Magazine
Contact
Home
Ahoy promoot carpoolservice
In augustus werd de eerste carpoolsite van Nederland speciaal voor evenementen gelanceerd. Op www.ridehere.nl kunnen bezoekers volledig kosteloos een carpoolafspraak voor een concert of evenement maken. Ahoy Rotterdam is de eerste evenementenlocatie die zich verbonden heeft aan de nieuwe carpoolservice.

Carpoolen is de toekomst: gezellig, kostenbesparend en minder belastend voor het milieu.‘Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen’ staat bij veel evenementenaccommodaties hoog in het vaandel, zo ook bij Ahoy Rotterdam. Samen met diverse Rotterdamse locaties draagt Ahoy een steentje bij op evenementengebied. Het idee voor Ridehere.nl ontstond begin dit jaar. “De evenementenbranche is op zoek naar verduurzaming en tegelijkertijd naar een oplossing voor het mobiliteitsprobleem. Door carpoolen naar evenementen te stimuleren sla je twee vliegen in één klap. De evenementenbezoeker die gebruik maakt van Ridehere.nl levert op een sympathieke wijze een bijdrage aan een betere leefomgeving. Iedere auto die blijft staan is pure winst,” zegt Vera Kamphorst van Ride Here, Right Now!, een van de initiatiefneemsters van ridehere.nl.

Oplossing mobiliteitsprobleem
Naast het terugdringen van CO2 uitstoot biedt Ridehere.nl ook een oplossing voor het mobiliteitsprobleem van grote evenementen. De drukte op de weg kan voor vertragingen
en overlast voor de omgeving zorgen. Carpoolen biedt naast het openbaar vervoer een oplossing voor het terugdringen van de verkeersstromen. Niet iedereen is bereid en in de
gelegenheid met het openbaar vervoer te reizen. Autobezitters die via Ride Here, Right Now!! bezoekers meenemen, houden de vrijheid van het reizen met eigen vervoer en
leveren een positieve bijdrage aan het mobiliteitsprobleem. “Binnen een paar jaar moet ons initiatief een vast onderdeel zijn van het keuzepakket binnen het mobiliteitsaanbod
van evenementen. Ik ben ervan overtuigd dat er een mentaliteitsverandering zal plaatsvinden bij de consument”, zegt Vera Kamphorst.

Ahoy en Ride Here
Ahoy gaat in eerste instantie samenwerken met Ridehere.nl op het gebied van consumentenevenementen. Op de website www.ahoy.nl zal bij de desbetreffende
evenementen een verwijzing komen te staan naar het nieuwe concept, waar Ahoy potentie in ziet. Jolanda Jansen, General Manager Consumer Events geeft aan: “Ahoy
is zeer enthousiast over het initiatief omdat dit een nuttige en milieubewuste service is die veel gemak biedt. Zo kunnen bezoekers van evenementen met gelijkgestemden
reizen en samen kosten delen. Ridehere.nl is vernieuwend en past perfect in deze tijd van bewustwording en duurzaamheid; Ahoy ondersteunt dit initiatief van harte.”

Info: www.ahoy.nl en www.ridehere.nl


2010-08-17
Brussels Expo is op zoek naar bijkomende middelen om de renovatie van de infrastructuur te financieren. Op dit ogenblik worden twee mogelijke pistes onderzocht: één met een actieve rol voor de federale overheid en zijn investeringsvehikel Brusselfonds Beliris, en één met een rol voor een private partner.
 
De 2018 editie van PromZ.live zal een heel jaar te bezoeken zijn. De vakbeurs voor actiemarketing, promotionele producten en relatiegeschenken die plaatsvindt op 16 en 17 mei in Rotterdam Ahoy wordt tijdens de beursdagen in zijn geheel vastgelegd via 360° fotografie.
 
De Huishoudbeurs is op zaterdagochtend 17 februari sportief geopend door Irene Moors, Remy Bonjasky en beursmanager Nicole Babay. Met een heuse trolley-workout werd het startsein gegeven voor de 73e editie van de publieksbeurs De Huishoudbeurs is geopend tot en met zondag 25 februari in RAI Amsterdam.
 
Boot Holland in WTC Expo in Leeuwarden is dit jaar door ruim 31.000 bezoekers bezocht. Hoewel de beurs nog steeds draait om boten in het algemeen en (stalen) motorboten in het bijzonder, straalde de beurs meer dan in het verleden watersport uit. De beurs vond plaats van 9 tot en met 14 februari. 
De vakbeurs voor av- en multimediaprofessionals Integrated Systems Europe heeft 80.923 bezoekers naar Amsterdam getrokken. Dat is 10.3 procent meer dan vorig jaar en een record voor de beurs, evenals het aantal exposanten dat dit jaar 1.296 bedroeg. ISE vond plaats van 6 tot en met 9 februari in de RAI. 

 





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV