Magazine
Contact
Home
300e Gouden Green Key voor Jaarbeurs Utrecht
Jaarbeurs Utrecht heeft het certificaat Gouden Green Key behaald. Green Key is een internationale keurmerk dat staat voor duurzame bedrijfsvoering in de hospitality sector. Jaarbeurs Utrecht heeft het keurmerk voor 2010 ontvangen.

Het was de 300e keer dat Stichting KMVK de Green Key mocht overhandigen. Directeur Erik van Dijk van KMVK kwam speciaal naar de Jaarbeurs om het certificaat persoonlijk te overhandigen. Hij deed dit samen Finn Bolding Thomsom, director van FEE International, eigenaar van het internationale keurmerk Green Key.

Rob van der Heijden, adjunct directeur Jaarbeurs Utrecht, is trots op het certificaat. "Hetbetekent dat we goed bezig zijn met duurzaamheid, MVO, het milieu en met onze omgeving. Dat moet ook wel. We willen meer doen dan de wet- en regelgeving van ons verlangt. Green Key houdt ons als organisatie scherp en motiveert ons steeds een stap verder te gaan. We zien het als een waardevol instrument dat verankerd is in onze werkzaamheden. Zo denken we dagelijks na over de effecten van het ondernemen in onze branche en laten we aan onze bezoekers ook zien dat we duurzaam bezig zijn. Dat mag je ook verwachten van een organisatie als de Jaarbeurs. Met onze ambitie om hét Dorpsplein van dit Millennium te worden is het een belangrijke stap."

Wereldwijd zijn er 1.250 bedrijven die een Green Key mogen voeren. In Nederland zijn er nu precies 300 bedrijven met dit keurmerk. Daarmee loopt de toeristische sector in Nederland voorop ten opzichte van de overige 18 landen die het programma uitvoeren. Het Green Key keurmerk wordt voor één jaar toegekend en ieder jaar gecontroleerd. Naast het aantal verplichte maatregelen zijn er ook een aantal keuzemaatregelen toegepast, deze bepalen het niveau van de Green Key: brons, zilver of goud. "Natuurlijk streven we als Jaarbeurs meteen naar goud en dat is ook gelukt. Daar zijn we allemaal ontzettend trots op", aldus Rob van der Heijden.

Green Key biedt toeristen, recreanten en zakelijke bezoekers de mogelijkheid makkelijker een zakelijke accommodatie te kiezen waar veiligheid, duurzaamheid en respect voor de omgeving onlosmakelijk verbonden zijn met de bedrijfsidentiteit. Behalve voor toeristen en zakelijke bezoekers is het ook voor overheden een keurmerk dat aangeeft dat de bedrijfsvoering een duurzaam karakter heeft. Criteria waar bedrijven aan moeten voldoen zijn:
- duurzaam ondernemen
- bewustwording van recreant en toerist
- betrokkenheid personeel bij het milieumanagement
- duurzame investeringen
- organisatie van natuur en milieu voorlichtingsactiviteiten

Info: www.jaarbeursutrecht.nl of www.stichtingkmvk.nl

Op de foto: Finn Bolding Thomson (FEE International), Rob ven der Heijden (Jaarbeurs Utrecht) en Erik van Dijk (KMVK)


2010-10-10
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV