Magazine
Contact
Home
Karoline Wiegerink: docent Exhibition Event Management
We roepen het al zo lang: het beurzenvak moet zich professionaliseren. De leergang Exhibition Event Management is in ieder geval een  stap in de goede richting. In mei begint de eerste editie van deze leergang. Uiteraard staat Expovisie vierkant achter dit initiatief en zal er daarom regelmatig aandacht aan besteden. Deze keer: de bijdrage van Karoline Wiegerink:

‘Ik zie ernaar uit om tijdens Exhibition Event management mijn passie voor beurzen en events met de cursisten te delen', aldus Karoline Wiegerink. Ik wil graag mijn visie op succesvolle beursdeelnames uitdragen en de deelnemers ondersteunen om aantoonbaar meer resultaat uit beurzen te halen. Samen met de andere docenten verheug ik me op de driedaagse leergang met méérwaarde voor de deelnemers!'

De vragen die tijdens het college van Karoline Wiegerink aan bod komen zijn:
- Hoe kun je zo effectief mogelijk deelnemen aan een vak- of consumentenbeurs?
- Hoe haal je het maximale  uit dit krachtige en waardevolle marketingcommunicatie instrument?
- Hoe kun je een kosten- en inspanningsintensieve beursdeelname verantwoorden?

Karoline Wiegerink is gespecialiseerd in beurs- en eventmarketing. Zij heeft ruim twintig jaar ervaring als onderzoeker, adviseur, trainer en interim manager in diverse marktgerichte omgevingen. In 2002 promoveerde Wiegerink aan de Erasus Universiteit op een onderzoek naar ‘een typologie van vakbeursbezoekers’. Aan de Leerstoel Eventmarketing en –communicatie van Nyenrode Business Universiteit zette ze zich van 2007 tot 2009 in voor de inhoudelijke profilering en wetenschappelijke onderbouwing van dit vakgebied . Op dit moment geeft Karoline Wiegerink onder andere inhoud aan het recent opgerichte Live Communicatie Research Center van de brancheorganisatie CLC-VECTA.

Karoline Wiegerink is hoofddocent van de gehele leergang en docent op dag één.
Dag één ziet er als volgt uit:

Strategie van uw beursdeelname

09:30 – 10:00 Aankomst cursisten en ontvangst

10.00 – 10.30 Welkom bij Exhibition Event Management
- Rode draad en structuur leergang
- Visie en kader, kritieke succesfactoren
Harry de Winter, Programmadirecteur Master in Event Management en dagvoorzitter van de leergang


10.30- 12.00 De aftrap: De kracht van beursdeelnames onder de loep
• Welke beurs of beurzen heeft u op de planning staan?
• Wat wilt u met uw beursdeelnames bereiken?
• Waar ‘staat’ beursdeelname in uw onderneming? (Verplichte exercitie of element van onschatbare waarde binnen communicatie?)
• Wie beslist, wie beïnvloedt? Hoe kijkt de directie hier tegen aan?
• Uw ervaringen: Wat is de kracht van beurzen in de totale mix, wat zijn nadelen?
• Welke ontwikkelingen spelen een rol? Hoe ziet de toekomst eruit?

Kennismaking, visieontwikkeling, doelen en verwachtingen. Wij zoemen in op de uitgangspositie, inventariseren uw wensen en ideeën en bakenen de doelstellingen en thematiek voor de drie dagen van de leergang af . Wat wilt u bereiken en wat verwachten de docenten van u? Welke visie op beurzen hoort hierbij?

Ton Willemse, Eigenaar en Directeur van Intraservice BV. Fulltime specialist en trainer op het gebied van beursdeelname
Karoline Wiegerink, Associate partner Holland Consulting Group

12.00 – 13.00 Lunch

13:00 – 17:00 Hoe zet u een resultaatgerichte beursstrategie op?
“Neemt u eens een bedrag aan omzet in gedachten dat u met uw volgende beursdeelname wilt gaan halen. Nee, toe maar, niet te moeilijk doen.
Gewoon een rond, en vooral een ambitieus bedrag inbeelden. En? Heeft u een bedrag in gedachten genomen?
Mooi, beantwoord dan nu de volgende vragen:
• Hoeveel contacten dient u hiervoor te hebben op de beurs?
• Welke doelgroepen wilt u ontmoeten?
• Wat wilt u bij de bezoekers teweeg brengen?
• En waar moet dat toe leiden bij de bezoeker in termen van kennis, houding en gedrag?
• En hoe vertaalt zich dit in het concrete resultaat?

Samen met de docenten maakt u de beursstrategie helder. (De set van uitgangspunten, het communicatiebereik, concrete doelgroepen en doelstellingen voor de beurs en globale propositie), Zo kunt u de effecten, inspanningen en uitgaven van uw beursdeelname bepalen en verantwoorden.

Aan het einde van dag één heeft u de strategie voor uw eerst volgende beurs klaar.

Waar en wanneer?
Woensdag 19 mei in Amsterdam RAI
Woensdag 26 mei in Ahoy Rotterdam
Donderdag 3 juni in Jaarbeurs Utrecht
Zaterdag 12 juni, tentamen in het NBC in Nieuwegein
Dinsdag 15 juni, uitreiking certificaat


Meer info en inschrijven:
Ga naar www.masterineventmanagement.nl



2010-03-15
De woondecoratiebeurs Maison&Objet Paris, die van 19 tot en met 23 januari 2018 plaatsvond, heeft in totaal 89.495 vakbezoekers getrokken. Het bezoekersaantal is daarmee gestegen met 4% vergeleken bij de vorige januari-editie. Naast een stijging van het aantal Franse bezoekers, waren er met name meer bezoekers uit verre exportlanden, zoals China, U.S.A en Rusland. 
 
Evenementenvakbeurs EventSummit gaat de hele dag live streamen. Er wordt op 15 februari vanuit RAI Amsterdam online verslag gedaan van de activiteiten op de beursvloer, waar onder een interview met Duncan Stutterheim.
 
Lithoss, Genelec, Shure Europe en NEC Display Solutions zijn de winnaars van de ISE 2018 Stand Design Awards. De stands van deze bedrijven vielen in één van de vier categoriën positief op tussen de ongeveer 1.300 bedrijven op de beursvloer.
 
Geïnspireerd door de Olympische Winterspelen heeft de organisatie van de Huishoudbeurs dit jaar 'goud' als thema gekozen. De kleur wordt niet alleen in de aankleding doorgevoerd, ook bezoekers worden opgeroepen zich in een gouden outfit uit te dossen, zijn er gouden stofzuigers en kranen aanwezig op de beurs en krijgt de bezoeker dagelijks een ‘gouden tip’. Naast dit gouden thema is ook het sportelement dit jaar een belangrijk onderdeel. Zo wordt de opening, in samenwerking met het SBS6-programma Vet Fit, op sportieve wijze geopend door presentatrice Irene Moors en ...
De HISWA Amsterdam Boat Show heeft de HISWA Hebbeding 2018 verkiezing in het leven geroepen, een prijs voor het bedrijf met het leukste watersportproduct voor de consument. Zeven producten hebben een nominatie ontvangen van een vakjury. De consument kan tot en met 1 maart 2018 via de HISWA Facebookpagina stemmen op zijn of haar favoriete product. De HISWA vindt plaats van woensdag 7 tot en met zondag 11 maart 2018 in RAI Amsterdam.

 
maart | april | »»
Beursagenda Beursagenda





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV