Magazine
Contact
Home
Hoe doe je aan MVO?
Steeds meer organisaties zien grote mogelijkheden van MVO en willen deze "strategie" inzetten. Maar hoe?

Er wordt veel gespeculeerd maar tot nog toe is er maar weinig onderbouwde kennis over hoe een organisatie MVO zou moeten implementeren en erover communiceren. SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) heeft hiernaar onderzoek gedaan, uitgevoerd door drs Marjolein Doets. Zij heeft dertig diepte-interviews afgenomen bij bedrijven als Albert Heijn, Eneco, Hema, Philips en Unilever. In combinatie met het literatuuronderzoek heeft ze concrete handvatten kunnen formuleren om MVO succesvol in de bedrijfsvoering in te bedden, gebundeld in de publicatie "Mens, Milieu & Meerwaarde".

Stappenmodel
Het stappenmodel dat Doets voor deze publicatie ontwikkelde, behandelt onder meer hoe bedrijven kunnen bepalen welke MVO-projecten voor hen relevant zijn. Ook wordt uitvoerig ingegaan op hoe MVO in de bedrijfsstrategie moet worden ingebed en hoe medewerkers bij het MVO-beleid kunnen worden betrokken. Naast aandacht voor de juiste implementatie is ook de communicatie over MVO voorwaarde voor een succesvol MVO-beleid. Doets geeft in haar onderzoek de tien belangrijkste do’s en don’ts voor de communicatie over MVO.

Info: www.swocc.nl

bron foto: www.jongehonden.nl



2010-05-10
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV