Magazine
Contact
Home
VSK 2010 overtreft verwachtingen
De resultaten van de VSK 2010, van 1 tot en met 5 februari in Jaarbeurs Utrecht, overtroffen de verwachtingen van zowel exposanten als bezoekers. Ook projectmanager Michiel Nijhuis was aangenaam verrast over de opkomst en de kwaliteit van de bezoekers. “Het was natuurlijk spannend wat de beurs zou doen in deze economische tijden,” zegt Nijhuis, “maar het is allemaal soepel verlopen. Het bezoekers- en exposantenaantal was hoger dan verwacht en wat belangrijker is: er zijn goede zaken gedaan.”


Hoog niveau bezoekers
Dit laatste heeft ongetwijfeld te maken met het niveau van de bezoekers: 50% was eind-of medebeslisser en 23% had een adviserende rol tijdens het beslisproces. Volgens Harold de Baar van HC Groep was dit goed te merken op zijn stand. “De VSK is voor ons absoluut beter dan voorgaande jaren,’’ verklaarde hij tijdens de beurs. ‘’We staan op een goede plek, de kwaliteit van het bezoek is uitstekend, we leggen veel nieuwe contacten en krijgen zeer gerichte vragen.” Ook Martin Roozendaal van Honeywell, winnaar van een VSK Award in de categorie Verwarming, had over aanloop niet te klagen. Op zijn stand heerste een gezellige, geanimeerde sfeer en het was net zo druk als tijdens een feest op vrijdagavond. “Het lijkt elke dag wel drukker te worden!”

Adem te kort
Het verkoopteam van Honeywell kwam bijna adem te kort om alle vragen van klanten en geïnteresseerde bezoekers te beantwoorden, maar iedereen had er zichtbaar plezier in. De goede sfeer onder exposanten was ook projectmanager Nijhuis niet ontgaan: “Wat me echt opviel tijdens de vijf beursdagen waren de positieve reacties. Juíst in deze tijd is kwaliteit belangrijker dan kwantiteit.”

Trend: duurzame energie
Toch viel ook de kwantiteit niet tegen. Nijhuis: “We hadden ingezet op 50.000 tot 55.000 bezoekers en uiteindelijk hebben we 57.122 mensen verwelkomd. Dat is een goed resultaat als je bedenkt dat we dit jaar minder exposanten hadden dan tijdens de vorige editie, een logisch gevolg van de wereldwijde economische recessie.” Het aantal exposanten kwam uiteindelijk uit op 477, ruim boven het streefaantal van 450. “De meesten hebben een goede beurs gedraaid,” vervolgt Nijhuis. “De start was rustig, mede door het slechte weer, maar dat is later helemaal goed gekomen.” Het viel Nijhuis op dat exposanten dit jaar nóg meer met duurzame energie bezig waren dan tijdens vorige edities, wat goed aansloot op de slogan van VSK 2010 ‘Waar passie en nieuwe energie samenkomen.’

Verwarming en CV ketels
“Wie geïnteresseerd is in duurzame oplossingen mag zijn wandelschoenen wel meenemen” zeiden ook bezoekers Peter en Corné. “Eigenlijk vind je wat dat betreft in iedere hal genoeg interessante deelnemers.”

Liefhebbers van sanitair konden tijdens VSK 2010 inderdaad hun hart ophalen, want naast de uitreiking van de Badkamer Design Awards werden dit jaar prachtige design wastafels gepresenteerd van studenten uit Aken. Hoewel het sanitair de interesse had van 43% van de bezoekers, mochten de segmenten verwarming (59%) en CV ketels (54%) zich in een nog grotere belangstelling verheugen. Dat is verklaarbaar omdat de meeste bezoekers van de VSK aangaven werkzaam te zijn in de installatiebranche.

Kick-off nieuwe campagne
Zo ook bezoekers Tonny Smits en Lambert van de Snepscheut van Burgers Ergon installatietechniek. Zij bezochten VSK vooral om hun kennis te verbreden en te verdiepen, van groot belang voor hun dagelijkse werk. “Het is goed om producten zelf gezien te hebben. We kijken natuurlijk naar innovaties, maar over het geheel wil je weten wat er speelt. Er zijn genoeg ontwikkelingen.” Beiden vinden het belangrijk om op de beurs leveranciers te ontmoeten. De VSK staat niet alleen voor het sluiten van orders, maar ook voor het aangaan en onderhouden van nieuwe en bestaande zakenrelaties. Dit wordt onderschreven door de meeste bezoekers.
Angelo Petrillo van Privo vatte het kort en bondig samen. “De VSK is de aftrap van een nieuwe periode van twee jaar. Hier laten we onze relaties zien wat we daarin gaan doen. Het is de kick-off voor onze nieuwe campagne en dé plek om nieuwe producten te introduceren. VSK is niet alleen voor ons een belangrijke beurs maar voor de hele branche.”




2010-02-15
Beursorganisatie Pure Digital is een samenwerking aangegaan met de beurs voor de bouw- en architectuurmarkt Building Holland en BNO, de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers. Gedrieën willen zij digitale printinnovaties in interieurdecoratie en productpersonalisatie stimuleren. De beurs Pure Digital wordt van 17 tot en met 19 april in Amsterdam RAI gehouden.
 
IDEA introduceert het internationaal bewezen concept EventStreet in Nederland. Hierbij runnen eventbureaus runnen bestaande horecagelegenheden voor een meet & greet met hun opdrachtgevers.
 
Er komt geen Skywonder 2018. De tweede editie van de beurs voor de kleine recreatieve kleine luchtvaart stond gepland op 24 en 25 maart 2018 in Kortrijk Xpo. Vooral praktische belemmeringen en de hoge kosten om vliegtuigen in de beurshallen te krijgen, speelden de organisatie parten.
 
Brussels Expo is op zoek naar bijkomende middelen om de renovatie van de infrastructuur te financieren. Op dit ogenblik worden twee mogelijke pistes onderzocht: één met een actieve rol voor de federale overheid en zijn investeringsvehikel Brusselfonds Beliris, en één met een rol voor een private partner.
 
De 2018 editie van PromZ.live zal een heel jaar te bezoeken zijn. De vakbeurs voor actiemarketing, promotionele producten en relatiegeschenken die plaatsvindt op 16 en 17 mei in Rotterdam Ahoy wordt tijdens de beursdagen in zijn geheel vastgelegd via 360° fotografie.
 
maart | april | »»
Beursagenda Beursagenda





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV