Magazine
Contact
Home
Ellen Leenhouts: docent Exhibition Event Management
Bij het organiseren van een beursdeelname komt veel kijken: doelstellingen bepalen, budgetteren, project management, standconcept ontwikkelen, en daarna de stand laten bouw, standpersoneel trainen, de marketing en communicatie rondom de beurs regelen en ga zo maar door.  Gelukkig is er nu de leergang Exhibition Event Management. In mei begint de eerste editie van deze leergang. Uiteraard staat Expovisie vierkant achter dit initiatief en zal er daarom regelmatig aandacht aan besteden. Een van de docenten is Ellen Leenhouts. Zij is gespecialiseerd in Internal Branding. Een kort interview.

Ellen Leenhouts is partner bij strategisch marketing adviesbureau Business Openers en begeleidt het onderdeel "Internal Branding" van de leergang Exhibition Event Management.

Wie is Ellen Leenhouts?
Ik ben Ellen Leenhouts, 44 jaar, sinds 2002 partner bij Business Openers. Ik heb een achtergrond bij Procter & Gamble en heb als interimmer voor verschillende organisaties gewerkt. Ik ben co-auteur van het boek "Internal Branding in de Praktijk, het merk als kompas". Dit boek was in 2008 marketingboek van het jaar. 

Wat is Internal Branding eigenlijk?
Internal Branding is het gebruiken van het merk om de interne organisatie te sturen op het vervullen van de belofte die aan klanten wordt gedaan. Dus intern waarmaken wat je buiten belooft.

Wat levert Internal Branding op?
Internal Branding helpt om een sterk merk te worden. Sterke merken zijn bewezen succesvoller: in financiële zin (meer omzet, meer winst) maar ook omdat mensen graag werken bij dit soort organisaties.

Waarom is Internal Branding belangrijk op de beurs?
Op de beurs heb je maar heel kort de tijd om je organisatie neer te zetten. Als je dan zorgt dat alles je merk uitstraalt, herkent de bezoeker dit. En ben je succesvoller.

Wat leren de deelnemers van het onderdeel Internal Branding?
Hoe je je merk of identiteit zo concreet mogelijk vertaalt in uitstraling van stand(bemanning). Dit gaat van keuze van beursstand tot het nadenken over de begroeting.

Is het leuk om met Internal Branding bezig te zijn?
Meer en meer bedrijven gaan ermee aan de slag. Omdat het leuk is EN het werkt. Kom jezelf maar overtuigen tijdens de leergang!


Ellen Leenhouts komt op de tweede cursusdag in beeld, op woensdag 26 mei in Ahoy Rotterdam. Het programma ziet er dan als volgt uit:


Communicatie & Design

09.30 – 10.00 Ontvangst en welkom

10.00 – 11.30 Geïntegreerde communicatie voor tijdens en na de beurs
Uw beursdeelname is pas effectief als zij onderdeel uitmaakt van een geïntegreerd marketingcommunicatieplan. Hoe pakt u dit aan?
• Wat is geïntegreerde communicatie en hoe past uw beursdeelname daarin?
• Wie is uw doelgroep en welke boodschap en of product wilt u aan hen communiceren? (Wat is de nieuwswaarde?)
• Hoe kunt u de impact van uw beursdeelname verlengen?
• Hoe maakt u gebruik van crossmediale toepassingen (bladen, beurs, social media, netwerken, virale marketing en freepublicity)
U krijgt antwoord op deze vragen aan de hand van succesvoorbeelden.
Cees Rosman, Directeur and Eigenaar Eventconcept

11.30 – 12.30 Internal Branding (Van merkwaarden naar concept en design)
De eerste indruk van uw bedrijf is op een beurs alles bepalend.
• Wie bent u (identiteit) en hoe komt u over (imago)?
• Hoe zorgt u ervoor dat uw beursdeelname aansluit bij de identiteit/ merkwaarden van uw organisatie?
• Zijn de werknemers in uw organisatie voldoende bekend met de identiteit van uw organisatie en wat het betekent voor hun gedrag?
• Hoe zorgt u dat uw stand (en standbemanning) de identiteit van uw organisatie uitademt?
Ellen Leenhouts, Partner van strategisch marketing adviesbureau Business Openers

12:30 – 13:30 Lunch

13:30 – 17.00 Concept en Vormgeving van een beursstand
Op een grote beurs is het moeilijk om op te vallen.
• Hoe kan uw stand ondersteuning bieden aan de communicatieboodschap die u wilt overbrengen?
• Kiest u voor een „experienceconcept” waardoor deelnemers langer bij uw stand blijven? Of kiest u voor eenvoud „what you see is what you get”?
• Hoe brieft u uw standbouwers en andere dienstverleners die u voor de realisatie inschakelt.
• Hoe pakt u de verdere samenwerking en het verwachtingsmanagement over en weer aan?
Hans de Wit, Directeur Wit Design BV
Paul Pennock, Eigenaar Oil for live communication

17.00 - 17.15 Reflectie: Terug naar uw eigen plannen: wat zijn leerpunten, verbeterpunten?
Karoline Wiegerink

17.15 – 18.00 Netwerkborrel

Leergang Exhibition Event Management: waar en wanneer?
Woensdag 19 mei in Amsterdam RAI
Woensdag 26 mei in Ahoy Rotterdam
Donderdag 3 juni in Jaarbeurs Utrecht
Zaterdag 12 juni, tentamen in het NBC in Nieuwegein
Dinsdag 15 juni, uitreiking certificaat


Meer info en inschrijven:
Ga naar www.masterineventmanagement.nl



2010-03-30
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV