Magazine
Contact
Home
JMT: Lean & Green
Wanneer je Lean & Green bent, span je je als bedrijf in om het logistieke proces duurzamer te maken. Je neemt maatregelen die niet alleen een kostenbesparing opleveren maar die ook de milieubelasting reduceren.


Ook JMT is een “Lean & Green” bedrijf en dat blijkt niet alleen uit de huiskleur. ‘Het merendeel van ons wagenpark bestaat uit EURO 5 genormeerde wagens’, vertelt marketing & sales manager Davina Jacobs. ‘’Wij helpen hierdoor de CO²-emissies terug te brengen. Maar dat is nog niet alles. We hebben veel vestigingen door heel Europa. Daardoor maken we veel minder kilometers dan we zouden doen zonder deze vestigingen. Na het wegbrengen en ophalen van het verhuurde meubilair op beurzen, evenementen en congressen, nemen we het verpakkingsmateriaal mee retour. Dat wordt in Dinteloord tot balen geperst en vervolgens naar de plasticverwerkende industrie afgevoerd voor hergebruik. Verder hebben we gekozen voor meubilair met verwisselbare/vervangbare onderdelen. Als iets niet meer te repareren valt, of versleten is, dan hoeven we niet meteen het hele meubelstuk weg te gooien. Het beetje afval dat overblijft wordt ook gescheiden en afgevoerd voor hergebruik. Tot slot proberen we zoveel mogelijk digitaal met klanten te communiceren, wat een hoop papier bespaart.’ Meer over de Lean & Green-activiteiten van JMT vindt u op www.jmt.nl.

Expovisie gaat meer aandacht besteden aan "Groen doen ". Heeft u een groen verhaal, product, dienst, idee, bedrijf of iets anders groens? Mail het naar expovisie@hetportaal.com. Want groen moet je doen!


2010-03-10
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV