Magazine
Contact
Home
Broodje kaas, part II
Er wordt heel wat afgezeurd over het eten op beurzen en in beursgebouwen. Met name dat het te duur is. Maar is dat wel zo? En hoe duur dan? En wat krijg je voor je geld? Tot op heden had Expovisie daar ook geen kaas van gegeten. Maar pas op beurscateraars: de "mystery shopper" van Expovisie komt eraan! "Een broodje kaas en een koffie graag!"

Wonen & Co, de beurs - maart 2010 - Martini Plaza Groningen

Hoe ziet het eruit? Als een broodje gezond.
Hoezo? Toen de beursdeuren om 14.00 uur open gingen, was er nergens een broodje kaas te krijgen. Ik heb de hele beurs rondgelopen en op elk terrasje, verkooppunt en restaurant gevraagd, maar helaas. De meeste cateringmedewerkers dachten dat de broodjes kaas later nog zouden komen. Anderen wisten het niet en reageerden een beetje van: 'Dan neem je toch een ander broodje.' Dat heb ik uiteindelijk dan maar gedaan. Een broodje gezond kwam het dichtst in de buurt van een broodje kaas.
Wat zit erop? Het broodje is verpakt in een plastic zakje (dus al uren eerder klaargemaakt). Op het witte pistoletje zit boter, een plak kaas, een plak ham, een paar plakjes tomaat, komkommer en ei.
Wat zit erbij? De koffie zit in een merkloze papieren beker. Suikerklontjes en plastic lepeltjes kun je van de toonbank pakken. En de melk zit in een glazen karafje en moet je dus terugzetten. Op zich wel milieutechnisch verantwoord, maar niet echt handig. 
Wat kost het? Broodje kaas:  3,25 Kopje koffie: 1,80 
Prijs/kwaliteit/kwantiteitverhouding? Het broodje is op zich prima, maar niet heel bijzonder. De koffie smaakt goed.



2010-03-29
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV