Magazine
Contact
Home
Broodje kaas, part II
Er wordt heel wat afgezeurd over het eten op beurzen en in beursgebouwen. Met name dat het te duur is. Maar is dat wel zo? En hoe duur dan? En wat krijg je voor je geld? Tot op heden had Expovisie daar ook geen kaas van gegeten. Maar pas op beurscateraars: de "mystery shopper" van Expovisie komt eraan! "Een broodje kaas en een koffie graag!"

Wonen & Co, de beurs - maart 2010 - Martini Plaza Groningen

Hoe ziet het eruit? Als een broodje gezond.
Hoezo? Toen de beursdeuren om 14.00 uur open gingen, was er nergens een broodje kaas te krijgen. Ik heb de hele beurs rondgelopen en op elk terrasje, verkooppunt en restaurant gevraagd, maar helaas. De meeste cateringmedewerkers dachten dat de broodjes kaas later nog zouden komen. Anderen wisten het niet en reageerden een beetje van: 'Dan neem je toch een ander broodje.' Dat heb ik uiteindelijk dan maar gedaan. Een broodje gezond kwam het dichtst in de buurt van een broodje kaas.
Wat zit erop? Het broodje is verpakt in een plastic zakje (dus al uren eerder klaargemaakt). Op het witte pistoletje zit boter, een plak kaas, een plak ham, een paar plakjes tomaat, komkommer en ei.
Wat zit erbij? De koffie zit in een merkloze papieren beker. Suikerklontjes en plastic lepeltjes kun je van de toonbank pakken. En de melk zit in een glazen karafje en moet je dus terugzetten. Op zich wel milieutechnisch verantwoord, maar niet echt handig. 
Wat kost het? Broodje kaas:  3,25 Kopje koffie: 1,80 
Prijs/kwaliteit/kwantiteitverhouding? Het broodje is op zich prima, maar niet heel bijzonder. De koffie smaakt goed.



2010-03-29
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV