Magazine
Contact
Home
Tools voor opdrachtgevers
Hoe krijg ik het beste resultaat uit mijn pitch? Wat is een realistische schatting van het haalbare aantal klantcontacten? Twee cruciale vragen die bepalend zijn voor het pitchproces, de bureaukeuze én de uiteindelijke opbrengsten van fieldmarketingacties

Branchevereniging DFMA biedt opdrachtgevers hulp bij het beantwoorden van deze vragen met de introductie van de Richtlijn Pitches en de Helpdesk Haalbare Aantallen.

Richtlijn Pitches

De richtlijn is opgesteld om de bureaukeuze door een opdrachtgever zoveel mogelijk te optimaliseren. Nog te vaak worden bij pitches teveel, of de verkeerde, bureaus uitgenodigd, waardoor het pitchproces minder efficiënt is. Het volgen van de nieuwe Richtlijn Pitches voorkomt dat een pitch teveel tijd kost en teveel energie uit de markt haalt. De richtlijn bestaat uit twee delen: een Questionnaire ter verduidelijking van de vraagstelling en een Competitie Leidraad met aanbevelingen en spelregels voor het feitelijke pitchproces.

Helpdesk Haalbare Aantallen
Bij vrijwel elke pitch wordt de vraag gesteld naar haalbare aantallen klantcontacten: hoeveel klanten kunnen effectief worden bereikt binnen een bepaald tijdsbestek? Opdrachtgevers die kiezen voor het bureau dat de hoogste aantallen belooft, krijgen echter niet altijd wat ze verwachten. Soms schatten bureaus de aantallen te hoog in, of er ontstaat een te hoog percentage verloren contacten. Om opdrachtgevers te ondersteunen bij het bepalen van realistische aantallen heeft DFMA de Helpdesk Haalbare Aantallen ingesteld. Via deze helpdesk kunnen opdrachtgevers advies op maat vragen. Alle vragen worden vertrouwelijk behandeld door DFMA-leden die niet betrokken zijn bij de pitch in kwestie.

Waar te vinden?
Richtlijn Pitches - downloaden op www.dfma.nl, onder "Codes".
Helpdesk Haalbare Aantallen - 070 363 23 36 of info@dfma.nl.


2010-02-03
Op Photokina, de internationale handelsbeurs op het gebied van fotografie en film in Keulen, zal dit jaar én volgend jaar de Olympus Playground te bezoeken zijn. In deze fotogenieke speeltuin van zo'n 2.000 vierkante meter kunnen bezoekers nieuwe camera's testen door allerlei visueel uitdagende kunstwerken van bekende en jonge kunstenaars te fotograferen. Photokina zal plaatsvinden van 26 tot en met 29 september 2018 in de beurshallen van Koelnmesse. 
 
De 2018-editie van de PSI die plaatsvond van 9 tot en met 11 januari in Düsseldorf, heeft minder bezoekers getrokken dan in 2017 maar wel meer internationale bezoekers. Zo'n 58 procent van de in totaal 17.342 bezoekers kwam uit het buitenland. Er waren bijna 90 landen vertegenwoordigd op de internationale beurs voor promotionele producten in het Düsseldorf Exhibition Centre, en dat was een record. 
 
De 25ste editie van InterClassics Maastricht heeft een recordaantal van 34.447 bezoekers getrokken. In 2016 waren dat er 29.660. Aan de hand van de 18 thema’s, die door de jaren heen gevoerd zijn, werd een collectie van 18 pronkstukken gepresenteerd, waaronder de Aston Martin DB5 ‘James Bond’ uit 1964. InterClassics 2018 vond plaats van 11 tot en met 14 januari in MECC Maastricht.
 
De nieuwe autobeurs Wereld op Wielen is geannuleerd. Het evenement had moeten plaatsvinden van 9 tot en met 11 maart 2018 in Jaarbeurs Utrecht. Volgens de organisatoren waren er te weinig bedrijven geïnteresseerd om te exposeren.
 
De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ waargemaakt, aangezien driekwart van de bezoekers heeft aangegeven Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie.
 
«« februari | maart | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV