Magazine
Contact
Home
Nieuw: AV-NU 2010
De moderne wereld van audio, video en multimedia. Daarover gaat de nieuwe beurs AV-NU, die op 23, 24 en 25 oktober in het Beatrixgebouw van de Jaarbeurs Utrecht wordt gehouden. AV-NU is de opvolger van de VAD Show die de laatste veertien jaar in congrescentrum Koningshof in Veldhoven werd georganiseerd. 

AV-NU is een consumentenelektronika show die informatie en inzicht biedt over zaken die te maken hebben met muziek, film, streamen, gaming: ofwel home entertainment.  Wat zal er tijdens de beurs precies te zien zijn? Organisator Ernst Neve van Neveactiviteiten:  "Er zullen hoogwaardige en exclusieve noviteiten op het gebied van beeld, geluid en multimedia getoond worden. Dat gebeurt in 27 luxe demonstratieruimtes die in grootte variëren van 30 tot 300 vierkante meter. Daarnaast tonen AV-geörienteerde bedrijven op de beursvloer van zo'n 2.500 vierkante meter hun producten en diensten op het gebied van film, muziek, domotica, streaming audio, personal audio en gaming. Home entertainment anno 2010 dus."

"Home entertainment is een brede term", aldus Neve. "Hieronder rekenen we niet alleen de bekende stereo installaties, maar ook surround installaties, portable audio, gaming, 3D televisie, streaming AV en zelfs car audio. De rode draad bij AV-NU echter is altijd kwaliteit. En de consument laten zien wat die kwaliteit kan bieden. Dat is namelijk het geheim van de betere home entertainment: de juiste installatie biedt ontspanning, geeft rust. Het valt in dat opzicht te vergelijken met een goed glas wijn, met een lekker gerecht, met de betere dingen van het leven. De juiste installatie vind je door een goede begeleiding waardoor wensen optimaal op het budget kunnen worden afgestemd."

Volgens de organisator zijn de sleutelwoorden voor AV-NU: demonstratie, presentatie en informatie. Het evenement krijgt met de Jaarbeurs Utrecht een in Nederland meer centraal gelegen locatie. De organisatie denkt dat meer dan ooit de behoefte bestaat aan een evenement met landelijke dekking dat de promotie van hoogwaardige en exclusieve consumenten-elektronica als doelstelling heeft. Met AV-NU  wordt hierop ingespeeld. Het is echter niet alleen de locatie die verandert, want de organisatie gaat zich met het nieuwe evenement ook richten op een breder aanbod en het genereren van hogere bezoekersaantallen. “De basis wordt verbreed”, zegt Neve. “Maar dat doen we zonder de rechtgeaarde hifi-liefhebber uit het oog te verliezen. AV-NU 2010 is gericht op de trouwe VAD-bezoeker maar bijvoorbeeld ook op zijn zoon die meekomt. Er zijn dealerevents door het land die gericht zijn op de informatiestroom naar de handel en er zijn door dealers georganiseerde huisshows die doorgaans de huismerken promoten naar de consument. Er zijn ons inziens te weinig plekken waar objectieve informatie of vrijblijvend een goed overzicht verkregen kan worden. AV-NU vult de leemte in objectieve informatievoorziening naar de consument. Daar het al enige tijd niet meer volstaat om het vizier alleen op de top van de markt te richten, heeft AV-NU zich ten doel gesteld informatie te verschaffen over alle home entertainment met een zekere kwaliteit."

De organisatie verwacht ongeveer evenveel bezoekers als in Veldhoven, zo'n 7.000 tot 8.000 mensen, maar hoopt natuurlijk op iets meer.  "We zijn naar Utrecht gegaan omdat  we het bredere concept hier beter tot uiting kunnen laten komen. In Veldhoven waren we uitgegroeid. Het is trouwens een hele natuurlijke ontwikkeling geweest. De beurs is steeds iets gegroeid en dat kunnen we nu blijven doen. Stap voor stap."

Meer info: www.av-nu.nl


2010-10-18
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV