Magazine
Contact
Home
'Spa Facilities’ op Beauty Salon slaat aan
Een nieuw concept lanceren is altijd spannend. Het nieuwe conceptl ‘Spa Facilities’ op de vakbeurs Beauty Salon Dimensions bleek een schot in de roos. Ook de gewijzigde beursperiode viel in goede aarde bij het publiek. Beauty Salon dimensions vond plaats van 25 tot en met 27 september in Jaarbeurs Utrecht.

Beauty Salon dimensions, de najaarsvakbeurs voor de schoonheidsverzorging, beleefde afgelopen weekend een succesvolle editie. Met ruim 15.200 bezoekers wist de beurs het bezoekersrecord van 2004 op een haar na te evenaren. Bezoekers roemden het complete beursaanbod en exposanten deden drie dagen lang goede zaken. Het nieuw geïntroduceerde beursconcept ‘Spa Facilities’, inclusief het bijbehorende activiteiten- en workshopprogramma, en de gewijzigde beursperiode lijken hiermee hun vruchten te hebben afgeworpen.

Het beursthema van Beauty Salon dimensions was 'Spa Facilities', een nieuw concept dat vorm kreeg als het 'Spa Facilities plein'. Hier konden exposanten hun nieuwste spaverzorgingsproducten presenteren. Ook was er een uitgebreid presentatie- en workshopprogramma over de nieuwste spa-trends, maar ook over bijvoorbeeld verschillende massagetechnieken en kleurenanalyses. "Spa Facilities springt in op de trend 'Spa als nieuwe lifestyle', een tijdperk waarin leeftijdloosheid, verwennen en een gezond leven de basis vormen', legt Lotte Knottnerus, pers & pr-manager van VNU Exhibitions Europe uit. "De veranderende behoeften van consumenten bieden schoonheidsspecialisten een hoop nieuwe kansen: zij worden van schoonheidsspecialist een lifestyle coach."
 
De beurs vond dit jaar  twee weken later plaats.Knottnerus: "We hebben dit ingevoerd in verband met de herfstvakanties. De latere datum zorgt ervoor dat de beurs nu beter te combineren is met het moederschap – iets wat voor veel schoonheidsspecialisten geldt. Het bleek een goede beslissing te zijn, want dit was de op één na succesvolste editie van Beauty Salon dimensions in bezoekersaantallen. We schrijven deze stijging onder meer toe aan het verschuiven van de dtat, maar ook aan de introductie van het Spa Facilities Concept met het uitgebreide inhoudelijke programma en aan de gesegmenteerde wervingscampagne die we hebben toegepast." Ook Annelies Bodifée, project manager van Beauty Salon dimensions, kijkt meer dan tevreden terug op de beurs. “Met de introductie van het nieuwe concept zijn we met de najaarsbeurs heel bewust een nieuwe richting ingeslagen. We waren ervan overtuigd dat we hiermee zowel exposanten als bezoekers een meerwaarde konden bieden, maar de praktijk moet dat natuurlijk wel eerst uitwijzen. We zijn dan ook enorm blij om te zien dat Spa Facilities een schot in de roos blijkt te zijn.”

Volgens Bodifée is het succes van de 2010-editie hét bewijs dat de najaarsbeurs weer springlevend is en haar bestaansrecht meer dan bewezen heeft. “Het is duidelijk dat er in de uiterlijke verzorgingsbranche nog steeds een grote behoefte bestaat aan een beursplatform dat twee keer per jaar samenkomt. Dat het animo voor twee beurzen groot genoeg is, staat voor Bodifée dan ook buiten kijf. We zitten nog steeds in een lastig economisch klimaat en we moesten helaas ook een aantal grote leveranciers missen deze editie. Toch zijn we erin geslaagd om één van de meest succesvolle edities ooit neer te zetten. Dat betekent dat de markt enorm in beweging is en dat er nog heel veel kansen en mogelijkheden liggen waar we op in kunnen springen. Spa Facilities was hierbij een goede eerste stap in de juiste richting.” Directeur Hyke van der Heyden van van der Heyden BV onderschrijft de analyse van Bodifee. “Ik zou één keer per jaar beurs echt te weinig vinden. Het live contact met mijn klanten is daarvoor te belangrijk”, aldus van der Heyden.

Spa Facilities bood ook bezoekers veel nieuwe perspectieven, en het concept werd goed ontvangen. Ruim driekwart van de bezoekers gaf aan dat zij de sfeer, uitstraling en aankleding van het Spa Facilities concept als goed, danwel uitstekend beoordeelden. Op inhoudelijk vlak was Spa Facilities voor veel bezoekers een bron van nieuwe inspiratie. De workshops en lezingen over onder meer spa, spabeleving, massagetechnieken en kleurenanalyse werden druk bezocht. Voor Barbara de Raaff van Huidverzorgingssalon Bad Nieuweschans vormde het workshopprogramma een welkome afwisseling op het reguliere beursbezoek. “In onze salon werken we met 15 mensen. We willen onze gasten iets extra’s bieden bovenop de ‘normale’ schoonheidsbehandelingen. Onze gasten gaan voor hun schoonheidsbehandeling meestal al naar een salon in de buurt. Dus wij moeten ze iets extra’s bieden om ze bij ons over de drempel te krijgen. En ja, als je op zoek ben naar trendy nieuwigheden, dan vind je die natuurlijk op de beurs”.

Dat het concept Spa Facilities in de toekomst een vervolg gaat krijgen staat vast. Bodifée: “Sterker nog, met de presentatie van onze nieuwe beursbeelden op de beurs zijn de vervolgstappen in deze richting reeds gezet. Onder de overkoepelende titel ‘Beauty in Balans’ zullen zowel Beauty Trade special en Beauty Salon dimensions in 2011 een heel nieuw gezicht krijgen. Ook komt er een duidelijke tweedeling in het programma. Hierbij focust de voorjaarsbeurs Beauty Trade special zich voornamelijk op uiterlijke verzorging en schoonheid, terwijl bij Beauty Salon dimensions het accent vooral zal liggen op een meer holistische aanpak binnen de schoonheidsverzorging. Evenwicht tussen innerlijke en uiterlijke verzorging, vertaalt naar ‘Focus op Body & Mind’, staat hierbij centraal. Beauty Trade special vindt plaats van 26 tot en met 28 maart 2011 en Beauty Salon dimensions van 24 tot en met 26 september 2011.

Voor meer informatie zie ook: www.beautybeurzen.nl




2010-10-04
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV