Magazine
Contact
Home
MOTORbeurs groot succes
Motorrijders zijn de winter beu en staan te popelen om de weg weer op te gaan. Dat is wel duidelijk na de massale belangstelling voor MOTORbeurs Utrecht, die van donderdag 18 tot en met zondag 21 februari de 26ste editie beleefde in Jaarbeurs Utrecht. Met uitzondering van de 25-jarige jubileumbeurs in 2009, die 103.000 bezoekers trok, was MOTORbeurs Utrecht 2010 met 95.359 belangstellenden de best bezochte editie ooit in Jaarbeurs Utrecht. De ‘Vier Machtige Motordagen’ zijn traditioneel de start van het nieuwe motorseizoen.



Uit een enquête onder bezoekers die online een kaartje hadden gekocht blijkt dat, evenals vorig jaar, 36% van plan is om binnen een jaar een andere motorfiets te kopen: 28% is op zoek naar een nieuwe motorfiets en 72% prefereert een occasion, percentages die niet of nauwelijks afwijken van 2009. Van alle respondenten heeft 91% het A-rijbewijs, 7% is aan het lessen en 85% bezit al een motorfiets: 26% een nieuwe en 74% een occasion. Ook deze percentages zijn nagenoeg ongewijzigd. Aan het onderzoek werkten 14.000 bezoekers mee.

Aankoopplannen
Zij gaven in grote meerderheid (67%) aan dat zij ook aankoopplannen hadden tijdens MOTORbeurs Utrecht. De meeste belangstelling ging uit naar resp. kleding en accessoires, overige producten, zoals toeristische informatie, gevolgd door occasions en nieuwe motorfietsen; wederom vergelijkbaar met een jaar geleden.

Bezoekmotief
De top 5 van motieven om MOTORbeurs Utrecht te bezoeken is evenmin veranderd. Op deze vraag waren meerder antwoorden mogelijk. ‘Een dagje uit’ (72%) staat wederom als nummer één genoemd, gevolgd door ‘op de hoogte blijven van nieuwe producten en ontwikkelingen’ (55%), ‘algemene oriëntatie op motorgebruik’ (55%), ‘oriëntatie op motorproducten en –diensten’ (28%) en ‘daadwerkelijk aankopen van motorgerelateerde producten’ (25%).

Belangenvereniging
Nieuw in het onderzoek waren vragen over het gebruik van de motorfiets, het lidmaatschap van een belangenvereniging en het profiel dat de motorrijders zichzelf toedichten. 55% gebruikt de motor voor privé doeleinden, 44% zowel privé als voor woon-werkverkeer en 1% puur voor woon-werkverkeer. De helft van de motorrijders is lid van een belangenvereniging, waarvan 40% van de KNMV en 10% van de MAG. 66% is lid van een toerclub. De meeste motorrijders (59%) zien zichzelf primair als toerrijder, gevolgd door sportieve rijder (35%) en offroadrijder (2%).

Verkiezingen
Tijdens de beurs vonden twee verkiezingen plaats. Simone Bokma uit Beusichem werd gekozen als de eerste Motorvrouw van het Jaar en Gert Olie uit Almere werd de trotse overall winnaar in de Best Custom Bike verkiezing met zijn zelfgebouwde motorfiets ‘Le Baron’.

MOTORbeurs Utrecht staat in 2011 op het programma van 24 tot en met 27 februari.




2010-02-22
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV