Magazine
Contact
Home
Vernieuwingen DFMA Award
Branchevereniging DFMA gaat in 2010 niet een, maar drie DFMA-awards uitreiken. Er komen drie prijscategorieën waarin een award te verdienen is: Creativiteit, Effectiviteit en Innovativiteit. Het DFMA-bestuur heeft hiertoe besloten om met de drie afzonderlijke DFMA-awards meer recht te kunnen doen aan alle elementen uit het fieldmarketingvak. Ook de wijze van inzenden wordt aangepast, om de onderlinge
vergelijking van cases mogelijk te maken.


De DFMA-award wordt dit jaar voor de derde keer uitgereikt. De award, die wordt toegekend door een vakjury, krijgt langzaam maar zeker de status van De Prijs van de fieldmarketingbranche. Vorig jaar kwamen er kritische geluiden vanuit de branche omdat hele creatieve en aansprekende cases veel meer kans zouden hebben om te winnen dan hele effectieve cases met veel minder showelement. Het bestuur van de DFMA heeft deze kritiek nu vertaald naar de drie prijscategoriën waarvoor een award zal worden uitgereikt. De elementen creativiteit, effectiviteit en innovativiteit kunnen zo apart beloond worden.

Nieuwe wijze van inzenden
Tegelijk met de nieuwe prijscategorieën hanteert de DFMA ook een andere opzet voor het inzenden van de cases. Elk bureau kan maximaal één case inzenden per prijscategorie; het is wel mogelijk om dezelfde case in te zenden voor verschillende prijscategorieën. Voor de inzending van de cases is een vast format ontwikkeld. Hiermee kunnen de bureaus hun inzending heel sec beschrijven; het format maakt onderlinge vergelijking nog beter mogelijk. De bureaus zijn vrij om foto’s en een korte film (maximaal 3 minuten) toe te voegen aan hun presentatie. Ludieke acties die de beslissing van de jury kunnen beïnvloeden, zijn vanaf dit jaar niet meer toegestaan.

Inzenden cases
In 2010 vindt de DFMA-awarduitreiking plaats op 15 november. Cases kunnen ingediend worden tot 1 september; het format voor inzending is vanaf 1 april te downloaden op de website van DFMA, onder Award. De vakjury selecteert uit alle inzendingen negen genomineerde bureaus, drie per categorie. De winnaars worden door de jury bekend gemaakt tijdens de awarduitreiking.

Info: www.dfma.nl

2010-03-30
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV