Magazine
Contact
Home
VNU Exhibitions Europe start met Exhibitions Academy
Om exposanten het maximale uit hun beursdeelname te laten halen organiseert VNU Exhibitions Europe vier maal per jaar de Exhibitions Academy. De academy is bestemd voor bedrijven die de eerst komende vier maanden aan een beurs deelnemen. Het programma spitst zich toe op marketing, sales en organisatie. De eerste Exhibitions Academy wordt 8 juni gehouden in Media Plaza in Utrecht.

Beurssucces hangt af van de mate waarin bedrijven hun doelstellingen kwantificeren. Uit onderzoek van VNU Exhibitions blijkt dat nog te veel bedrijven onvoldoende zicht hebben op hun eigen doelstellingen. Veel winst valt er volgens de organisator nog te boeken als bedrijven hun beursdeelname onderdeel maken van de marketing communicatiemix.

Marketing & Communicatie Manager Rianne Klein Geltink van VNU Exhibitions Europe: “Succesvolle leadgeneratie tijdens beurzen verdient een strategie. Dat is ook de insteek van de Exhibitions Academy. Na afloop zijn bedrijven in staat hun doelstellingen te formuleren, hun marketing hier op af te stemmen, zodat de salesmensen hun targets kunnen halen.”

Topsprekers op het gebied van beurzen- en eventmarketing leiden in toegespitste sessies van een kwartier deelnemers door hun beursdeelname. Na afloop beschikken de deelnemende bedrijven over een kant-en-klaar beursplan. Onderwerpen die aan bod komen: het bepalen van doelstellingen, de vertaalslag maken naar het standontwerp, de campagne, de standbemanning en het genereren van free publicity. Veel aandacht is er voor best practices van bestaande klanten van VNU Exhibitions.

De komende jaren gaat VNU Exhibitions substantieel investeren in het verhogen van het kennisniveau van Nederlandse bedrijven over het medium beurs. Zo organiseert VNU Exhibitions inmiddels standbemanning trainingen. Vanaf het najaar biedt VNU Exhibitions de Exhibitions Academy ook online aan. Het gaat hier met name om praktische uitleg van de instrumenten die VNU Exhibitions aanbiedt aan exposanten.

Info: www.vnuexhibitionseurope.nl


2010-04-11
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV