Magazine
Contact
Home
Hoe doe je aan MVO?
Steeds meer organisaties zien grote mogelijkheden van MVO en willen deze "strategie" inzetten. Maar hoe?

Er wordt veel gespeculeerd maar tot nog toe is er maar weinig onderbouwde kennis over hoe een organisatie MVO zou moeten implementeren en erover communiceren. SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) heeft hiernaar onderzoek gedaan, uitgevoerd door drs Marjolein Doets. Zij heeft dertig diepte-interviews afgenomen bij bedrijven als Albert Heijn, Eneco, Hema, Philips en Unilever. In combinatie met het literatuuronderzoek heeft ze concrete handvatten kunnen formuleren om MVO succesvol in de bedrijfsvoering in te bedden, gebundeld in de publicatie "Mens, Milieu & Meerwaarde".

Stappenmodel
Het stappenmodel dat Doets voor deze publicatie ontwikkelde, behandelt onder meer hoe bedrijven kunnen bepalen welke MVO-projecten voor hen relevant zijn. Ook wordt uitvoerig ingegaan op hoe MVO in de bedrijfsstrategie moet worden ingebed en hoe medewerkers bij het MVO-beleid kunnen worden betrokken. Naast aandacht voor de juiste implementatie is ook de communicatie over MVO voorwaarde voor een succesvol MVO-beleid. Doets geeft in haar onderzoek de tien belangrijkste do’s en don’ts voor de communicatie over MVO.

Info: www.swocc.nl

bron foto: www.jongehonden.nl



2010-05-10
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
112 Vakdagen, de vakbeurs over hulpverlening en veiligheid die zou plaatsvinden van 16 tot en met 18 mei 2017 in Evenementenhal Gorinchem, is afgelast. De organisatie die in handen is van Evenementenhal kan onvoldoende draagvlak bieden voor ieder segment om de volledige branche te bedienen. Op dit moment is nog niet duidelijk of en wanneer er een vervolg aan dit beursconcept wordt gegeven. 
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV