Magazine
Contact
Home
Libéma wint platina vuurtoren
Met de grootste stijging van medewerkertevredenheid over meerdere jaren is Libéma uitgeroepen tot winnaar van de Platina Vuurtoren 2009.

In 2005 liet het leisure-concern voor de eerste keer een onderzoek uitvoeren door de MonitorGroep. Medewerkers drukten hun algemene tevredenheid toen uit met gemiddeld een 6,8. Inmiddels is de tevredenheid gestegen naar een 7,5. Uit het onderzoek van de MonitorGroep blijkt dat de medewerkers van Libéma in vergelijking met andere organisaties enorm gemotiveerd en betrokken zijn. De medewerkertevredenheid steeg van een 6,8 gemiddeld in 2005, naar een 7,5 in 2009. Hiermee wint Libéma de Platina Vuurtoren 2009 voor de grootste stijging van de medewerkertevredenheid over meerdere jaren. Vooral de tevredenheid over de ontwikkelingsmogelijkheden binnen de organisatie is toegenomen.

Libémacademy
Een verklaring voor deze opmerkelijke stijging is volgens Manager P&O Susan Molle Libémacademy, een intern introductie- en trainingsprogramma voor alle medewerkers van Libéma. Bij Libémacademy ontmoeten medewerkers hun collega’s van Libéma’s vakantieparken, attractieparken en beurzen- en evenementenlocaties. Molle: “Ondanks de veelzijdigheid aan Libéma-bedrijven, beseffen de medewerkers meer dan voorheen dat ze bij dezelfde organisatie horen. Daarnaast zijn verschillende trainingen ontwikkeld, zoals vakgerichte trainingen voor gastgerichtheid, maar ook financieel management. Het is een behoorlijke investering, maar het levert ook heel veel op”. Ook de tevredenheid over de secundaire arbeidsvoorwaarden en de manier van leiderschap is gestegen. Volgens Molle komt deze tevredenheid ook voort uit de performance managementcyclus waarmee Libéma werkt. “Medewerkers weten precies wat er van hen wordt verwacht en krijgen regelmatig feedback. Dat werkt wel zo prettig.”

Leisure-concern
Libéma. Als één van de grootste leisure-concerns van Nederland ontvangt Libéma jaarlijks ruim vijf miljoen gasten. De organisatie bestaat uit drie divisies; Attractieparken, Vakantieparken en Beurzen & Evenementen. Libéma biedt een schat aan mogelijkheden voor het hele gezin, maar ook voor de zakelijke markt. Daarnaast organiseert Libéma jaarlijks diverse vakbeurzen en grote publieksevenementen.
 Info: www.libema.nl


2010-03-11
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV