Magazine
Contact
Home
AutoRAI 2011: merkenstands keren terug
Van dinsdag 12 tot en met zaterdag 23 april volgend jaar vindt AutoRAI 2011 plaats, het grootste autofeest van Nederland. Beursbezoekers krijgen in Amsterdam RAI een compleet overzicht van het laatste nieuws uit de auto-industrie. Van primeurs en concept cars tot de jongste innovaties en live spektakel. De merkenstands keren terug op de beursvloer, evenals de avondopenstellingen. AutoRAI wordt tweejaarlijks gehouden en georganiseerd door Amsterdam RAI onder auspiciën van RAI Vereniging.


Voor AutoRAI 2011 heeft Amsterdam RAI het beursconcept verder ontwikkeld. Daarbij is goed gekeken naar de ervaringen tijdens AutoRAI 2009, toen de opzet wegens de economische crisis was aangepast. De aanpak voor 2011 is opnieuw kostenbewust, maar geeft de exposanten veel meer mogelijkheden hun merkidentiteit te laten spreken. Voor de exposanten betekent dat ‘maximale show tegen acceptabele kosten’.

Merkenstands keren terug
Belangrijkste verschil met AutoRAI 2009 is dat de merkenstands terug komen. Dit betekent dat alle auto’s van één merk bij elkaar staan. In 2009 waren de auto’s per ‘belevingswereld’ ingedeeld, zodat auto’s van diverse merken door elkaar stonden. Hoewel daar door veel bezoekers goed op werd gereageerd, wilden veel automerken toch weer graag een ‘eigen stand’ om hun primeurs en concept cars binnen één merkomgeving in de spotlights te zetten.

Modulair standbouwconcept
Deelnemers aan AutoRAI 2011 hebben keuze uit twee vormen van standbouw. Naast de eigen fabrieksstand kan men kiezen voor een modulair standbouwconcept, ontwikkeld in nauwe samenwerking met het Tentoonstellingscomité en RAI Vereniging. Deze opzet komt tegemoet aan de wensen van exposanten op het gebied van merkidentiteit en kostenefficiency. Gezamenlijke inkoop van standbouwelementen zoals vloeren, rigging en verlichting brengt een flinke kostenbesparing. Het concept wordt momenteel in samenwerking met Opel Nederland nader uitgewerkt en in een later stadium aan de deelnemers gepresenteerd.

Special Events
De onder AutoRAI-bezoekers zeer gewaardeerde Special Events keren ook in 2011 terug. Er zijn er diverse in voorbereiding. Zeker is al dat er een Klassieker Paviljoen komt en ook voor het in 2009 geïntroduceerde GoMotor! zijn de voorbereidingen gestart. Het tweewielerevent zal het laatste nieuws op het gebied van motoren, motorscooters en scooters tonen inclusief de bijbehorende kleding en helmen. De mogelijkheid om direct zelf te rijden en te ervaren zal ook bij deze editie aan de bezoekers worden aangeboden.

Avondopenstellingen
De openingstijden van AutoRAI 2011 zijn doordeweeks van 12.00 tot 22.00 uur. Om de bezoekers extra keuzevrijheid te geven, gaat AutoRAI 2011 op alle doordeweekse avonden open. Voor avondkaarten, vanaf 17.00 uur, geldt een gereduceerd tarief. In het weekend is de beurs geopend tussen 10.00 en 17.00 uur. 

Info: www.autorai.nl



2010-04-11
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV