Magazine
Contact
Home
Ahoy promoot carpoolservice
In augustus werd de eerste carpoolsite van Nederland speciaal voor evenementen gelanceerd. Op www.ridehere.nl kunnen bezoekers volledig kosteloos een carpoolafspraak voor een concert of evenement maken. Ahoy Rotterdam is de eerste evenementenlocatie die zich verbonden heeft aan de nieuwe carpoolservice.

Carpoolen is de toekomst: gezellig, kostenbesparend en minder belastend voor het milieu.‘Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen’ staat bij veel evenementenaccommodaties hoog in het vaandel, zo ook bij Ahoy Rotterdam. Samen met diverse Rotterdamse locaties draagt Ahoy een steentje bij op evenementengebied. Het idee voor Ridehere.nl ontstond begin dit jaar. “De evenementenbranche is op zoek naar verduurzaming en tegelijkertijd naar een oplossing voor het mobiliteitsprobleem. Door carpoolen naar evenementen te stimuleren sla je twee vliegen in één klap. De evenementenbezoeker die gebruik maakt van Ridehere.nl levert op een sympathieke wijze een bijdrage aan een betere leefomgeving. Iedere auto die blijft staan is pure winst,” zegt Vera Kamphorst van Ride Here, Right Now!, een van de initiatiefneemsters van ridehere.nl.

Oplossing mobiliteitsprobleem
Naast het terugdringen van CO2 uitstoot biedt Ridehere.nl ook een oplossing voor het mobiliteitsprobleem van grote evenementen. De drukte op de weg kan voor vertragingen
en overlast voor de omgeving zorgen. Carpoolen biedt naast het openbaar vervoer een oplossing voor het terugdringen van de verkeersstromen. Niet iedereen is bereid en in de
gelegenheid met het openbaar vervoer te reizen. Autobezitters die via Ride Here, Right Now!! bezoekers meenemen, houden de vrijheid van het reizen met eigen vervoer en
leveren een positieve bijdrage aan het mobiliteitsprobleem. “Binnen een paar jaar moet ons initiatief een vast onderdeel zijn van het keuzepakket binnen het mobiliteitsaanbod
van evenementen. Ik ben ervan overtuigd dat er een mentaliteitsverandering zal plaatsvinden bij de consument”, zegt Vera Kamphorst.

Ahoy en Ride Here
Ahoy gaat in eerste instantie samenwerken met Ridehere.nl op het gebied van consumentenevenementen. Op de website www.ahoy.nl zal bij de desbetreffende
evenementen een verwijzing komen te staan naar het nieuwe concept, waar Ahoy potentie in ziet. Jolanda Jansen, General Manager Consumer Events geeft aan: “Ahoy
is zeer enthousiast over het initiatief omdat dit een nuttige en milieubewuste service is die veel gemak biedt. Zo kunnen bezoekers van evenementen met gelijkgestemden
reizen en samen kosten delen. Ridehere.nl is vernieuwend en past perfect in deze tijd van bewustwording en duurzaamheid; Ahoy ondersteunt dit initiatief van harte.”

Info: www.ahoy.nl en www.ridehere.nl


2010-08-17
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV