Magazine
Contact
Home
Festival Fantastique op de Huishoudbeurs
Het centrale plein van de Huishoudbeurs wordt omgetoverd tot een verrassend festivalterrein op klein formaat: Festival Fantastique. De Huishoudbeurs vindt plaats van 12 tot en met 20 februari in Amsterdam RAI.

Instant hit
De Huishoudbeurs werd zestig jaar geleden in het leven geroepen om de Nederlandse huisvrouw te informeren over nieuwe producten voor haar huishouden. Het was een instant hit. Maar een beurs moet met zijn tijd mee gaan. Daarom ontwikkelde de Huishoudbeurs zich de afgelopen decennia tot een waar shopping-walhalla en een echt vriendinnenfeest voor honderdduizenden vrouwen. Beleving, in het oog springende merken en entertainment spelen jaar na jaar een steeds grotere rol. Wat begon bij productdemo’s, standwerkers en kooplieden resulteerde afgelopen jaren in de uiterst succesvolle "themapleinen", waarvan het themaplein "Stout" in 2007 de stoutste dromen overtrof.

Het summum van winkelentertainment
Aankomend jaar zet de beurs een stap voorwaarts en introduceert het "Festival Fantastique: het summum van winkelentertainment". De Huishoudbeurs speelt daarmee in op de groeiende vraag naar verrassend vermaak rondom de bekende koopjesparade in Amsterdam RAI. Volgens Marjo Wolters van de Huishoudbeurs is goed gekeken naar wat de vrouw van nu belangrijk vindt: 'Sinds de recessie hechten steeds meer mensen aan "zachte waarden" zoals vriendschappen, muziek en theater, gezelligheid, warmte, erbij horen en vooral aan dingen samen met elkaar doen. We willen op deze trend inspelen door de bezoeksters iets te geven waardoor deze zachte waarden extra tot hun recht komen. Hieruit is Festival Fantastique ontstaan.'

Kleurrijke parade
Het festivalprogramma blijft nog even geheim, maar bezoeksters mogen er alles verwachten wat ze zich bij een festival kunnen voorstellen: vriendinnen, muziek, tenten in allerlei bonte kleuren en een kleurrijke parade over het festivalterrein, waarin de nieuwste producten en laatste modetrends worden getoond. Ook de zweefmolen en het minireuzenrad ontbreken niet.

Nieuwste trends
Ruim 450 exposanten tonen tijdens de Huishoudbeurs de laatste trends op het gebied van verzorging, fashion en lifestyle. Marjo Wolters: 'Er valt daarnaast van alles te leren, te proeven en te zien op de beursvloer. Bezoeksters profiteren uiteraard ook van de vele voordeeltjes en koopjes. Kortom, de beurs bevat alle ingrediënten voor een ontspannen, gezellig en fantastique dagje uit.'

Info: www.huishoudbeurs.nl


2010-09-13
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV