Magazine
Contact
Home
MPI’s Next Generation: Meet YOUR future!
Op 24 juni organiseren zes studenten van de Stenden University – in het kader van het Next Generation Scholarship programma van vakorganisatie MPI – in het World Forum in Den Haag een interactief evenement voor meeting planners, suppliers en collega-studenten. Onder de noemer ‘Meet YOUR future!’ wordt – onder andere met trendwatcher Adjiedj Bakas - vooruitgeblikt op de toekomst van de meeting industrie.

MPI (Meeting Professionals International) is dé professionele vereniging waarin de meeting en evenementenbranche vertegenwoordigd is. MPI Nederland vindt het belangrijk om de toekomstige gezichten van de branche al vroeg in hun carrière te betrekken. Daarom wil MPI in contact komen met de studenten van nu, als branche leiders van de toekomst. Om de studenten de kans te geven met MPI en de evenementenbranche in contact te komen, heeft MPI een scholarship programma ontwikkeld, genaamd “The Next Generation”.

Scholarship programma
In samenwerking met de project sponsor World Forum Den Haag heeft MPI een speciaal studenten programma ontwikkeld om de studenten de mogelijkheid te bieden om ook daadwerkelijk een evenement voor MPI te organiseren en om andere branche evenementen bij te wonen. Het World Forum sponsort de lidmaatschap kosten voor een selecte groep studenten en geeft hen de mogelijkheid om hun eerste stappen in de branche te zetten. Het World Forum scholarship programma is geboren!

Studenten
Afgelopen april heeft een groep van zes studenten van Stenden Hogeschool Leeuwarden de pitch gewonnen om het eerste “Next Generation” event te organiseren. Op 24 juni a.s. zal dit evenement plaatsvinden in het World Forum Den Haag. De studenten zijn een bureau begonnen genaamd Com[pass] Production, dit is het bedrijf dat het MPI evenement zal organiseren. Als onderdeel van hun studie moeten de studenten alle stappen in werkelijkheid doorlopen en het hele evenement plannen en organiseren in een periode van tien weken. Zij zijn verantwoordelijk van A tot Z, wat betekend dat zij het programma voor de dag bepalen, sprekers contracteren, de marketing uitvoeren, het budget enzovoorts.

Next Generation event
Het evenement zal inzicht geven in hoe ONZE toekomst er uit zal komen te zien. Het thema van dit “Next Generation” event is dan ook: “Meet YOUR future”. Er zal veel interactie plaats vinden tussen de aanwezige studenten, planners en suppliers. Verder zal Adjiedj Bakas vertellen over de laatste trends en zal er gebruik gemaakt worden van de laatste technologieën voor de evenementenbranche, zoals een hologram, high-tech gadgets en nog veel meer…

Info: http://mpiweb.nl/


2010-05-24
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV