Magazine
Contact
Home
Rail-Tech Europe verhuist naar Amersfoort
Niet Utrecht maar Amersfoort wordt de nieuwe thuisbasis van Rail-Tech Europe. Het is voor het eerst sinds de eerste editie in 1997 dat Rail-Tech Europe niet meer in Jaarbeurs Utrecht wordt gehouden. De Rijtuigenloods in Amersfoort gaat de 8e editie van Rail-Tech Europe huisvesten. Dit succesvolle internationale railevenement vindt volgend jaar plaats van 29 t/m 31 maart.


Als vanouds omvat dit railtechnologische evenement een vakbeurs en een conferentieprogramma. De vakbeurs biedt, net als in Utrecht, ruimte aan stands maar ook aan rollend materieel dat in de hal op spoorrails kan worden geëxposeerd. Nieuw in Amersfoort is het feit dat ook buiten naast de hal maar liefst duizend meter spoorrails ligt waarop treinen en ander rollend materieel tentoongesteld worden. De combinatie van zowel standruimte als spoor binnen én buiten de beurshal is een perfecte combinatie voor een evenement als Rail-Tech Europe. Een bijkomend voordeel nog is dat het een authentieke locatie is die volledig de sfeer van het spoor uitstraalt. Deze bijna unieke combinatie heeft de organisatoren doen besluiten om te kiezen voor de Rijtuigenloods Amersfoort als locatie voor Rail-Tech Europe 2011.

Om de ruim 130 standhouders en 5.000 bezoekers te kunnen ontvangen wordt op het buitenterrein naast de loods extra expositieruimte bijgebouwd. In totaal zullen er 3 hallen beschikbaar zijn met een totale oppervlakte van 7.800 m². Op die manier kan zowel de beurs als de conferentie goed gehuisvest worden.

‘Na al die jaren in Utrecht zal het voor iedereen even wennen zijn dat Rail-Tech Europe nu in Amersfoort plaatsvindt, niet alleen voor de deelnemers en bezoekers maar ook voor ons’, zegt Jerry Visser, project manager van deze beurs. ‘Maar de mogelijkheid dat alle onderdelen van dit evenement zich op één terrein bevinden biedt zo veel voordelen voor zowel de exposanten als voor de algehele uitstraling van het evenement dat wij voor deze locatie gekozen hebben’, aldus Visser. Hij gaat verder: ‘De Rijtuigenloods is een 100 jaar oude loods waar vroeger treinrijtuigen werden onderhouden. Het is een schitterende, authentieke locatie die helemaal de sfeer ademt van het spoor en alle bijbehorende railtechnologie. Rail-Tech Europe is daarmee perfect op zijn plaats hier. En niet onbelangrijk: machines en treinen kunnen eenvoudig naar Amersfoort gerangeerd worden; het terrein is verbonden met het reguliere spoornet. Verder ligt de Rijtuigenloods direct naast Amersfoort Centraal Station. Het is dus niet alleen per auto maar ook per openbaar vervoer goed bereikbaar voor iedereen. Kortom, ik ben erg blij dat we deze keuze gemaakt hebben’.

NIEUW: meer dan 1.000 meter spoor beschikbaar voor buitendemonstraties
Rail-Tech Europe werd tijdens alle voorgaande edities gekenmerkt door de vele meters spoor die in de beurshal lagen. Dit spoor is door vele exposanten altijd graag benut om hun producten en diensten in en om het spoor te demonstreren. Nieuw in 2011 is het feit dat er niet alleen spoor in de beurshal ligt, maar dat er ook buitendemonstraties op het spoor mogelijk zijn. Direct gelegen naast de vakbeurshal zullen diverse treinen, onderhoudsmachines en ander zwaar rollend materiaal te bezichtigen zijn.

Oude, vertrouwde onderdelen
Naast de vakbeurs wordt ook weer een conferentie gehouden. Het conferentieprogramma in 2011 heeft als overkoepelend thema Railway Efficiency. Dit betreft efficiëntie op het gebied van zowel operations als infrastructure. De conferentie geeft antwoorden op de vraag: Hoe kan meer efficiëntie bereikt worden op het gebied van financiering, publiek private samenwerking (PPS), duurzaamheid, life cycle management, energiegebruik en standaardisatie. Een andere oude bekende die weer terugkeert in 2011 is de Innovation Award. Deze inmiddels felbegeerde award wordt volgend jaar voor de zesde keer uitgereikt.

Kortom, het evenement in 2011 biedt als vanouds weer een totaaloverzicht van producten en diensten op het gebied van railinfrastructuur en rollend materieel, maar dan wel op een nieuwe locatie.


2010-05-31
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV