Magazine
Contact
Home
HSMAI Nederland en NHTV Breda gaan samenwerken
Tijdens het recente Love @ First Site congres op 20 mei jl. hebben HSMAI Managing Director Hans Poortvliet en NHTV Academie Directeur Toerisme Wicher Meijer een samenwerking tussen beide partijen officieel gemaakt. Onder toeziend oog van leden en genodigden tekenden beiden de overeenkomst hiertoe.

De ambities van beide partijen en de ontwikkelingen in de omgeving van de branche maakten een structurele samenwerking voor de hand liggend. “Op deze manier kunnen we nieuwe zaken gezamenlijk sneller oppakken om zo de branche en de daarin werkzame professionals van nieuwe initiatieven op een hoger niveau te voorzien” aldus Wicher Meijer van NHTV.

“We zullen ons in eerste instantie richten op een aantal zeer actuele en innovatieve thema’s als ‘Leven Lang Leren’, Social & New Media (waaronder het Innovatielab i.s.m. NBTC en EZ) en ‘Serious Gaming in Hospitality’. Deze samenwerking biedt beide partijen hiertoe een scala aan nieuwe mogelijkheden, kansen, inzichten en contacten” aldus Hans Poortvliet van HSMAI Nederland.

Concretisering
De komende maanden zal de samenwerking inhoudelijk geconcretiseerd worden. NHTV biedt HSMAI o.a. aanvullende kennis- en researchactiviteiten aan waarmee zij haar huidige kennis en programmering verder kan ontwikkelen. HSMAI zal met haar platform in de Hospitality sector de NHTV de kans bieden tot verdere profilering van haar instelling, medewerkers en studenten in de praktijk.

HSMAI is het grootste business-to-business beroepsnetwerk voor Marketing-, Sales- & Communicatie- professionals in de gastvrijheidindustrie. Meer informatie: www.hsmai.nl

NHTV is, met ruim 7000 studenten, nationaal en internationaal een grote speler op het gebied van Toerisme, Leisure en Hopiality. NHTV biedt daartoe bachelor- en masteropleididingen en sinds kort ook wetenschappelijke opleidingen aan. Tevens faciliteert zij i.s.m. diverse marktpartijen toegepast onderzoek en maatwerk trajecten voor het bedrijfsleven. Meer informatie: www.nhtv.nl

Op de foto:
Hans Poortvliet (links) van HSMAI en Wicher Mijer van NHTV.
Foto van A. van West




2010-06-07
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV