Magazine
Contact
Home
JMT: Lean & Green
Wanneer je Lean & Green bent, span je je als bedrijf in om het logistieke proces duurzamer te maken. Je neemt maatregelen die niet alleen een kostenbesparing opleveren maar die ook de milieubelasting reduceren.


Ook JMT is een “Lean & Green” bedrijf en dat blijkt niet alleen uit de huiskleur. ‘Het merendeel van ons wagenpark bestaat uit EURO 5 genormeerde wagens’, vertelt marketing & sales manager Davina Jacobs. ‘’Wij helpen hierdoor de CO²-emissies terug te brengen. Maar dat is nog niet alles. We hebben veel vestigingen door heel Europa. Daardoor maken we veel minder kilometers dan we zouden doen zonder deze vestigingen. Na het wegbrengen en ophalen van het verhuurde meubilair op beurzen, evenementen en congressen, nemen we het verpakkingsmateriaal mee retour. Dat wordt in Dinteloord tot balen geperst en vervolgens naar de plasticverwerkende industrie afgevoerd voor hergebruik. Verder hebben we gekozen voor meubilair met verwisselbare/vervangbare onderdelen. Als iets niet meer te repareren valt, of versleten is, dan hoeven we niet meteen het hele meubelstuk weg te gooien. Het beetje afval dat overblijft wordt ook gescheiden en afgevoerd voor hergebruik. Tot slot proberen we zoveel mogelijk digitaal met klanten te communiceren, wat een hoop papier bespaart.’ Meer over de Lean & Green-activiteiten van JMT vindt u op www.jmt.nl.

Expovisie gaat meer aandacht besteden aan "Groen doen ". Heeft u een groen verhaal, product, dienst, idee, bedrijf of iets anders groens? Mail het naar expovisie@hetportaal.com. Want groen moet je doen!


2010-03-10
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV