Magazine
Contact
Home
Ludieke studiekeuze game gelanceerd door OGZ
Wat wil ik later worden? Iedereen heeft zich dit vroeg of laat wel een keer afvraagd. Organisatie Groep Zuid (OGZ), organisator van de Onderwijsbeurs Zuid-Nederland en de Beroepskeuzebeurzen, heeft samen met internetbureau e-sites een ludieke studiekeuze game ontwikkeld.


Met de game, die te spelen is op de website van de Onderwijsbeurs Zuid-Nederland (www.onderwijsbeurszuidnederland.nl) en op de website van de Beroepskeuzebeurs (www.beroepskeuzebeurs.nl) kan de leerling/student voor zichzelf op een ludieke manier ontdekken wat hij of zij volgens de test gaat worden. Maar de leerling/student kan ook aan anderen vragen om test voor hen te maken.

Delen
De game is van opzet zo gemaakt dat deze gemakkelijk via sociale netwerken te delen is. De leerling die de test gemaakt heeft, kan de test doorsturen naar vrienden, maar kan de uitslag van zijn of haar test ook op hyves publiceren. Dit "delen" van de test is voor OGZ een nieuwe stap in haar ambitie om naast de organisatie van de Onderwijsbeurs Zuid-Nederland en de drie Beroepskeuzebeurzen, een "social" en crossmediaal platform te ontwikkelen waar arbeids- en onderwijsmarkt samen komen.

Studie en Beroep
Dit overkoepelende platform heet Studie en Beroep en omvat naast de studiegame en de vier voornoemde beurzen ook het vernieuwende concept "Studeren!", waarbij de nadruk ligt op de student en zijn omgeving. Daarnaast is het platform gericht op social media, met onder andere pagina's op hyves, facebook en twitter, om op diverse manieren, zowel online als offline kennis en informatie met elkaar te delen.



2010-07-18
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV