Magazine
Contact
Home
Material Xperience tijdens Bouwbeurs
Materia organiseert in samenwerking met Architectenweb het vakevenement Material Xperience tijdens de Internationale BouwBeurs 2011. Het thema dit jaar is ‘Adding Value’. Dit vakevenement voor de architect vindt plaats van maandag 7 tot en met vrijdag 11 februari 2011 in hal 1 van Jaarbeurs Utrecht. Geïnteresseerde bedrijven kunnen zich vanaf nu inschrijven

Material Xperience wordt georganiseerd voor (interieur)architecten en de creatieve professional met als doel de nieuwste materialen en producten te introduceren en vakgenoten te inspireren op het gebied van materiaal, architectuur en interieur. Het thema van Material Xperience 2011 is ‘Adding Value’. Een juiste materiaalkeuze is per definitie een meerwaarde voor het product of project. Exposanten staan voor de uitdaging om een nieuw materiaal of product te exposeren met een sterke toegevoegde waarde. Er zijn drie onderwerpen waar men in kan exposeren, te weten: prestatie, beleving en milieu.

Prestatie
Het materiaal presteert zelf iets bijzonders, door bijvoorbeeld energie op te wekken, afvalstoffen te verwerken, het oppervlak zelf te reinigen. Of het bevat ingebouwde sensoren die de gebruiker waarschuwen of andere smart systems die reageren op de omgeving. De nieuwste generatie solartechniek, selfhealing materials, thermochrome inkten, interactieve stoffen, 3D printing in het groot worden hier geëxposeerd.

Beleving
De beleving van een product is van essentieel belang voor het succes ervan. Voelt het lekker aan, ruikt het vertrouwd, kun je het met spannende avonturen associëren, geeft het een veilig gevoel, ervaar je het als comfortabel kortom; de keuze van materiaal kan hiertoe bijdragen. Een juiste keuze kan een product en een merk succesvoller maken. Bedrijven exposeren materialen specifiek voor een merk gemaakt, materialen die bijzonder aanvoelen, die een geur hebben of extra associaties oproepen.

Milieu
Duurzaam materiaalgebruik en een duurzaam productieproces moet een integraal onderdeel van het ontwerpproces zijn. Duurzaamheid betekent gebruik maken van hernieuwbaar materiaal, afval, reststoffen, gerecycled materiaal of energiezuinig materiaal. De Materia tentoonstelling bevat textiel gemaakt van melk of kippenveren, kozijnen van bamboe, materialen van wol, plantenvezels, verduurzaamd hout of C2C gecertificeerd materiaal.

Deelnemers kunnen alle innovatieve en inspirerende materialen of bijzonder gematerialiseerde producten exposeren. Bovenstaande thema’s staan in het kader van de “Adding Value” tentoonstelling van Materia.

Info:www.bouwbeurs.nl





2010-06-30
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV