Magazine
Contact
Home
Jan Geert Vierkant nieuwe directeur Martiniplaza
Jan Geert Vierkant wordt per 1 december directeur van Martiniplaza. Hij volgt Hans van der Zee op die eerder dit jaar na een conflict moest vertrekken. Vervolgens werd Hans Schraders aangesteld als ad interim directeur. Schraders voerde sinds januari dit jaar een omvangrijk veranderingsprogramma door. Het nieuwe restaurant ‘Inspirations’ is een eerste resultaat van dit beleid.

"Vierkant past naadloos in het door ons opgestelde profiel," aldus Henk Pijlman, voorzitter van de Raad van Commissarissen. "Zijn ervaring in de operationele marketing en het sturen van veranderingsprocessen kunnen we in de huidige marktsituatie goed gebruiken." Vierkant is sinds 1999 algemeen directeur van het Noord Nederlands Orkest, waarvan hij in elf jaar tijd een florerend orkest maakte dat inmiddels veel succes in binnen- en buitenland oogst.

Ook de Raad van Commissarissen ondergaat een aantal wijzigingen. Hans van Bokkum en Jorrit Volkers stappen eruit en worden vervangen door Cathalijne Elings, Bert Derksen en Seerp Leistra. Henk Pijlman blijft voorzitter en Mirjam Mijer blijft lid. Volgen het bestuur bevindt Martiniplaza zich in een  'cruciale periode van transitie'. Pijlman: "De markten zijn, mede door de economische recessie, ingrijpend veranderd. De concurrentie is verscherpt door nieuwe aanbieders in de regio Noord Nederland. Eén en ander betekent dat we de organisatie en met name de marketing anders moeten inzetten. Daarnaast werken we aan een omvangrijk investeringsplan waar twaalf miljoen euro mee gemoeid is en waarmee we de concurrentiepositie van Martiniplaza veilig willen stellen. Ook gaan we de maatschappelijke en bedrijfseconomische positie van Martiniplaza grondig analyseren. De economische spin-off op jaarbasis bedraagt nu ruim 35 á 40 euro en Martiniplaza trekt jaarlijks circa 600.000 bezoekers. Dat kan volgens ons beter."

Martiniplaza sloot het boekjaar 2009 af met een positief resultaat. Gedurende het boekjaar 2009 ontwikkelden zich in de marktsegmenten theater en congressen de eerste negatieve tendensen. In 2009 daalde het aantal theaterbezoekers landelijk met 1,6 miljoen, een afname van 7%, blijkt uit cijfers van de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties. Martiniplaza kon zich
niet aan deze landelijke trend onttrekken. Daarnaast is de conditiestructuur voor onder andere musicals in sterke mate gebaseerd op de gerealiseerde zaalbezetting, zodat de inkomsten terugliepen. In omzetwaarde betekende dat voor Martiniplaza een teruggang van 6,7% op jaarbasis. Door middel van stringent kostenbeheer kon Martiniplaza het jaar 2009 afsluiten in de
zwarte cijfers. Voor 2010 verwacht de directie van Martiniplaza het noodzakelijke veranderingsproces af te ronden en voorziet wederom een positief resultaat.

Bronnen: Martiniplaza, Groninger gezinsbode, OOGtv

Meer info: www.martiniplaza.nl

2010-09-30
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV