Magazine
Contact
Home
Slovenie gastland op Vakantiebeurs 2010
Slovenie presenteert zich op de Vakantiebeurs 2011 als "Gastland Europa". Passend binnen het Vakantiebeursthema "Onvergetelijke Bestemmingen" brengt Slovenie op de komende editie alle bekende en onvergetelijke toeristische troeven onder de aandacht. De publieksdagen van de Vakantiebeurs zijn van woensdag 12 januari tot en met zondag 16 januari 2011.

Slovenie, gelegen aan de zuidrand van de Alpen onder Oostenrijk, wordt begrensd door Italië in het westen, Kroatië in het oosten en de Adriatische Zee in het zuiden. Bart Strijker, project manager van de Vakantiebeurs, vindt het terecht dat de keuze voor een gastland in Europa op Slovenië is gevallen. 'Ondanks de prachtige situering, is het land voor grote groepen vakantiegangers nog onontdekt. Op de Vakantiebeurs brengen deskundige lokale Sloveense exposanten daar verandering in door uit de eerste hand informatie te geven over de gevarieerde bekende en onbekende attracties in dit dichtbeboste en bergachtige land, waaronder veel nieuwe campings en historische steden zoals de hoofdstad Ljubljana. De bezoekers van de Vakantiebeurs kunnen zich opmaken voor een bijzondere presentatie.'

Geliefd
Dimitrij Piciga, algemeen directeur van het Sloveense verkeersbureau in Ljubljana: 'Slovenië is altijd al geliefd bij duizenden Nederlandse toeristen. Het land heeft een oppervlakte van ongeveer de helft van Nederland, maar er wonen slechts twee miljoen mensen. Dit betekent heel veel natuur, bergen, heuvels, plus het feit dat meer dan de helft van het land uit bos bestaat. In het zuiden van het land leeft zelfs een grote populatie beren vredig samen met de mens. Op het eerste gezicht lijkt Slovenië een beetje op het Oostenrijkse Tirol of Karinthië, op het tweede gezicht lijkt het op Noord-Italië en soms zelfs op een deel van Hongarije. Maar hoe je Slovenië ook bekijkt, het is er altijd goedkoper. De prijzen liggen 19 procent lager dan het EU-gemiddelde.'

Spa en wellness
'Slovenië is ook één van de weinige Europese landen waar je nog steeds water uit een bron of rivier kunt drinken, zonder dat je het risico loopt op darmproblemen. En waar anders kun je midden in de stilte van het bos wakker worden en genieten van een concert van Paul van Dyke of van een reggaefestival dat diezelfde avond plaatsvindt. Slovenië is niet langer alleen maar een campingbestemming voor de Nederlanders. Van alle buitenlandse markten is de Nederlandse groei het hoogst in de Sloveense spa- en wellnesscentra. En zelfs de allergrootste Heineken-fan neemt wel eens een pauze om van een Sloveens wijntje te genieten…', aldus Dimitrij Piciga,

Portugal
Afgelopen editie van de Vakantiebeurs was Portugal het Gastland Europa. Pedro Mello Breyner,directeur van het Portugees Verkeersbureau Turismo de Portugal: ,,We zijn erg trots dat de keuze op ons was gevallen. De goede samenwerking en communicatie tussen de organisatie van de Vakantiebeurs en Turismo de Portugal heeft onze deelname alleen maar goed gedaan. De beursorganisatie heeft ons met hun kennis en professionalisme heel goed geadviseerd en bijgestaan bij zowel de voorbereidingen als tijdens de beurs zelf’’.

Veel geprofiteerd
,,Portugal heeft veel geprofiteerd van de zichtbaarheid en aandacht in de verschillende media. Je kwam Portugal overal tegen, op de site van de beurs, bij de bewegwijzering, op de affiches en welkomstbillboards, in mailings, uitnodigingskaarten en in de media. De consument heeft Portugal heel duidelijk leren kennen en als bestemming gevonden. En de kers op de taart is het marktonderzoek, dat met een aanzienlijk grote groei ten opzichte van vorige edities laat zien, dat de beursbezoekers de intentie hebben om bij een volgende vakantie voor Portugal te kiezen. Dat deze conclusie juist is bewijzen de laatste boekingscijfers, die liegen er niet om. Muito obrigado, hartelijk dank’’, aldus Pedro Mello Breyner, die Slovenië als Gastland Europa veel succes toewenst. 

Info:  www.vakantiebeurs.nl



2010-08-09
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV