Magazine
Contact
Home
Karoline Wiegerink: docent Exhibition Event Management
We roepen het al zo lang: het beurzenvak moet zich professionaliseren. De leergang Exhibition Event Management is in ieder geval een  stap in de goede richting. In mei begint de eerste editie van deze leergang. Uiteraard staat Expovisie vierkant achter dit initiatief en zal er daarom regelmatig aandacht aan besteden. Deze keer: de bijdrage van Karoline Wiegerink:

‘Ik zie ernaar uit om tijdens Exhibition Event management mijn passie voor beurzen en events met de cursisten te delen', aldus Karoline Wiegerink. Ik wil graag mijn visie op succesvolle beursdeelnames uitdragen en de deelnemers ondersteunen om aantoonbaar meer resultaat uit beurzen te halen. Samen met de andere docenten verheug ik me op de driedaagse leergang met méérwaarde voor de deelnemers!'

De vragen die tijdens het college van Karoline Wiegerink aan bod komen zijn:
- Hoe kun je zo effectief mogelijk deelnemen aan een vak- of consumentenbeurs?
- Hoe haal je het maximale  uit dit krachtige en waardevolle marketingcommunicatie instrument?
- Hoe kun je een kosten- en inspanningsintensieve beursdeelname verantwoorden?

Karoline Wiegerink is gespecialiseerd in beurs- en eventmarketing. Zij heeft ruim twintig jaar ervaring als onderzoeker, adviseur, trainer en interim manager in diverse marktgerichte omgevingen. In 2002 promoveerde Wiegerink aan de Erasus Universiteit op een onderzoek naar ‘een typologie van vakbeursbezoekers’. Aan de Leerstoel Eventmarketing en –communicatie van Nyenrode Business Universiteit zette ze zich van 2007 tot 2009 in voor de inhoudelijke profilering en wetenschappelijke onderbouwing van dit vakgebied . Op dit moment geeft Karoline Wiegerink onder andere inhoud aan het recent opgerichte Live Communicatie Research Center van de brancheorganisatie CLC-VECTA.

Karoline Wiegerink is hoofddocent van de gehele leergang en docent op dag één.
Dag één ziet er als volgt uit:

Strategie van uw beursdeelname

09:30 – 10:00 Aankomst cursisten en ontvangst

10.00 – 10.30 Welkom bij Exhibition Event Management
- Rode draad en structuur leergang
- Visie en kader, kritieke succesfactoren
Harry de Winter, Programmadirecteur Master in Event Management en dagvoorzitter van de leergang


10.30- 12.00 De aftrap: De kracht van beursdeelnames onder de loep
• Welke beurs of beurzen heeft u op de planning staan?
• Wat wilt u met uw beursdeelnames bereiken?
• Waar ‘staat’ beursdeelname in uw onderneming? (Verplichte exercitie of element van onschatbare waarde binnen communicatie?)
• Wie beslist, wie beïnvloedt? Hoe kijkt de directie hier tegen aan?
• Uw ervaringen: Wat is de kracht van beurzen in de totale mix, wat zijn nadelen?
• Welke ontwikkelingen spelen een rol? Hoe ziet de toekomst eruit?

Kennismaking, visieontwikkeling, doelen en verwachtingen. Wij zoemen in op de uitgangspositie, inventariseren uw wensen en ideeën en bakenen de doelstellingen en thematiek voor de drie dagen van de leergang af . Wat wilt u bereiken en wat verwachten de docenten van u? Welke visie op beurzen hoort hierbij?

Ton Willemse, Eigenaar en Directeur van Intraservice BV. Fulltime specialist en trainer op het gebied van beursdeelname
Karoline Wiegerink, Associate partner Holland Consulting Group

12.00 – 13.00 Lunch

13:00 – 17:00 Hoe zet u een resultaatgerichte beursstrategie op?
“Neemt u eens een bedrag aan omzet in gedachten dat u met uw volgende beursdeelname wilt gaan halen. Nee, toe maar, niet te moeilijk doen.
Gewoon een rond, en vooral een ambitieus bedrag inbeelden. En? Heeft u een bedrag in gedachten genomen?
Mooi, beantwoord dan nu de volgende vragen:
• Hoeveel contacten dient u hiervoor te hebben op de beurs?
• Welke doelgroepen wilt u ontmoeten?
• Wat wilt u bij de bezoekers teweeg brengen?
• En waar moet dat toe leiden bij de bezoeker in termen van kennis, houding en gedrag?
• En hoe vertaalt zich dit in het concrete resultaat?

Samen met de docenten maakt u de beursstrategie helder. (De set van uitgangspunten, het communicatiebereik, concrete doelgroepen en doelstellingen voor de beurs en globale propositie), Zo kunt u de effecten, inspanningen en uitgaven van uw beursdeelname bepalen en verantwoorden.

Aan het einde van dag één heeft u de strategie voor uw eerst volgende beurs klaar.

Waar en wanneer?
Woensdag 19 mei in Amsterdam RAI
Woensdag 26 mei in Ahoy Rotterdam
Donderdag 3 juni in Jaarbeurs Utrecht
Zaterdag 12 juni, tentamen in het NBC in Nieuwegein
Dinsdag 15 juni, uitreiking certificaat


Meer info en inschrijven:
Ga naar www.masterineventmanagement.nl



2010-03-15
Beslissers en beïnvloeders uit de vastgoed-, bouw- en installatiewereld konden zich woensdag 15 november laten bijpraten over de kansen van smart technology in de gebouwde omgeving tijdens Smart Homes & Intelligent Buildings in de Jaarbeurs in Utrecht. Bezoekers konden ontwerpen van slimme woningen en gebouwen bekijken en de mogelijkheden van huisbesturing, standaardisatie en protocollen, energiebesparing en het toepassen van gelijkstroom bestuderen. De organisatie lag in handen van Jaarbeurs en Smart Homes.
 
De Margriet Winterfair, die dit jaar voor het eerst plaatsvindt in de Brabanthallen in 's Hertogenbosch, is de eerste dagen goed bezocht. Hoewel de beurs in de Brabanthallen over meer vierkante meters beschikt ten opzichte van de Jaarbeurs in Utrecht is de beleving van bezoekers dat het drukker en sfeervoller is. De Margriet Winterfair wordt gehouden van 17 tot en met 23 november 2017.
 
Marked Events, organisator van tech-events GIG en WORSHIP, heeft de lancering van het Craft Drink Festival aangekondigd. Het tweedaagse event zal plaatsvinden op 28 en 29 juli 2018 in de NEC in Birmigham. Craft Drink Festival zal de tuinen van het gebouw benutten om een pop-up dorp neer te zetten met vooral veel brouwers, destillaten en eetstandjes. 
 
De winterse versie van de Dutch Comic Con in de Utrechtse Jaarbeurs heeft dit weekend zo'n 22.000 bezoekers getrokken. Dat is een verdubbeling ten opzichte van de eerste wintereditie van het evenement vorig jaar. De Comic Con is een evenement voor liefhebbers van strips, stripverfilmingen, tv-series, sciencefiction, fantasy, games en cosplay, een rollenspel waarin mensen zich kleden als hun (strip)helden.
 
De zevende editie van tech-event Bright Day is op 18 en 19 november 2017 door meer dan 22.000 mensen bezocht. Twee dagen lang stond Jaarbeurs Utrecht in het teken van gadgets, games, robots, smarthome, mixed reality en meer slimme technologie.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV