Magazine
Contact
Home
MOTORbeurs groot succes
Motorrijders zijn de winter beu en staan te popelen om de weg weer op te gaan. Dat is wel duidelijk na de massale belangstelling voor MOTORbeurs Utrecht, die van donderdag 18 tot en met zondag 21 februari de 26ste editie beleefde in Jaarbeurs Utrecht. Met uitzondering van de 25-jarige jubileumbeurs in 2009, die 103.000 bezoekers trok, was MOTORbeurs Utrecht 2010 met 95.359 belangstellenden de best bezochte editie ooit in Jaarbeurs Utrecht. De ‘Vier Machtige Motordagen’ zijn traditioneel de start van het nieuwe motorseizoen.



Uit een enquête onder bezoekers die online een kaartje hadden gekocht blijkt dat, evenals vorig jaar, 36% van plan is om binnen een jaar een andere motorfiets te kopen: 28% is op zoek naar een nieuwe motorfiets en 72% prefereert een occasion, percentages die niet of nauwelijks afwijken van 2009. Van alle respondenten heeft 91% het A-rijbewijs, 7% is aan het lessen en 85% bezit al een motorfiets: 26% een nieuwe en 74% een occasion. Ook deze percentages zijn nagenoeg ongewijzigd. Aan het onderzoek werkten 14.000 bezoekers mee.

Aankoopplannen
Zij gaven in grote meerderheid (67%) aan dat zij ook aankoopplannen hadden tijdens MOTORbeurs Utrecht. De meeste belangstelling ging uit naar resp. kleding en accessoires, overige producten, zoals toeristische informatie, gevolgd door occasions en nieuwe motorfietsen; wederom vergelijkbaar met een jaar geleden.

Bezoekmotief
De top 5 van motieven om MOTORbeurs Utrecht te bezoeken is evenmin veranderd. Op deze vraag waren meerder antwoorden mogelijk. ‘Een dagje uit’ (72%) staat wederom als nummer één genoemd, gevolgd door ‘op de hoogte blijven van nieuwe producten en ontwikkelingen’ (55%), ‘algemene oriëntatie op motorgebruik’ (55%), ‘oriëntatie op motorproducten en –diensten’ (28%) en ‘daadwerkelijk aankopen van motorgerelateerde producten’ (25%).

Belangenvereniging
Nieuw in het onderzoek waren vragen over het gebruik van de motorfiets, het lidmaatschap van een belangenvereniging en het profiel dat de motorrijders zichzelf toedichten. 55% gebruikt de motor voor privé doeleinden, 44% zowel privé als voor woon-werkverkeer en 1% puur voor woon-werkverkeer. De helft van de motorrijders is lid van een belangenvereniging, waarvan 40% van de KNMV en 10% van de MAG. 66% is lid van een toerclub. De meeste motorrijders (59%) zien zichzelf primair als toerrijder, gevolgd door sportieve rijder (35%) en offroadrijder (2%).

Verkiezingen
Tijdens de beurs vonden twee verkiezingen plaats. Simone Bokma uit Beusichem werd gekozen als de eerste Motorvrouw van het Jaar en Gert Olie uit Almere werd de trotse overall winnaar in de Best Custom Bike verkiezing met zijn zelfgebouwde motorfiets ‘Le Baron’.

MOTORbeurs Utrecht staat in 2011 op het programma van 24 tot en met 27 februari.




2010-02-22
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV