Magazine
Contact
Home
Ludieke studiekeuze game gelanceerd door OGZ
Wat wil ik later worden? Iedereen heeft zich dit vroeg of laat wel een keer afvraagd. Organisatie Groep Zuid (OGZ), organisator van de Onderwijsbeurs Zuid-Nederland en de Beroepskeuzebeurzen, heeft samen met internetbureau e-sites een ludieke studiekeuze game ontwikkeld.


Met de game, die te spelen is op de website van de Onderwijsbeurs Zuid-Nederland (www.onderwijsbeurszuidnederland.nl) en op de website van de Beroepskeuzebeurs (www.beroepskeuzebeurs.nl) kan de leerling/student voor zichzelf op een ludieke manier ontdekken wat hij of zij volgens de test gaat worden. Maar de leerling/student kan ook aan anderen vragen om test voor hen te maken.

Delen
De game is van opzet zo gemaakt dat deze gemakkelijk via sociale netwerken te delen is. De leerling die de test gemaakt heeft, kan de test doorsturen naar vrienden, maar kan de uitslag van zijn of haar test ook op hyves publiceren. Dit "delen" van de test is voor OGZ een nieuwe stap in haar ambitie om naast de organisatie van de Onderwijsbeurs Zuid-Nederland en de drie Beroepskeuzebeurzen, een "social" en crossmediaal platform te ontwikkelen waar arbeids- en onderwijsmarkt samen komen.

Studie en Beroep
Dit overkoepelende platform heet Studie en Beroep en omvat naast de studiegame en de vier voornoemde beurzen ook het vernieuwende concept "Studeren!", waarbij de nadruk ligt op de student en zijn omgeving. Daarnaast is het platform gericht op social media, met onder andere pagina's op hyves, facebook en twitter, om op diverse manieren, zowel online als offline kennis en informatie met elkaar te delen.



2010-07-18
Op Photokina, de internationale handelsbeurs op het gebied van fotografie en film in Keulen, zal dit jaar én volgend jaar de Olympus Playground te bezoeken zijn. In deze fotogenieke speeltuin van zo'n 2.000 vierkante meter kunnen bezoekers nieuwe camera's testen door allerlei visueel uitdagende kunstwerken van bekende en jonge kunstenaars te fotograferen. Photokina zal plaatsvinden van 26 tot en met 29 september 2018 in de beurshallen van Koelnmesse. 
 
De 2018-editie van de PSI die plaatsvond van 9 tot en met 11 januari in Düsseldorf, heeft minder bezoekers getrokken dan in 2017 maar wel meer internationale bezoekers. Zo'n 58 procent van de in totaal 17.342 bezoekers kwam uit het buitenland. Er waren bijna 90 landen vertegenwoordigd op de internationale beurs voor promotionele producten in het Düsseldorf Exhibition Centre, en dat was een record. 
 
De 25ste editie van InterClassics Maastricht heeft een recordaantal van 34.447 bezoekers getrokken. In 2016 waren dat er 29.660. Aan de hand van de 18 thema’s, die door de jaren heen gevoerd zijn, werd een collectie van 18 pronkstukken gepresenteerd, waaronder de Aston Martin DB5 ‘James Bond’ uit 1964. InterClassics 2018 vond plaats van 11 tot en met 14 januari in MECC Maastricht.
 
De nieuwe autobeurs Wereld op Wielen is geannuleerd. Het evenement had moeten plaatsvinden van 9 tot en met 11 maart 2018 in Jaarbeurs Utrecht. Volgens de organisatoren waren er te weinig bedrijven geïnteresseerd om te exposeren.
 
De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ waargemaakt, aangezien driekwart van de bezoekers heeft aangegeven Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie.
 
«« februari | maart | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV