Magazine
Contact
Home
Ahoy promoot carpoolservice
In augustus werd de eerste carpoolsite van Nederland speciaal voor evenementen gelanceerd. Op www.ridehere.nl kunnen bezoekers volledig kosteloos een carpoolafspraak voor een concert of evenement maken. Ahoy Rotterdam is de eerste evenementenlocatie die zich verbonden heeft aan de nieuwe carpoolservice.

Carpoolen is de toekomst: gezellig, kostenbesparend en minder belastend voor het milieu.‘Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen’ staat bij veel evenementenaccommodaties hoog in het vaandel, zo ook bij Ahoy Rotterdam. Samen met diverse Rotterdamse locaties draagt Ahoy een steentje bij op evenementengebied. Het idee voor Ridehere.nl ontstond begin dit jaar. “De evenementenbranche is op zoek naar verduurzaming en tegelijkertijd naar een oplossing voor het mobiliteitsprobleem. Door carpoolen naar evenementen te stimuleren sla je twee vliegen in één klap. De evenementenbezoeker die gebruik maakt van Ridehere.nl levert op een sympathieke wijze een bijdrage aan een betere leefomgeving. Iedere auto die blijft staan is pure winst,” zegt Vera Kamphorst van Ride Here, Right Now!, een van de initiatiefneemsters van ridehere.nl.

Oplossing mobiliteitsprobleem
Naast het terugdringen van CO2 uitstoot biedt Ridehere.nl ook een oplossing voor het mobiliteitsprobleem van grote evenementen. De drukte op de weg kan voor vertragingen
en overlast voor de omgeving zorgen. Carpoolen biedt naast het openbaar vervoer een oplossing voor het terugdringen van de verkeersstromen. Niet iedereen is bereid en in de
gelegenheid met het openbaar vervoer te reizen. Autobezitters die via Ride Here, Right Now!! bezoekers meenemen, houden de vrijheid van het reizen met eigen vervoer en
leveren een positieve bijdrage aan het mobiliteitsprobleem. “Binnen een paar jaar moet ons initiatief een vast onderdeel zijn van het keuzepakket binnen het mobiliteitsaanbod
van evenementen. Ik ben ervan overtuigd dat er een mentaliteitsverandering zal plaatsvinden bij de consument”, zegt Vera Kamphorst.

Ahoy en Ride Here
Ahoy gaat in eerste instantie samenwerken met Ridehere.nl op het gebied van consumentenevenementen. Op de website www.ahoy.nl zal bij de desbetreffende
evenementen een verwijzing komen te staan naar het nieuwe concept, waar Ahoy potentie in ziet. Jolanda Jansen, General Manager Consumer Events geeft aan: “Ahoy
is zeer enthousiast over het initiatief omdat dit een nuttige en milieubewuste service is die veel gemak biedt. Zo kunnen bezoekers van evenementen met gelijkgestemden
reizen en samen kosten delen. Ridehere.nl is vernieuwend en past perfect in deze tijd van bewustwording en duurzaamheid; Ahoy ondersteunt dit initiatief van harte.”

Info: www.ahoy.nl en www.ridehere.nl


2010-08-17
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV