Magazine
Contact
Home
Jan Geert Vierkant nieuwe directeur Martiniplaza
Jan Geert Vierkant wordt per 1 december directeur van Martiniplaza. Hij volgt Hans van der Zee op die eerder dit jaar na een conflict moest vertrekken. Vervolgens werd Hans Schraders aangesteld als ad interim directeur. Schraders voerde sinds januari dit jaar een omvangrijk veranderingsprogramma door. Het nieuwe restaurant ‘Inspirations’ is een eerste resultaat van dit beleid.

"Vierkant past naadloos in het door ons opgestelde profiel," aldus Henk Pijlman, voorzitter van de Raad van Commissarissen. "Zijn ervaring in de operationele marketing en het sturen van veranderingsprocessen kunnen we in de huidige marktsituatie goed gebruiken." Vierkant is sinds 1999 algemeen directeur van het Noord Nederlands Orkest, waarvan hij in elf jaar tijd een florerend orkest maakte dat inmiddels veel succes in binnen- en buitenland oogst.

Ook de Raad van Commissarissen ondergaat een aantal wijzigingen. Hans van Bokkum en Jorrit Volkers stappen eruit en worden vervangen door Cathalijne Elings, Bert Derksen en Seerp Leistra. Henk Pijlman blijft voorzitter en Mirjam Mijer blijft lid. Volgen het bestuur bevindt Martiniplaza zich in een  'cruciale periode van transitie'. Pijlman: "De markten zijn, mede door de economische recessie, ingrijpend veranderd. De concurrentie is verscherpt door nieuwe aanbieders in de regio Noord Nederland. Eén en ander betekent dat we de organisatie en met name de marketing anders moeten inzetten. Daarnaast werken we aan een omvangrijk investeringsplan waar twaalf miljoen euro mee gemoeid is en waarmee we de concurrentiepositie van Martiniplaza veilig willen stellen. Ook gaan we de maatschappelijke en bedrijfseconomische positie van Martiniplaza grondig analyseren. De economische spin-off op jaarbasis bedraagt nu ruim 35 á 40 euro en Martiniplaza trekt jaarlijks circa 600.000 bezoekers. Dat kan volgens ons beter."

Martiniplaza sloot het boekjaar 2009 af met een positief resultaat. Gedurende het boekjaar 2009 ontwikkelden zich in de marktsegmenten theater en congressen de eerste negatieve tendensen. In 2009 daalde het aantal theaterbezoekers landelijk met 1,6 miljoen, een afname van 7%, blijkt uit cijfers van de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties. Martiniplaza kon zich
niet aan deze landelijke trend onttrekken. Daarnaast is de conditiestructuur voor onder andere musicals in sterke mate gebaseerd op de gerealiseerde zaalbezetting, zodat de inkomsten terugliepen. In omzetwaarde betekende dat voor Martiniplaza een teruggang van 6,7% op jaarbasis. Door middel van stringent kostenbeheer kon Martiniplaza het jaar 2009 afsluiten in de
zwarte cijfers. Voor 2010 verwacht de directie van Martiniplaza het noodzakelijke veranderingsproces af te ronden en voorziet wederom een positief resultaat.

Bronnen: Martiniplaza, Groninger gezinsbode, OOGtv

Meer info: www.martiniplaza.nl

2010-09-30
De vakbeurs Verkeer, Mobiliteit & Parkeren heeft een nieuwe naam: Vakbeurs Mobiliteit. Belangrijke drijfveer voor de naamswijziging is de groeiende Nederlandse bevolking met als gevolg zorgen om toegankelijkheid en leefbaarheid. Door de vraag “Hoe houden we Nederland mobiel?” centraal te stellen maakt organisator ExpoProof de beurs futureproof. De beurs vindt op 28 en 29 november plaats in Expo Houten.
 
Het consumentenevent TuinIdee beleefde dit jaar een stijging in het bezoekersaantal van 10,8 procent. Na 25 jaar werd het vierdaagse evenement, dat van 22 tot en met 25 februari 2018 plaatsvond in Brabanthallen te ’s-Hertogenbosch, in een nieuw jasje gestoken om een bredere doelgroep aan te trekken. Organisator 2XPO schakelde hiervoor eventmarketingbureau Eventive in.
 
Alle webcare-activiteiten voor de beurzen die door RAI Amsterdam worden georganiseerd, zijn ondergebracht bij Goud Uberconnected. Dit geldt voor de beurzen in Amsterdam maar ook voor internationale beurzen zoals RAI die organiseert in onder andere Turkije, Mexico, Indonesië en China.
 
Building Holland, de beurs die dit jaar plaatsvond van 17 tot en met 19 april in RAI Amsterdam, is met onmiddellijke ingang overgenomen door Easyfairs. Het event voor de bouw- en vastgoedsector stond voorheen onder leiding van Duurzaam Gebouwd. Met de overname breidt Easyfairs haar bouw-, installatie- en vastgoedportfolio in Nederland uit.
 
Rotterdam Ahoy wordt de locatie van EventSummit 2019. Het eendaagse platform voor de evenementenbranche vond tijdens het 10-jarig jubileum in 2018 in Rai Amsterdam plaats. In 2017 was het event ook in Rotterdam gelokaliseerd, toen in Hal 1, de komende editie zal dat in Hal 2, 3, 4 en 5 zijn. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV