Magazine
Contact
Home
Maison vd Boer preferred supplier MECC
MECC Maastricht en Maison van den Boer tekenden vandaag een overeenkomst waarmee de samenwerking wordt verlengd tot en met het jaar 2015. Na een tender die was uitgeschreven door het Maastrichtse expositie- en congrescentrum volgde een intensieve procedure. Uiteindelijk bleek Maison van den Boer als veelzijdig en kundige hospitality-dienstverlener de hoofdprijs op te eisen. Geen exclusief recht zoals in het verleden, maar wel Preferred Supplier met hoofdletters geschreven.


Als organisator en faciliterende partij van congressen, beurzen en grootschalige publieksevenementen heeft MECC Maastricht vaak zeer specifieke en complexe cateringwensen waar te maken. “De diversiteit aan culinaire wensen alsook de vaak ingenieuze oplossingen in logistiek vragen om een zeer betrouwbare, consistente alsook flexibele cateringpartner. De samenwerking met Maison van den Boer kent een lange historie en kenmerkt zich als uitermate plezierig. Toen de tijd daar kwam dat een nieuw contract moest worden opgemaakt hebben we desondanks besloten een tender uit te schrijven. De uitkomst blijkt een bevestiging van dat we al jarenlang met de beste partij samenwerken. Een uitkomst waar ik dan ook zeer verheugd over ben”, aldus MECC-directeur René Hanssen. “Niet alleen willen we het beste voor ons zelf, met name willen we het beste voor onze relaties en opdrachtgevers. Met volle overtuiging weten we nu dat ze dit met Maison van den Boer krijgen”.

Ook Jeroen Enzerink, algemeen directeur van Maison van den Boer, is zeer verheugd: “MECC Maastricht is een grote en veelzijdige locatie met geweldige mogelijkheden voor beurzen, congressen, vergaderingen en evenementen. We werken al sinds eind jaren ’80 succesvol samen en zijn er trots op dat we onze krachten ook de komende jaren kunnen bundelen en zélfs gaan intensiveren.” Met die laatste opmerking doelt Enzerink met name op de rol van Maison van de Boer bij het naar Maastricht halen van nieuwe evenementen.

In de veelomvattende tenderprocedure stuurde de speciaal ingestelde commissie namelijk niet enkel op kwalitatieve aspecten. Ook werd gelet op inventiviteit en de commerciële daadkracht van potentiële cateraars bij het genereren van new business. Hanssen: “Het renderen van een venue zien wij als gedeelde verantwoordelijkheid. Het kan niet zo zijn dat onze hofleverancier op cateringgebied enkel leunt op de door ons binnengehaalde evenementen. Ook de cateraar zelf heeft daar een verantwoordelijkheid danwel verplichting in.”

In het nieuwe contract dat MECC Maastricht en Maison van den Boer vandaag met een handtekening bekrachtigden, is een wild card-constructie opgenomen. René Hanssen: “Niet voor niets kiezen wij weer met volle overtuiging voor Maison van den Boer. Niet alleen kwamen zij met glans uit de tender, met name op basis van jarenlange samenwerking hebben wij de ervaring dat zij op de meest uiteenlopende scenario’s met de juiste oplossingen komen. Toch willen wij ons bij zeer specifieke wensen of voorkeuren van new business-potentials niet bij voorkeur buiten spel zetten door ons te committeren aan exclusiviteit. Vandaar de wild cards. Deze flexibiliteit maakt ons nóg aantrekkelijker voor grote nieuwe klanten.”

Op de foto: (van links naar rechts): Aerd de Boode (Vestigingsmanager Maison van den Boer / MECC), René Hanssen (Directeur MECC Maastricht) en Jeroen Enzerink (Algemeen directeur van Maison van den Boer).



2010-05-24
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV