Magazine
Contact
Home
Eerste "VNU Exhibitions Academy" in juni
Om exposanten het maximale uit hun beursdeelname te laten halen organiseert VNU Exhibitions Europe vier maal per jaar de Exhibitions Academy. De academy is bestemd voor bedrijven die de eerst komende vier maanden aan een beurs deelnemen. Het programma spitst zich toe op marketing, sales en organisatie. De eerste Exhibitions Academy wordt 8 juni gehouden in Media Plaza in Utrecht.

Beurssucces hangt af van de mate waarin bedrijven hun doelstellingen kwantificeren. Uit onderzoek van VNU Exhibitions blijkt dat nog te veel bedrijven onvoldoende zicht hebben op hun eigen doelstellingen. Veel winst valt er volgens de organisator nog te boeken als bedrijven hun beursdeelname onderdeel maken van de marketing communicatiemix.

Marketing & Communicatie Manager Rianne Klein Geltink van VNU Exhibitions Europe: “Succesvolle leadgeneratie tijdens beurzen verdient een strategie. Dat is ook de insteek van de Exhibitions Academy. Na afloop zijn bedrijven in staat hun doelstellingen te formuleren, hun marketing hier op af te stemmen, zodat de salesmensen hun targets kunnen halen.”

Topsprekers op het gebied van beurzen- en eventmarketing leiden in toegespitste sessies van een kwartier deelnemers door hun beursdeelname. Na afloop beschikken de deelnemende bedrijven over een kant-en-klaar beursplan. Onderwerpen die aan bod komen: het bepalen van doelstellingen, de vertaalslag maken naar het standontwerp, de campagne, de standbemanning en het genereren van free publicity. Veel aandacht is er voor best practices van bestaande klanten van VNU Exhibitions.

De komende jaren gaat VNU Exhibitions substantieel investeren in het verhogen van het kennisniveau van Nederlandse bedrijven over het medium beurs. Zo organiseert VNU Exhibitions inmiddels standbemanning trainingen. Vanaf het najaar biedt VNU Exhibitions de Exhibitions Academy ook online aan. Het gaat hier met name om praktische uitleg van de instrumenten die VNU Exhibitions aanbiedt aan exposanten.

VNU Exhibitions Europe brengt ontmoetingen tot stand die leiden tot rendementvolle salescontacten. Het bedrijf is marktleider met vak- en consumentenbeurzen, exploiteert inmiddels 11 online vakbeurzen en organiseert voor CEO’s Strategie Summits.

Op de foto: entree Media Plaza Utrecht



2010-05-11
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV