Magazine
Contact
Home
Nieuwe functies bij VNU Exhibitions voor Obermeyer en Strijker
VNU Exhibitions Europe heeft Arwen Obermeyer (33) per 11 oktober benoemd tot manager marketing communicatie. Obermeyer was eerder clustermanager Industrie, Logistiek en Energie. Deze functie wordt overgenomen door Bart Strijker (30), sinds 2009 projectmanager van de Vakantiebeurs. De komende editie van Vakantiebeurs in 2011 vindt nog onder zijn leiding plaats.

Obermeyer gaat in haar nieuwe functie leiding geven aan dertig communicatieprofessionals. Zij heeft als opdracht meegekregen een structuur te ontwikkelen van waaruit zoveel mogelijk op doelgroepniveau wordt gecommuniceerd. VNU Exhibitions Europe kiest in haar communicatiebeleid voor een mix van traditionele media, e-mailmarketing en social media.  Obermeyer: “Met onze evenementen en online activiteiten staan we voor de grote uitdaging om de juiste leads bij de juiste klanten aan te leveren. Het is de kunst de abstractie van de database te vertalen naar een heldere contentstrategie. De uitdaging zit ‘m in de snelheid waarin de kanalen, de mediamix en de informatieconsumptie zich ontwikkelen. Het is een cliché, maar het gaat om de juiste boodschap, op het juiste moment, bij de juiste ontvanger.”

Bart Strijker wordt verantwoordelijk voor het portfolio Industrie, Logistiek en Energie met negen toonaangevende evenementen. Hij ziet veel parallellen tussen consumenten- en business-to-business/beurzen. “Bij vakbeurzen staat de term leadgeneratie centraal. Je biedt exposanten investeringspotentieel. Je brengt exposanten en bezoekers bij elkaar in de verwachting dat daaruit rendementvolle contacten voortkomen. Niet de beurs is het doel, maar de ontmoeting. Onze databases spelen daarin een essentiële rol. We zijn in staat 24 uur per dag leads aan onze klanten uit te leveren. ‘Online’ wordt de leadgenerator Expomatch de komende jaren steeds belangrijker. De Nederlands industrie – en dat wordt nog wel eens vergeten – is de motor van onze economie. Nergens anders zie je zo duidelijk hoe de economie zich ontwikkelt als op één van onze industriebeurzen. Dat maakt dit portfolio zo bijzonder. “








2010-10-10
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV