Magazine
Contact
Home
Live presentatie standconcept AutoRAI 2011
Begin mei vond in Amsterdam RAI de deelnemersbijeenkomst van AutoRAI 2011 plaats. Speciaal voor deze bijeenkomst werd een stand gebouwd die als voorbeeld diende voor het modulaire standconcept dat is ontwikkeld voor AutoRAI 2011.

Grote opkomst
Op 6 mei jongstleden vond de deelnemersbijeenkomst en "live" presentatie van het standconcept voor AutoRAI 2011 plaats. Op 7 mei hadden AutoRAI-exposanten ook de gelegenheid om de voorbeeldstand, die werd gebouwd in samenwerking met Opel Nederland, te bezichtigen en de mogelijkheden van het concept te bespreken met het AutoRAI team. Op beide dagen was er veel belangstelling van exposanten, bestaande uit importeurs en overige deelnemers, waaronder GoMotor exposanten. In totaal bezochten op beide dagen ruim tweehonderd belanghebbenden uit binnen- en buitenland de RAI.

Modulair standbouwconcept
Voor AutoRAI 2011 heeft Amsterdam RAI in nauwe samenwerking met RAI Vereniging en het Tentoonstellingscomité een modulair standbouwconcept ontwikkeld. Het belangrijkste uitgangspunt hierbij was om beursdeelname voor alle participanten toegankelijk te maken. Het kostenefficiënte standconcept biedt exposanten gelegenheid om tegen acceptabele kosten te participeren, met de mogelijkheid de merkidentiteit optimaal uit te dragen, hetgeen ook vergemakkelijkt wordt door alle modellen van één automerk weer bij elkaar op een merkenstand te plaatsen.

Twee vormen
Deelnemers aan AutoRAI 2011 hebben keuze uit twee vormen van standbouw. De basis van het modulaire standbouwconcept wordt gevormd door het Casco, dat bestaat uit basis elementen zoals vloeren, rigging en verlichting. Gezamenlijke inkoop hiervan zorgt voor een flinke kostenbesparing. Bovenop het Casco kan men de eigen fabrieksstand plaatsen of kiezen voor het uniek voor AutoRAI 2011 ontwikkelde Blocks Concept. Binnen dit concept wordt gebruik gemaakt van "bouwstenen" om de stand op te bouwen. Allerlei standelementen worden hiermee gebouwd, zoals wanden, balies, podia en meubilair. De stand kan desgewenst nog verder aangekleed worden met standbouwelementen van de fabrikant of importeur zelf of men kan een aantal zaken uit een speciale menukaart kiezen, die geproduceerd en geleverd worden door Amsterdam RAI, zoals draaiplateaus, lcd-schermen, led-walls, etc.

Volop ruimte voor individualiteit en merkidentiteit
Binnen het concept is veel variatie mogelijk, waardoor ieder merk zijn eigen identiteit optimaal kan uitdragen, daarbij gebruik makend van de eigen huisstijl, primeurs en beeldmateriaal. Een sprekend voorbeeld is de gepresenteerde stand van Opel Nederland. Freddy De Mulder, algemeen directeur Opel Nederland: 'Op een autotentoonstelling verwacht de bezoeker merkenstands met merkbeleving. Amsterdam RAI is er in samenspraak met de exposanten in geslaagd een kostenefficiënt standconcept te realiseren dat aan deze verwachting tegemoet komt. Wat ons betreft een garantie dat AutoRAI 2011 weer een autofeest wordt dat vele liefhebbers zal trekken.' Aansluitend op de deelnemersbijeenkomst heeft Opel klanten en geïnteresseerden kennis laten maken met de stand die het merk op AutoRAI 2011 zal gebruiken. Deze diende als podium voor de Nederlandse introductie van de nieuwe Opel Meriva.

Beursmanager
Joost ’t Hooft, beursmanager AutoRAI: 'Wij zijn erg trots op de samenwerking met Opel en zeer tevreden met de belangstelling vanuit de exposanten voor het standconcept. Dit stemt ons positief en geeft ons het volste vertrouwen voor een succesvolle AutoRAI 2011.

AutoRAI 2011: het grootste autofeest van Nederland
AutoRAI is een tweejaarlijks evenement dat georganiseerd wordt door en plaats vindt in Amsterdam RAI. De editie van 2011 wordt gehouden van 12 tot en met 23 april volgend jaar. Het evenement start op 12 april 2011 met een gecombineerde pers- en vakdag. Vanaf 13 april is AutoRAI 2011 geopend voor het grote publiek.

Info: www.autorai.nl



2010-05-11
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV