Magazine
Contact
Home
300e Gouden Green Key voor Jaarbeurs Utrecht
Jaarbeurs Utrecht heeft het certificaat Gouden Green Key behaald. Green Key is een internationale keurmerk dat staat voor duurzame bedrijfsvoering in de hospitality sector. Jaarbeurs Utrecht heeft het keurmerk voor 2010 ontvangen.

Het was de 300e keer dat Stichting KMVK de Green Key mocht overhandigen. Directeur Erik van Dijk van KMVK kwam speciaal naar de Jaarbeurs om het certificaat persoonlijk te overhandigen. Hij deed dit samen Finn Bolding Thomsom, director van FEE International, eigenaar van het internationale keurmerk Green Key.

Rob van der Heijden, adjunct directeur Jaarbeurs Utrecht, is trots op het certificaat. "Hetbetekent dat we goed bezig zijn met duurzaamheid, MVO, het milieu en met onze omgeving. Dat moet ook wel. We willen meer doen dan de wet- en regelgeving van ons verlangt. Green Key houdt ons als organisatie scherp en motiveert ons steeds een stap verder te gaan. We zien het als een waardevol instrument dat verankerd is in onze werkzaamheden. Zo denken we dagelijks na over de effecten van het ondernemen in onze branche en laten we aan onze bezoekers ook zien dat we duurzaam bezig zijn. Dat mag je ook verwachten van een organisatie als de Jaarbeurs. Met onze ambitie om hét Dorpsplein van dit Millennium te worden is het een belangrijke stap."

Wereldwijd zijn er 1.250 bedrijven die een Green Key mogen voeren. In Nederland zijn er nu precies 300 bedrijven met dit keurmerk. Daarmee loopt de toeristische sector in Nederland voorop ten opzichte van de overige 18 landen die het programma uitvoeren. Het Green Key keurmerk wordt voor één jaar toegekend en ieder jaar gecontroleerd. Naast het aantal verplichte maatregelen zijn er ook een aantal keuzemaatregelen toegepast, deze bepalen het niveau van de Green Key: brons, zilver of goud. "Natuurlijk streven we als Jaarbeurs meteen naar goud en dat is ook gelukt. Daar zijn we allemaal ontzettend trots op", aldus Rob van der Heijden.

Green Key biedt toeristen, recreanten en zakelijke bezoekers de mogelijkheid makkelijker een zakelijke accommodatie te kiezen waar veiligheid, duurzaamheid en respect voor de omgeving onlosmakelijk verbonden zijn met de bedrijfsidentiteit. Behalve voor toeristen en zakelijke bezoekers is het ook voor overheden een keurmerk dat aangeeft dat de bedrijfsvoering een duurzaam karakter heeft. Criteria waar bedrijven aan moeten voldoen zijn:
- duurzaam ondernemen
- bewustwording van recreant en toerist
- betrokkenheid personeel bij het milieumanagement
- duurzame investeringen
- organisatie van natuur en milieu voorlichtingsactiviteiten

Info: www.jaarbeursutrecht.nl of www.stichtingkmvk.nl

Op de foto: Finn Bolding Thomson (FEE International), Rob ven der Heijden (Jaarbeurs Utrecht) en Erik van Dijk (KMVK)


2010-10-10
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV