Magazine
Contact
Home
Tools voor opdrachtgevers
Hoe krijg ik het beste resultaat uit mijn pitch? Wat is een realistische schatting van het haalbare aantal klantcontacten? Twee cruciale vragen die bepalend zijn voor het pitchproces, de bureaukeuze én de uiteindelijke opbrengsten van fieldmarketingacties

Branchevereniging DFMA biedt opdrachtgevers hulp bij het beantwoorden van deze vragen met de introductie van de Richtlijn Pitches en de Helpdesk Haalbare Aantallen.

Richtlijn Pitches

De richtlijn is opgesteld om de bureaukeuze door een opdrachtgever zoveel mogelijk te optimaliseren. Nog te vaak worden bij pitches teveel, of de verkeerde, bureaus uitgenodigd, waardoor het pitchproces minder efficiënt is. Het volgen van de nieuwe Richtlijn Pitches voorkomt dat een pitch teveel tijd kost en teveel energie uit de markt haalt. De richtlijn bestaat uit twee delen: een Questionnaire ter verduidelijking van de vraagstelling en een Competitie Leidraad met aanbevelingen en spelregels voor het feitelijke pitchproces.

Helpdesk Haalbare Aantallen
Bij vrijwel elke pitch wordt de vraag gesteld naar haalbare aantallen klantcontacten: hoeveel klanten kunnen effectief worden bereikt binnen een bepaald tijdsbestek? Opdrachtgevers die kiezen voor het bureau dat de hoogste aantallen belooft, krijgen echter niet altijd wat ze verwachten. Soms schatten bureaus de aantallen te hoog in, of er ontstaat een te hoog percentage verloren contacten. Om opdrachtgevers te ondersteunen bij het bepalen van realistische aantallen heeft DFMA de Helpdesk Haalbare Aantallen ingesteld. Via deze helpdesk kunnen opdrachtgevers advies op maat vragen. Alle vragen worden vertrouwelijk behandeld door DFMA-leden die niet betrokken zijn bij de pitch in kwestie.

Waar te vinden?
Richtlijn Pitches - downloaden op www.dfma.nl, onder "Codes".
Helpdesk Haalbare Aantallen - 070 363 23 36 of info@dfma.nl.


2010-02-03
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV