Magazine
Contact
Home
Jan Geert Vierkant nieuwe directeur Martiniplaza
Jan Geert Vierkant wordt per 1 december directeur van Martiniplaza. Hij volgt Hans van der Zee op die eerder dit jaar na een conflict moest vertrekken. Vervolgens werd Hans Schraders aangesteld als ad interim directeur. Schraders voerde sinds januari dit jaar een omvangrijk veranderingsprogramma door. Het nieuwe restaurant ‘Inspirations’ is een eerste resultaat van dit beleid.

"Vierkant past naadloos in het door ons opgestelde profiel," aldus Henk Pijlman, voorzitter van de Raad van Commissarissen. "Zijn ervaring in de operationele marketing en het sturen van veranderingsprocessen kunnen we in de huidige marktsituatie goed gebruiken." Vierkant is sinds 1999 algemeen directeur van het Noord Nederlands Orkest, waarvan hij in elf jaar tijd een florerend orkest maakte dat inmiddels veel succes in binnen- en buitenland oogst.

Ook de Raad van Commissarissen ondergaat een aantal wijzigingen. Hans van Bokkum en Jorrit Volkers stappen eruit en worden vervangen door Cathalijne Elings, Bert Derksen en Seerp Leistra. Henk Pijlman blijft voorzitter en Mirjam Mijer blijft lid. Volgen het bestuur bevindt Martiniplaza zich in een  'cruciale periode van transitie'. Pijlman: "De markten zijn, mede door de economische recessie, ingrijpend veranderd. De concurrentie is verscherpt door nieuwe aanbieders in de regio Noord Nederland. Eén en ander betekent dat we de organisatie en met name de marketing anders moeten inzetten. Daarnaast werken we aan een omvangrijk investeringsplan waar twaalf miljoen euro mee gemoeid is en waarmee we de concurrentiepositie van Martiniplaza veilig willen stellen. Ook gaan we de maatschappelijke en bedrijfseconomische positie van Martiniplaza grondig analyseren. De economische spin-off op jaarbasis bedraagt nu ruim 35 á 40 euro en Martiniplaza trekt jaarlijks circa 600.000 bezoekers. Dat kan volgens ons beter."

Martiniplaza sloot het boekjaar 2009 af met een positief resultaat. Gedurende het boekjaar 2009 ontwikkelden zich in de marktsegmenten theater en congressen de eerste negatieve tendensen. In 2009 daalde het aantal theaterbezoekers landelijk met 1,6 miljoen, een afname van 7%, blijkt uit cijfers van de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties. Martiniplaza kon zich
niet aan deze landelijke trend onttrekken. Daarnaast is de conditiestructuur voor onder andere musicals in sterke mate gebaseerd op de gerealiseerde zaalbezetting, zodat de inkomsten terugliepen. In omzetwaarde betekende dat voor Martiniplaza een teruggang van 6,7% op jaarbasis. Door middel van stringent kostenbeheer kon Martiniplaza het jaar 2009 afsluiten in de
zwarte cijfers. Voor 2010 verwacht de directie van Martiniplaza het noodzakelijke veranderingsproces af te ronden en voorziet wederom een positief resultaat.

Bronnen: Martiniplaza, Groninger gezinsbode, OOGtv

Meer info: www.martiniplaza.nl

2010-09-30
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV