Magazine
Contact
Home
Rail-Tech Europe verhuist naar Amersfoort
Niet Utrecht maar Amersfoort wordt de nieuwe thuisbasis van Rail-Tech Europe. Het is voor het eerst sinds de eerste editie in 1997 dat Rail-Tech Europe niet meer in Jaarbeurs Utrecht wordt gehouden. De Rijtuigenloods in Amersfoort gaat de 8e editie van Rail-Tech Europe huisvesten. Dit succesvolle internationale railevenement vindt volgend jaar plaats van 29 t/m 31 maart.


Als vanouds omvat dit railtechnologische evenement een vakbeurs en een conferentieprogramma. De vakbeurs biedt, net als in Utrecht, ruimte aan stands maar ook aan rollend materieel dat in de hal op spoorrails kan worden geëxposeerd. Nieuw in Amersfoort is het feit dat ook buiten naast de hal maar liefst duizend meter spoorrails ligt waarop treinen en ander rollend materieel tentoongesteld worden. De combinatie van zowel standruimte als spoor binnen én buiten de beurshal is een perfecte combinatie voor een evenement als Rail-Tech Europe. Een bijkomend voordeel nog is dat het een authentieke locatie is die volledig de sfeer van het spoor uitstraalt. Deze bijna unieke combinatie heeft de organisatoren doen besluiten om te kiezen voor de Rijtuigenloods Amersfoort als locatie voor Rail-Tech Europe 2011.

Om de ruim 130 standhouders en 5.000 bezoekers te kunnen ontvangen wordt op het buitenterrein naast de loods extra expositieruimte bijgebouwd. In totaal zullen er 3 hallen beschikbaar zijn met een totale oppervlakte van 7.800 m². Op die manier kan zowel de beurs als de conferentie goed gehuisvest worden.

‘Na al die jaren in Utrecht zal het voor iedereen even wennen zijn dat Rail-Tech Europe nu in Amersfoort plaatsvindt, niet alleen voor de deelnemers en bezoekers maar ook voor ons’, zegt Jerry Visser, project manager van deze beurs. ‘Maar de mogelijkheid dat alle onderdelen van dit evenement zich op één terrein bevinden biedt zo veel voordelen voor zowel de exposanten als voor de algehele uitstraling van het evenement dat wij voor deze locatie gekozen hebben’, aldus Visser. Hij gaat verder: ‘De Rijtuigenloods is een 100 jaar oude loods waar vroeger treinrijtuigen werden onderhouden. Het is een schitterende, authentieke locatie die helemaal de sfeer ademt van het spoor en alle bijbehorende railtechnologie. Rail-Tech Europe is daarmee perfect op zijn plaats hier. En niet onbelangrijk: machines en treinen kunnen eenvoudig naar Amersfoort gerangeerd worden; het terrein is verbonden met het reguliere spoornet. Verder ligt de Rijtuigenloods direct naast Amersfoort Centraal Station. Het is dus niet alleen per auto maar ook per openbaar vervoer goed bereikbaar voor iedereen. Kortom, ik ben erg blij dat we deze keuze gemaakt hebben’.

NIEUW: meer dan 1.000 meter spoor beschikbaar voor buitendemonstraties
Rail-Tech Europe werd tijdens alle voorgaande edities gekenmerkt door de vele meters spoor die in de beurshal lagen. Dit spoor is door vele exposanten altijd graag benut om hun producten en diensten in en om het spoor te demonstreren. Nieuw in 2011 is het feit dat er niet alleen spoor in de beurshal ligt, maar dat er ook buitendemonstraties op het spoor mogelijk zijn. Direct gelegen naast de vakbeurshal zullen diverse treinen, onderhoudsmachines en ander zwaar rollend materiaal te bezichtigen zijn.

Oude, vertrouwde onderdelen
Naast de vakbeurs wordt ook weer een conferentie gehouden. Het conferentieprogramma in 2011 heeft als overkoepelend thema Railway Efficiency. Dit betreft efficiëntie op het gebied van zowel operations als infrastructure. De conferentie geeft antwoorden op de vraag: Hoe kan meer efficiëntie bereikt worden op het gebied van financiering, publiek private samenwerking (PPS), duurzaamheid, life cycle management, energiegebruik en standaardisatie. Een andere oude bekende die weer terugkeert in 2011 is de Innovation Award. Deze inmiddels felbegeerde award wordt volgend jaar voor de zesde keer uitgereikt.

Kortom, het evenement in 2011 biedt als vanouds weer een totaaloverzicht van producten en diensten op het gebied van railinfrastructuur en rollend materieel, maar dan wel op een nieuwe locatie.


2010-05-31
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Intertraffic, de vakbeurs voor de mondiale verkeerssector georganiseerd door RAI Amsterdam, breidt uit naar Indonesië met Intertraffic Indonesia 2018. Het evenement richt zich op de nieuwste verkeers- en mobiliteitsoplossingen voor de verschillende verkeersproblemen die zich in het land voordoen. Intertraffic Indonesia 2018 vindt plaats van 31 oktober tot 2 november 2018 gelijktijdig met de Indonesia Infrastructure Week (IIW), Konstruksi Indonesia en The Big 5 Construct Indonesia.
 
Organisatoren 402 Events en Cars & Business hebben een nieuwe autobeurs op de kalender gezet: de International Amsterdam Motor Show (IAMS). Deze beurs met speciale en zeldzame auto's voor de liefhebber zal plaatsvinden van 30 maart tot en met 2 april 2018 in RAI Amsterdam. 
 
Wereld op Wielen Holland (WOW) is een nieuwe autoshow die zal plaatsvinden op 9,10 en 11 maart 2018 in Jaarbeurs in Utrecht. Volgens organisatoren Chris Akse van Akse Automotive Advies en Jan-Willem van Bodengraven van Haddassah! Events moet het een landelijke retailbeurs worden. Nu de AutoRAI en Autoweek Live van de beurzenkalender verdwenen zijn, zagen zij ruimte voor een nieuw initiatief.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV