Magazine
Contact
Home
Vernieuwingen DFMA Award
Branchevereniging DFMA gaat in 2010 niet een, maar drie DFMA-awards uitreiken. Er komen drie prijscategorieën waarin een award te verdienen is: Creativiteit, Effectiviteit en Innovativiteit. Het DFMA-bestuur heeft hiertoe besloten om met de drie afzonderlijke DFMA-awards meer recht te kunnen doen aan alle elementen uit het fieldmarketingvak. Ook de wijze van inzenden wordt aangepast, om de onderlinge
vergelijking van cases mogelijk te maken.


De DFMA-award wordt dit jaar voor de derde keer uitgereikt. De award, die wordt toegekend door een vakjury, krijgt langzaam maar zeker de status van De Prijs van de fieldmarketingbranche. Vorig jaar kwamen er kritische geluiden vanuit de branche omdat hele creatieve en aansprekende cases veel meer kans zouden hebben om te winnen dan hele effectieve cases met veel minder showelement. Het bestuur van de DFMA heeft deze kritiek nu vertaald naar de drie prijscategoriën waarvoor een award zal worden uitgereikt. De elementen creativiteit, effectiviteit en innovativiteit kunnen zo apart beloond worden.

Nieuwe wijze van inzenden
Tegelijk met de nieuwe prijscategorieën hanteert de DFMA ook een andere opzet voor het inzenden van de cases. Elk bureau kan maximaal één case inzenden per prijscategorie; het is wel mogelijk om dezelfde case in te zenden voor verschillende prijscategorieën. Voor de inzending van de cases is een vast format ontwikkeld. Hiermee kunnen de bureaus hun inzending heel sec beschrijven; het format maakt onderlinge vergelijking nog beter mogelijk. De bureaus zijn vrij om foto’s en een korte film (maximaal 3 minuten) toe te voegen aan hun presentatie. Ludieke acties die de beslissing van de jury kunnen beïnvloeden, zijn vanaf dit jaar niet meer toegestaan.

Inzenden cases
In 2010 vindt de DFMA-awarduitreiking plaats op 15 november. Cases kunnen ingediend worden tot 1 september; het format voor inzending is vanaf 1 april te downloaden op de website van DFMA, onder Award. De vakjury selecteert uit alle inzendingen negen genomineerde bureaus, drie per categorie. De winnaars worden door de jury bekend gemaakt tijdens de awarduitreiking.

Info: www.dfma.nl

2010-03-30
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Intertraffic, de vakbeurs voor de mondiale verkeerssector georganiseerd door RAI Amsterdam, breidt uit naar Indonesië met Intertraffic Indonesia 2018. Het evenement richt zich op de nieuwste verkeers- en mobiliteitsoplossingen voor de verschillende verkeersproblemen die zich in het land voordoen. Intertraffic Indonesia 2018 vindt plaats van 31 oktober tot 2 november 2018 gelijktijdig met de Indonesia Infrastructure Week (IIW), Konstruksi Indonesia en The Big 5 Construct Indonesia.
 
Organisatoren 402 Events en Cars & Business hebben een nieuwe autobeurs op de kalender gezet: de International Amsterdam Motor Show (IAMS). Deze beurs met speciale en zeldzame auto's voor de liefhebber zal plaatsvinden van 30 maart tot en met 2 april 2018 in RAI Amsterdam. 
 
Wereld op Wielen Holland (WOW) is een nieuwe autoshow die zal plaatsvinden op 9,10 en 11 maart 2018 in Jaarbeurs in Utrecht. Volgens organisatoren Chris Akse van Akse Automotive Advies en Jan-Willem van Bodengraven van Haddassah! Events moet het een landelijke retailbeurs worden. Nu de AutoRAI en Autoweek Live van de beurzenkalender verdwenen zijn, zagen zij ruimte voor een nieuw initiatief.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV