Magazine
Contact
Home
Andere koers VakbeursContact
VakbeursContact, bestaande uit MiceContact, EvenementContact en EntertainmentContact, wordt volgend jaar een eendaags evenement. Daarnaast verhuist de vakbeurs naar een andere locatie.


Na de primeur vorig jaar met de eendaagse beurs EvenementContact, kozen Arjen Lemstra en Joris Bots dit jaar voor drie opeenvolgende eendaagse beurzen. Doordat EntertainmentContact een te beperkt exposantenaanbod had, werd tussentijds besloten om die samen te voegen met EvenementContact.

Op 2 februari trok MiceContact met 65 exposanten slechts zo’n 300 bezoekers naar de Rijtuigenloods in Amersfoort. Volgens organisator Arjen Lemstra werd dit in de hand gewerkt door het weeralarm dat voor die dag werd afgegeven. Het aantal voorgeregistreerde bezoekers lag op zo’n 750. De volgende dag deed de combinatiebeurs EvenementContact & EntertainmentContact met zo’n 800 bezoekers en 100 exposanten het beter. Het totaal aantal bezoekers gedurende de twee dagen was daarmee gelijk aan vorig jaar. Ondanks het tegenvallend bezoekersaantal waren veel exposanten tevreden. Met de bezoekers die kwamen werden veelal vervolgafspraken gemaakt.

Volgend jaar wordt de beurs weer eendaags, vertelt Arjen Lemstra. Wel zal de beurs verdeeld worden in segmenten. Er zijn momenteel gesprekken gaande met een locatie in de regio Amsterdam om daar de volgende editie te laten plaatsvinden in de derde week van februari 2011.


2010-02-10
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV