Magazine
Contact
Home
Nieuw congres tijdens Infosecurity.nl e.o.
Tijdens de beurzen Infosecurity.nl, Storage Expo en Tooling Event lanceert organisator VNU Exhibitions Europe in samenwerking met Marqit dit jaar voor het eerst het congres 'Next Generation IT'.
Hoofdonderwerpen zijn Cloud Computing en Virtualisatie.

De ontwikkelingen op het gebied van IT-oplossingen volgen elkaar steeds sneller op. Elk jaar wordt de markt overspoeld met nieuwe thema’s, de belangrijkste trends en de manieren waarop organisaties daarop moeten inspelen. Ook tijdens de vakbeurzen Infosecurity.nl, Storage Expo en het ToolingEvent worden elk jaar de nieuwste ontwikkelingen gepresenteerd. Maar hoe passen deze ontwikkelingen nu bij de werkelijke IT-strategie van bedrijven? Hoe moeten de directie en de IT-managers onderscheid maken tussen werkelijke ontwikkelingen en ‘als nieuw’-verpakte thema’s?

Hierop geeft het congres Next Generation IT, dat gelijktijdig met de beurzen Infosecurity.nl, Storage Expo en Tooling Event op 3 en 4 november 2010 in de Jaarbeurs wordt gehouden, een antwoord. Next Generation IT belicht de belangrijkste thema’s van dit moment vanuit een dubbel perspectief: enerzijds vanuit de strategische kant, anderzijds vanuit een hele concrete en praktische kant. Onder meer door middel van demo-opstellingen van werkende oplossingen, aangeboden door onder andere IBM Tivolo en Novell.

In het VIP Theater zullen dit jaar de thema’s Virtualisatie en Cloud Computing worden besproken door (internationale) topsprekers als Philip Dawson (Research VP Gartner Research) en Jan Aleman (Secretaris EuroCloud). Er wordt gekeken naar de ontwikkelingen op langere termijn, maar vooral naar de agenda voor 2011. Waar dienen CIO’s en IT managers rekening mee te houden bij het vaststellen van hun strategie voor de komende jaren?

Het Nieuwe Platform "Next Generation IT" bestaat uit twee delen: gedurende twee dagdelen kunnen CIO's en IT-managers keynote presentaties volgen van gerenommeerde (internationale) experts in het VIP Theater. Op het DEMO-Paviljoen kunnen de bezoekers 'Next Generation IT'  zelf ervaren en vragen stellen aan de deskundigen. Het congresprogramma in het VIP Theater is specifiek bedoeld voor (IT) decision makers en strategisch IT- managers, die willen weten waarmee ze rekening moeten houden bij het vaststellen van hun IT strategie voor de komende jaren.

Beursmanager Marloes van den Berg is verheugd met de komst van het DEMO-Paviljoen het VIP Theater. "De beurzen zullen hierdoor veel meer diepgang krijgen" , aldus Van den Berg. "Het is goed dat er een evenement op de vloer aanwezig is die raakvlakken heeft met alle drie de beurzen, Infosecurity.nl, Storage Expo en Tooling. De presentaties zijn ideaal om de bezoekers een stuk inhoudelijke kennis mee te geven, kennis die voor iedere IT-manager handig is en wellicht meteen in te passen is in de IT-strategie van het bedrijf."

Info: www.nextgenerationit.nl

2010-09-20
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV