Magazine
Contact
Home
Meer beslissers op Horecava 2010
Horecava 2010, van 11 tot en met 14 januari in Amsterdam RAI, viel op door de positieve stemming op de beursvloer. De innovaties, trends en het grote aanbod hebben 50.493 bezoekers getrokken.

Belangrijker dan de toename van het bezoekersaantal is dat uit de bezoekersregistratie blijkt dat het percentage beslissers 80% is gebleven. Dat betekent dat er in aantal personen meer beslissers op de beurs zijn geweest. Zowel bezoekers als exposanten hechten grote waarde aan het professionele karakter van de beurs. Zo is maar liefst een derde van alle bezoekers directeur of eigenaar. Het hoge functieniveau van het publiek zorgden voor tevreden geluiden bij de 618 exposanten. Dit aantal exposanten is net zo hoog als tijdens Horecava 2008, vóór de economische recessie.

Innovation Award
De DaSilva Leaftender heeft de Horecava Innovation Award 2010, de prijs voor de beste innovatie voor de horeca van het afgelopen jaar gewonnen. Het theeconcept bestaat uit een theemachine met een assortiment biologische bladthee, een shop-in-shop meubellijn, servies, displays en verpakkingen. De theemachine van DaSilva zet van losse, grove blaadjes kwaliteitsthee in 20 seconden tijd een prima kop thee. Naast de overall prijs won de theemachine ook de categorie Concepts & Co-Creation. De jury heeft ook winnaars aangewezen in de overige drie categorieën die de wedstrijd telt. Bij Food & Beverage is dat Brassica koolzaadolie van Colzaco, een alternatief voor olijfolie en zonnebloemolie. De categorie Interior & Design kent het terrasvlot van Cocobo als winnaar. Het is een aanvulling op het vaste terras aan het water. In de categorie Equipment & Services wint het draadloze, touchscreen systeem Otoucho van Grenos de award. Met dit systeem kan de gast de menukaart inzien, bediening oproepen, bestellen en toegang krijgen tot entertainment.

Tijdens de beurs zijn vele kook-, gastvrijheids- en andere awards uitgereikt. Een overzicht is te vinden op www.horecava.nl.
De volgende Horecava vindt plaats van maandag 10 tot en met donderdag 13 januari 2011 in Amsterdam RAI.


2010-02-15
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Koelnmesse organiseert samen met de Duitse vereniging voor middenstanders op 3 en 4 juli 2018 de nieuwe beurs Indicom: Innovation.Digital.Community. Dit tweedaagse zakenplatform in Keulen wil onder het thema 'digitale transformatie' jonge ondernemers samenbrengen.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV