Magazine
Contact
Home
VNU Exhibitions Europe start met Exhibitions Academy
Om exposanten het maximale uit hun beursdeelname te laten halen organiseert VNU Exhibitions Europe vier maal per jaar de Exhibitions Academy. De academy is bestemd voor bedrijven die de eerst komende vier maanden aan een beurs deelnemen. Het programma spitst zich toe op marketing, sales en organisatie. De eerste Exhibitions Academy wordt 8 juni gehouden in Media Plaza in Utrecht.

Beurssucces hangt af van de mate waarin bedrijven hun doelstellingen kwantificeren. Uit onderzoek van VNU Exhibitions blijkt dat nog te veel bedrijven onvoldoende zicht hebben op hun eigen doelstellingen. Veel winst valt er volgens de organisator nog te boeken als bedrijven hun beursdeelname onderdeel maken van de marketing communicatiemix.

Marketing & Communicatie Manager Rianne Klein Geltink van VNU Exhibitions Europe: “Succesvolle leadgeneratie tijdens beurzen verdient een strategie. Dat is ook de insteek van de Exhibitions Academy. Na afloop zijn bedrijven in staat hun doelstellingen te formuleren, hun marketing hier op af te stemmen, zodat de salesmensen hun targets kunnen halen.”

Topsprekers op het gebied van beurzen- en eventmarketing leiden in toegespitste sessies van een kwartier deelnemers door hun beursdeelname. Na afloop beschikken de deelnemende bedrijven over een kant-en-klaar beursplan. Onderwerpen die aan bod komen: het bepalen van doelstellingen, de vertaalslag maken naar het standontwerp, de campagne, de standbemanning en het genereren van free publicity. Veel aandacht is er voor best practices van bestaande klanten van VNU Exhibitions.

De komende jaren gaat VNU Exhibitions substantieel investeren in het verhogen van het kennisniveau van Nederlandse bedrijven over het medium beurs. Zo organiseert VNU Exhibitions inmiddels standbemanning trainingen. Vanaf het najaar biedt VNU Exhibitions de Exhibitions Academy ook online aan. Het gaat hier met name om praktische uitleg van de instrumenten die VNU Exhibitions aanbiedt aan exposanten.

Info: www.vnuexhibitionseurope.nl


2010-04-11
De vakbeurs Verkeer, Mobiliteit & Parkeren heeft een nieuwe naam: Vakbeurs Mobiliteit. Belangrijke drijfveer voor de naamswijziging is de groeiende Nederlandse bevolking met als gevolg zorgen om toegankelijkheid en leefbaarheid. Door de vraag “Hoe houden we Nederland mobiel?” centraal te stellen maakt organisator ExpoProof de beurs futureproof. De beurs vindt op 28 en 29 november plaats in Expo Houten.
 
Het consumentenevent TuinIdee beleefde dit jaar een stijging in het bezoekersaantal van 10,8 procent. Na 25 jaar werd het vierdaagse evenement, dat van 22 tot en met 25 februari 2018 plaatsvond in Brabanthallen te ’s-Hertogenbosch, in een nieuw jasje gestoken om een bredere doelgroep aan te trekken. Organisator 2XPO schakelde hiervoor eventmarketingbureau Eventive in.
 
Alle webcare-activiteiten voor de beurzen die door RAI Amsterdam worden georganiseerd, zijn ondergebracht bij Goud Uberconnected. Dit geldt voor de beurzen in Amsterdam maar ook voor internationale beurzen zoals RAI die organiseert in onder andere Turkije, Mexico, Indonesië en China.
 
Building Holland, de beurs die dit jaar plaatsvond van 17 tot en met 19 april in RAI Amsterdam, is met onmiddellijke ingang overgenomen door Easyfairs. Het event voor de bouw- en vastgoedsector stond voorheen onder leiding van Duurzaam Gebouwd. Met de overname breidt Easyfairs haar bouw-, installatie- en vastgoedportfolio in Nederland uit.
 
Rotterdam Ahoy wordt de locatie van EventSummit 2019. Het eendaagse platform voor de evenementenbranche vond tijdens het 10-jarig jubileum in 2018 in Rai Amsterdam plaats. In 2017 was het event ook in Rotterdam gelokaliseerd, toen in Hal 1, de komende editie zal dat in Hal 2, 3, 4 en 5 zijn. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV