Magazine
Contact
Home
'Spa Facilities’ op Beauty Salon slaat aan
Een nieuw concept lanceren is altijd spannend. Het nieuwe conceptl ‘Spa Facilities’ op de vakbeurs Beauty Salon Dimensions bleek een schot in de roos. Ook de gewijzigde beursperiode viel in goede aarde bij het publiek. Beauty Salon dimensions vond plaats van 25 tot en met 27 september in Jaarbeurs Utrecht.

Beauty Salon dimensions, de najaarsvakbeurs voor de schoonheidsverzorging, beleefde afgelopen weekend een succesvolle editie. Met ruim 15.200 bezoekers wist de beurs het bezoekersrecord van 2004 op een haar na te evenaren. Bezoekers roemden het complete beursaanbod en exposanten deden drie dagen lang goede zaken. Het nieuw geïntroduceerde beursconcept ‘Spa Facilities’, inclusief het bijbehorende activiteiten- en workshopprogramma, en de gewijzigde beursperiode lijken hiermee hun vruchten te hebben afgeworpen.

Het beursthema van Beauty Salon dimensions was 'Spa Facilities', een nieuw concept dat vorm kreeg als het 'Spa Facilities plein'. Hier konden exposanten hun nieuwste spaverzorgingsproducten presenteren. Ook was er een uitgebreid presentatie- en workshopprogramma over de nieuwste spa-trends, maar ook over bijvoorbeeld verschillende massagetechnieken en kleurenanalyses. "Spa Facilities springt in op de trend 'Spa als nieuwe lifestyle', een tijdperk waarin leeftijdloosheid, verwennen en een gezond leven de basis vormen', legt Lotte Knottnerus, pers & pr-manager van VNU Exhibitions Europe uit. "De veranderende behoeften van consumenten bieden schoonheidsspecialisten een hoop nieuwe kansen: zij worden van schoonheidsspecialist een lifestyle coach."
 
De beurs vond dit jaar  twee weken later plaats.Knottnerus: "We hebben dit ingevoerd in verband met de herfstvakanties. De latere datum zorgt ervoor dat de beurs nu beter te combineren is met het moederschap – iets wat voor veel schoonheidsspecialisten geldt. Het bleek een goede beslissing te zijn, want dit was de op één na succesvolste editie van Beauty Salon dimensions in bezoekersaantallen. We schrijven deze stijging onder meer toe aan het verschuiven van de dtat, maar ook aan de introductie van het Spa Facilities Concept met het uitgebreide inhoudelijke programma en aan de gesegmenteerde wervingscampagne die we hebben toegepast." Ook Annelies Bodifée, project manager van Beauty Salon dimensions, kijkt meer dan tevreden terug op de beurs. “Met de introductie van het nieuwe concept zijn we met de najaarsbeurs heel bewust een nieuwe richting ingeslagen. We waren ervan overtuigd dat we hiermee zowel exposanten als bezoekers een meerwaarde konden bieden, maar de praktijk moet dat natuurlijk wel eerst uitwijzen. We zijn dan ook enorm blij om te zien dat Spa Facilities een schot in de roos blijkt te zijn.”

Volgens Bodifée is het succes van de 2010-editie hét bewijs dat de najaarsbeurs weer springlevend is en haar bestaansrecht meer dan bewezen heeft. “Het is duidelijk dat er in de uiterlijke verzorgingsbranche nog steeds een grote behoefte bestaat aan een beursplatform dat twee keer per jaar samenkomt. Dat het animo voor twee beurzen groot genoeg is, staat voor Bodifée dan ook buiten kijf. We zitten nog steeds in een lastig economisch klimaat en we moesten helaas ook een aantal grote leveranciers missen deze editie. Toch zijn we erin geslaagd om één van de meest succesvolle edities ooit neer te zetten. Dat betekent dat de markt enorm in beweging is en dat er nog heel veel kansen en mogelijkheden liggen waar we op in kunnen springen. Spa Facilities was hierbij een goede eerste stap in de juiste richting.” Directeur Hyke van der Heyden van van der Heyden BV onderschrijft de analyse van Bodifee. “Ik zou één keer per jaar beurs echt te weinig vinden. Het live contact met mijn klanten is daarvoor te belangrijk”, aldus van der Heyden.

Spa Facilities bood ook bezoekers veel nieuwe perspectieven, en het concept werd goed ontvangen. Ruim driekwart van de bezoekers gaf aan dat zij de sfeer, uitstraling en aankleding van het Spa Facilities concept als goed, danwel uitstekend beoordeelden. Op inhoudelijk vlak was Spa Facilities voor veel bezoekers een bron van nieuwe inspiratie. De workshops en lezingen over onder meer spa, spabeleving, massagetechnieken en kleurenanalyse werden druk bezocht. Voor Barbara de Raaff van Huidverzorgingssalon Bad Nieuweschans vormde het workshopprogramma een welkome afwisseling op het reguliere beursbezoek. “In onze salon werken we met 15 mensen. We willen onze gasten iets extra’s bieden bovenop de ‘normale’ schoonheidsbehandelingen. Onze gasten gaan voor hun schoonheidsbehandeling meestal al naar een salon in de buurt. Dus wij moeten ze iets extra’s bieden om ze bij ons over de drempel te krijgen. En ja, als je op zoek ben naar trendy nieuwigheden, dan vind je die natuurlijk op de beurs”.

Dat het concept Spa Facilities in de toekomst een vervolg gaat krijgen staat vast. Bodifée: “Sterker nog, met de presentatie van onze nieuwe beursbeelden op de beurs zijn de vervolgstappen in deze richting reeds gezet. Onder de overkoepelende titel ‘Beauty in Balans’ zullen zowel Beauty Trade special en Beauty Salon dimensions in 2011 een heel nieuw gezicht krijgen. Ook komt er een duidelijke tweedeling in het programma. Hierbij focust de voorjaarsbeurs Beauty Trade special zich voornamelijk op uiterlijke verzorging en schoonheid, terwijl bij Beauty Salon dimensions het accent vooral zal liggen op een meer holistische aanpak binnen de schoonheidsverzorging. Evenwicht tussen innerlijke en uiterlijke verzorging, vertaalt naar ‘Focus op Body & Mind’, staat hierbij centraal. Beauty Trade special vindt plaats van 26 tot en met 28 maart 2011 en Beauty Salon dimensions van 24 tot en met 26 september 2011.

Voor meer informatie zie ook: www.beautybeurzen.nl




2010-10-04
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV