Magazine
Contact
Home
Amsterdam RAI investeert in marketing
Met de benoeming van Yvonne Nassar (35), head of marketing & innovation, en Marieke Visser (35), head of marketing services, maakt Amsterdam RAI een professionaliseringsslag op het gebied van haar marketingactiviteiten.

Amsterdam RAI kijkt vooruit en investeert in haar organisatie om verdere groei in binnen- en buitenland te bewerkstelligen. Met een marketing front op haar twee belangrijkste divisies wil de RAI wensen van organisatoren, exposanten en bezoekers beter in kaart brengen en op huidige en toekomstige ontwikkelingen inspelen.

De divisie Exhibitions is verantwoordelijk voor de exploitatie en ontwikkeling van de 25 eigen nationale en internationale beurstitels. Marieke Visser, head of marketing services, zal bij RAI Exhibitions verantwoordelijk zijn voor alle marketing gerelateerde afdelingen met als doel het optimaal benutten van de mogelijkheden die RAI Exhibitions heeft in zowel de B2B als de B2C markt.

Naast de eigen beurstitels faciliteert en accommodeert Amsterdam RAI evenementen van derden. Bij Amsterdam RAI Convention Centre zal Yvonne Nassar als head of marketing & innovation verantwoordelijk zijn voor het opzetten van de nieuwe afdeling Marketing & Innovatie, het marketingbeleid en de (inter)nationale positionering van de locatie.

Marieke Visser’s achtergrond ligt in de uitgeverijbranche, in eerste instantie in marketing bij VNU Business Publications en de laatste jaren in algemeen management van multimediale portfolio’s voor uitgevers in zowel Nederland als Groot Brittannië. Bij recente werkgevers Reed Business en Marqit heeft haar focus gelegen op het lanceren, ontwikkelen en uitbouwen van online businessmodellen, als stand alone product of geïntegreerd in een bestaande merkpropositie.

Yvonne Nassar heeft 13 jaar internationale marketingervaring binnen de hotel- en meetingbranche en zakelijke dienstverlening. Bij Dolce Hotels & Resorts heeft zij in Nederland, Groot Brittannië en Frankrijk gewerkt, waar zij sales & marketingafdelingen heeft opgezet en in haar laatste functie verantwoordelijk was voor het Europese marketing & PR beleid. Voor het Engelse recruitmentbedrijf Badenoch & Clark keerde Nassar in 2008 terug naar Nederland, waar zij een internationale rebranding heeft geleid.

2010-07-04
De winterse versie van de Dutch Comic Con in de Utrechtse Jaarbeurs heeft dit weekend zo'n 22.000 bezoekers getrokken. Dat is een verdubbeling ten opzichte van de eerste wintereditie van het evenement vorig jaar. De Comic Con is een evenement voor liefhebbers van strips, stripverfilmingen, tv-series, sciencefiction, fantasy, games en cosplay, een rollenspel waarin mensen zich kleden als hun (strip)helden.
 
De zevende editie van tech-event Bright Day is op 18 en 19 november 2017 door meer dan 22.000 mensen bezocht. Twee dagen lang stond Jaarbeurs Utrecht in het teken van gadgets, games, robots, smarthome, mixed reality en meer slimme technologie.
 
Beursorganisator Easyfairs lanceert op 17, 18 en 19 april 2018 de vakbeurs Maintenance in Gorinchem. Maintenance is een gevestigde serie specialistische vakbeurzen voor industrial maintenance met edities in Stuttgart, Dortmund, Antwerpen en Zurich. De vakbeurs biedt een platform voor fabrikanten, importeurs, toeleveranciers en dienstverleners binnen de industriële sector op het gebied van onderhoud en asset management.
 
RAI Amsterdam en ISSA, de vereniging van leveranciers in de schoonmaakindustrie, hebben nog geen overeenkomst bereikt over schoonmaakbeurs ISSA Interclean. De RAI heeft op 7 november jongstleden per onmiddellijke ingang het contract met ISSA opgezegd en staat erop de beurs in Amsterdam en Instanbul zonder inmenging van ISSA te organiseren onder de naam Interclean. Maar ISSA denkt daar anders over: “Het contract is niet eenzijdig op te zeggen.”
 
Aquatech Amsterdam 2017 heeft dit jaar het recordaantal van 20.490 bezoekers verwelkomd. In 2015 bezochten 18.411 de beurs voor watertechnologie. De beurs telde dit jaar ruim 900 exposanten uit meer dan 140 landen, en dat was ook een record. In 2015 waren dat er 856. Aquatech vond plaats van 31 oktober tot en met 3 november in RAI Amsterdam.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV