hogere bezoekersaantallen. “De basis wordt verbreed”, zegt Neve. “Maar dat doen we zonder de rechtgeaarde hifi-liefhebber uit het oog te verliezen. AV-NU 2010 is gericht op de trouwe VAD-bezoeker maar bijvoorbeeld ook op zijn zoon die meekomt. Er zijn dealerevents door het land die gericht zijn op de informatiestroom naar de handel en er zijn door dealers georganiseerde huisshows die doorgaans de huismerken promoten naar de consument. Er zijn ons inziens te weinig plekken waar objectieve informatie of vrijblijvend een goed overzicht verkregen kan worden. AV-NU vult de leemte in objectieve informatievoorziening naar de consument. Daar het al enige tijd niet meer volstaat om het vizier alleen op de top van de markt te richten, heeft AV-NU zich ten doel gesteld informatie te verschaffen over alle home entertainment met een zekere kwaliteit."

De organisatie verwacht ongeveer evenveel bezoekers als in Veldhoven, zo'n 7.000 tot 8.000 mensen, maar hoopt natuurlijk op iets meer.  "We zijn naar Utrecht gegaan omdat  we het bredere concept hier beter tot uiting kunnen laten komen. In Veldhoven waren we uitgegroeid. Het is trouwens een hele natuurlijke ontwikkeling geweest. De beurs is steeds iets gegroeid en dat kunnen we nu blijven doen. Stap voor stap."

Meer info: www.av-nu.nl


2010-10-18
De vakbeurs Verkeer, Mobiliteit & Parkeren heeft een nieuwe naam: Vakbeurs Mobiliteit. Belangrijke drijfveer voor de naamswijziging is de groeiende Nederlandse bevolking met als gevolg zorgen om toegankelijkheid en leefbaarheid. Door de vraag “Hoe houden we Nederland mobiel?” centraal te stellen maakt organisator ExpoProof de beurs futureproof. De beurs vindt op 28 en 29 november plaats in Expo Houten.
 
Het consumentenevent TuinIdee beleefde dit jaar een stijging in het bezoekersaantal van 10,8 procent. Na 25 jaar werd het vierdaagse evenement, dat van 22 tot en met 25 februari 2018 plaatsvond in Brabanthallen te ’s-Hertogenbosch, in een nieuw jasje gestoken om een bredere doelgroep aan te trekken. Organisator 2XPO schakelde hiervoor eventmarketingbureau Eventive in.
 
Alle webcare-activiteiten voor de beurzen die door RAI Amsterdam worden georganiseerd, zijn ondergebracht bij Goud Uberconnected. Dit geldt voor de beurzen in Amsterdam maar ook voor internationale beurzen zoals RAI die organiseert in onder andere Turkije, Mexico, Indonesië en China.
 
Building Holland, de beurs die dit jaar plaatsvond van 17 tot en met 19 april in RAI Amsterdam, is met onmiddellijke ingang overgenomen door Easyfairs. Het event voor de bouw- en vastgoedsector stond voorheen onder leiding van Duurzaam Gebouwd. Met de overname breidt Easyfairs haar bouw-, installatie- en vastgoedportfolio in Nederland uit.
 
Rotterdam Ahoy wordt de locatie van EventSummit 2019. Het eendaagse platform voor de evenementenbranche vond tijdens het 10-jarig jubileum in 2018 in Rai Amsterdam plaats. In 2017 was het event ook in Rotterdam gelokaliseerd, toen in Hal 1, de komende editie zal dat in Hal 2, 3, 4 en 5 zijn. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV