Magazine
Contact
Home
Hoe doe je aan MVO?
Steeds meer organisaties zien grote mogelijkheden van MVO en willen deze "strategie" inzetten. Maar hoe?

Er wordt veel gespeculeerd maar tot nog toe is er maar weinig onderbouwde kennis over hoe een organisatie MVO zou moeten implementeren en erover communiceren. SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) heeft hiernaar onderzoek gedaan, uitgevoerd door drs Marjolein Doets. Zij heeft dertig diepte-interviews afgenomen bij bedrijven als Albert Heijn, Eneco, Hema, Philips en Unilever. In combinatie met het literatuuronderzoek heeft ze concrete handvatten kunnen formuleren om MVO succesvol in de bedrijfsvoering in te bedden, gebundeld in de publicatie "Mens, Milieu & Meerwaarde".

Stappenmodel
Het stappenmodel dat Doets voor deze publicatie ontwikkelde, behandelt onder meer hoe bedrijven kunnen bepalen welke MVO-projecten voor hen relevant zijn. Ook wordt uitvoerig ingegaan op hoe MVO in de bedrijfsstrategie moet worden ingebed en hoe medewerkers bij het MVO-beleid kunnen worden betrokken. Naast aandacht voor de juiste implementatie is ook de communicatie over MVO voorwaarde voor een succesvol MVO-beleid. Doets geeft in haar onderzoek de tien belangrijkste do’s en don’ts voor de communicatie over MVO.

Info: www.swocc.nl

bron foto: www.jongehonden.nl



2010-05-10
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV