Magazine
Contact
Home
AutoRAI 2011: merkenstands keren terug
Van dinsdag 12 tot en met zaterdag 23 april volgend jaar vindt AutoRAI 2011 plaats, het grootste autofeest van Nederland. Beursbezoekers krijgen in Amsterdam RAI een compleet overzicht van het laatste nieuws uit de auto-industrie. Van primeurs en concept cars tot de jongste innovaties en live spektakel. De merkenstands keren terug op de beursvloer, evenals de avondopenstellingen. AutoRAI wordt tweejaarlijks gehouden en georganiseerd door Amsterdam RAI onder auspiciën van RAI Vereniging.


Voor AutoRAI 2011 heeft Amsterdam RAI het beursconcept verder ontwikkeld. Daarbij is goed gekeken naar de ervaringen tijdens AutoRAI 2009, toen de opzet wegens de economische crisis was aangepast. De aanpak voor 2011 is opnieuw kostenbewust, maar geeft de exposanten veel meer mogelijkheden hun merkidentiteit te laten spreken. Voor de exposanten betekent dat ‘maximale show tegen acceptabele kosten’.

Merkenstands keren terug
Belangrijkste verschil met AutoRAI 2009 is dat de merkenstands terug komen. Dit betekent dat alle auto’s van één merk bij elkaar staan. In 2009 waren de auto’s per ‘belevingswereld’ ingedeeld, zodat auto’s van diverse merken door elkaar stonden. Hoewel daar door veel bezoekers goed op werd gereageerd, wilden veel automerken toch weer graag een ‘eigen stand’ om hun primeurs en concept cars binnen één merkomgeving in de spotlights te zetten.

Modulair standbouwconcept
Deelnemers aan AutoRAI 2011 hebben keuze uit twee vormen van standbouw. Naast de eigen fabrieksstand kan men kiezen voor een modulair standbouwconcept, ontwikkeld in nauwe samenwerking met het Tentoonstellingscomité en RAI Vereniging. Deze opzet komt tegemoet aan de wensen van exposanten op het gebied van merkidentiteit en kostenefficiency. Gezamenlijke inkoop van standbouwelementen zoals vloeren, rigging en verlichting brengt een flinke kostenbesparing. Het concept wordt momenteel in samenwerking met Opel Nederland nader uitgewerkt en in een later stadium aan de deelnemers gepresenteerd.

Special Events
De onder AutoRAI-bezoekers zeer gewaardeerde Special Events keren ook in 2011 terug. Er zijn er diverse in voorbereiding. Zeker is al dat er een Klassieker Paviljoen komt en ook voor het in 2009 geïntroduceerde GoMotor! zijn de voorbereidingen gestart. Het tweewielerevent zal het laatste nieuws op het gebied van motoren, motorscooters en scooters tonen inclusief de bijbehorende kleding en helmen. De mogelijkheid om direct zelf te rijden en te ervaren zal ook bij deze editie aan de bezoekers worden aangeboden.

Avondopenstellingen
De openingstijden van AutoRAI 2011 zijn doordeweeks van 12.00 tot 22.00 uur. Om de bezoekers extra keuzevrijheid te geven, gaat AutoRAI 2011 op alle doordeweekse avonden open. Voor avondkaarten, vanaf 17.00 uur, geldt een gereduceerd tarief. In het weekend is de beurs geopend tussen 10.00 en 17.00 uur. 

Info: www.autorai.nl



2010-04-11
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV