Magazine
Contact
Home
Tools voor opdrachtgevers
Hoe krijg ik het beste resultaat uit mijn pitch? Wat is een realistische schatting van het haalbare aantal klantcontacten? Twee cruciale vragen die bepalend zijn voor het pitchproces, de bureaukeuze én de uiteindelijke opbrengsten van fieldmarketingacties

Branchevereniging DFMA biedt opdrachtgevers hulp bij het beantwoorden van deze vragen met de introductie van de Richtlijn Pitches en de Helpdesk Haalbare Aantallen.

Richtlijn Pitches

De richtlijn is opgesteld om de bureaukeuze door een opdrachtgever zoveel mogelijk te optimaliseren. Nog te vaak worden bij pitches teveel, of de verkeerde, bureaus uitgenodigd, waardoor het pitchproces minder efficiënt is. Het volgen van de nieuwe Richtlijn Pitches voorkomt dat een pitch teveel tijd kost en teveel energie uit de markt haalt. De richtlijn bestaat uit twee delen: een Questionnaire ter verduidelijking van de vraagstelling en een Competitie Leidraad met aanbevelingen en spelregels voor het feitelijke pitchproces.

Helpdesk Haalbare Aantallen
Bij vrijwel elke pitch wordt de vraag gesteld naar haalbare aantallen klantcontacten: hoeveel klanten kunnen effectief worden bereikt binnen een bepaald tijdsbestek? Opdrachtgevers die kiezen voor het bureau dat de hoogste aantallen belooft, krijgen echter niet altijd wat ze verwachten. Soms schatten bureaus de aantallen te hoog in, of er ontstaat een te hoog percentage verloren contacten. Om opdrachtgevers te ondersteunen bij het bepalen van realistische aantallen heeft DFMA de Helpdesk Haalbare Aantallen ingesteld. Via deze helpdesk kunnen opdrachtgevers advies op maat vragen. Alle vragen worden vertrouwelijk behandeld door DFMA-leden die niet betrokken zijn bij de pitch in kwestie.

Waar te vinden?
Richtlijn Pitches - downloaden op www.dfma.nl, onder "Codes".
Helpdesk Haalbare Aantallen - 070 363 23 36 of info@dfma.nl.


2010-02-03
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV