Magazine
Contact
Home
Groen moet je doen!
Artexis streeft naar duurzaamheid. Zo installeerde het beursbedrijf zonnepanelen over de hele dakoppervlakte van Flanders expo, spoelen ze door met regenwater en leggen ze biologisch afbreekbaar tapijt. Bovendien wordt het afval zorgvuldig gescheiden. Artexis heeft zelfs een eigen containerpark op de site van Flanders expo.

Het bedrijf SITA, gespecialiseerd in het beheren van afval is gestart met een CO2-scan: het is een nieuwe dienst om de industrie te begeleiden in de uitwerking van hun milieubeleid. Dit instrument berekent de verminderde CO2-uitstoot die wordt verkregen door een duurzaam afvalbeheer. Op die manier kan men concreet evalueren hoe maatschappelijk verantwoord het bedrijf werkt. SITA voerde dit uit voor Flanders expo en berekende het CO2-effect van haar afvalbeleid.

Op dinsdag 23 maart organiseert Artexis een bijeenkomst voor journalisten en genodigden voor de presentatie van deze CO2-scan. SITA licht toe hoe zo’n scan gebeurt en toont aan in welke mate, gedurende de periode vanaf 1990 tot nu, Flanders expo haar CO2 uitstoot heeft teruggedrongen en waar er nog verdere mogelijkheden zijn. Daarna gaan de gasten mee naar het containerpark van Flanders expo waar men kan zien hoe het afval wordt beheerd. Op dinsdag 23 maart is men daar volop bezig met het sorteren van afval van de beurs Sfeer.

Expovisie heeft  "Groen doen" hoog in het vaandel staan en besteed daarom graag aandacht aan groene initiatieven. Heeft u een groene bedrijfsvoering, of heeft u groene producten, diensten of ideeën? Laat het ons weten:
expovisie@hetportaal.com



2010-03-16
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV