Magazine
Contact
Home
Uitreiking DFMA Award: 15 november
Branchevereniging DFMA gaat in 2010 niet één, maar drie DFMA-awards uitreiken. Over een kleine drie maanden is het dan zover; de uitreiking van de felbegeerde DFMA Awards 2010. Op 15 november zal deze uitgereikt worden voor de beste case in de categorieën: creativiteit, effectiviteit en innovatie.

Er is voor deze drie categorieën gekozen, zodat iedere discipline binnen Fieldmarketing een gelijkwaardige kans heeft om te winnen. Er zullen dus drie Awards worden uitgereikt. Maar voor het zover is moet de jury overspoeld worden met geweldige cases om hieruit de kanshebbers te nomineren. De organisatie heeft dit jaar voor een uniforme PowerPoint inzendingpresentatie gekozen, zodat iedereen gelijke kansen heeft voor de beoordeling van de jury.

Nieuwe juryleden
Twee nieuwe gezichten in de jury voor de DFMA Awards 2010. Edwin Blom (director Retail Grolsch) en Robert Essenstam (freelance strategy director & marketing communications consultant) nemen voor een periode van maximaal vier jaar zitting in de DFMA Awards jury. Samen met de zittende juryleden Wil de Koning (country manager Beiersdorf Nederland) en Rob Beemster (Adformatie) zullen zij op 15 november de DFMA Awards 2010 toekennen voor de beste cases.

Meer categorieën
De DFMA-award wordt dit jaar voor de derde keer uitgereikt. De award, die wordt toegekend door een vakjury, krijgt langzaam maar zeker de status van “Dé Prijs” van de fieldmarketingbranche. Vorig jaar kwamen er kritische geluiden vanuit de branche omdat hele creatieve en aansprekende cases veel meer kans zouden hebben om te winnen dan hele effectieve cases met veel minder showelement. Het bestuur van de DFMA heeft deze kritiek nu vertaald naar de drie prijscategoriën waarvoor een award zal worden uitgereikt.

Nieuwe wijze van inzenden
Tegelijk met de nieuwe prijscategorieën hanteert de DFMA ook een andere opzet voor het inzenden van de cases. Elk bureau kan maximaal één case inzenden per categorie; het is wel mogelijk om dezelfde case in te zenden voor verschillende categorieën. Voor de inzending van de cases is een vast format ontwikkeld. Hiermee kunnen de bureaus hun inzending heel sec beschrijven; het format maakt onderlinge vergelijking nog beter mogelijk. De bureaus zijn vrij om foto’s en een korte film (maximaal drie minuten) toe te voegen aan hun presentatie. Ludieke acties die de beslissing van de jury kunnen beïnvloeden, zijn vanaf dit jaar niet meer toegestaan.

Inzenden
Cases kunnen ingediend worden tot 20 september; het format voor inzending is te downloaden op de website van DFMA, onder het kopje inzendingpresentatie 2010 (www.dfma.nl/page/44/inzendingpresentatie.html). De eerste slide van de presentatie bevat een link naar de algemene bepalingen van de DFMA Awards en enkele nuttige tips voor een optimale inzending. De vakjury selecteert uit alle inzendingen negen genomineerde bureaus, drie per categorie. De winnaars worden door de jury bekend gemaakt tijdens de awarduitreiking.

Meer info: www.dfma.nl


2010-08-17
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV