Magazine
Contact
Home
Festival of Games gaat breder
Wat hebben bordspellen, zaken doen, management games en een nieuwe carrière met elkaar te maken? Het NLGD Festival of Games en Htwee event marketing bundelen de krachten om één keer per jaar zoveel mogelijk aandacht en interesse te genereren voor games tijdens Business Games en het Festival of Games.


Het NLGD Festival of Games vindt in 2010 voor de 6e keer plaats van 26 mei tot en met 4 juni in de Jaarbeurs Media Plaza.

Naast het Game Congres, Pitch & Match, de Expo en de Career Fair wordt ook Business Games een onderdeel van dit evenement. Business Games richt zich op de zakelijke toepassing van games in het bedrijfsleven, het onderwijs en marketing en zorgt voor waardevolle ontmoetingen tussen speluitgevers, hun afnemers en investeerders. Het internationaal gerichte Festival of Games richt zich op gameontwikkelaars, toeleveranciers en uitgevers van digitale games en zorgt voor het uitwisselen van kennis en de mogelijkheid tot zaken doen.

De voormannen van beide bedrijven zijn dan ook eensgezind over de perfecte overlap van de twee evenement. “Het Festival of Games creëert een omgeving welke gericht is op het laten groeien van bedrijven uit de internationale games industrie. De scheidingslijn tussen fysieke en digitale spellen vervaagd zienderogen,” zegt Ansgar Smith, managing director van de Stichting NLGD. “De samenwerking tussen onze evenementen was alleen een kwestie van tijd”.

Erik Heemskerk, managing partner van Htwee event marketing vult aan: “En Business Games richt zich op alle toepassingen van spel en simulatie in een professionele context: van rollenspellen tot en met flight simulators en van management games (live games) tot en met bordspellen. Hiermee verrijkt Business Games het Festival of Games waar voorheen alleen games met een stekker in de picture stonden”.

Over Business Games
Business Games bestaat uit een combinatie van een beurs, onafhankelijke –plenaire- presentaties en commerciële workshops. Beide dagen worden plenair geopend en afgesloten met bijdragen van verschillende inspirators/opiniemakers, onder wie Marcel de Leeuwe van Leerbeleving.nl. Daarna kunnen bezoekers presentaties van leveranciers volgen in respectievelijk het HRM-, Onderwijs- en Marketing Theater en leveranciers 1-op-1 ontmoeten. Info: www.nlbusinessgames.nl.

Over Htwee event marketing
Htwee event marketing adviseert over de toepassing van event marketing en organiseert eigen evenementen op de vakgebieden business games en ZZP. Voor meer informatie over Htwee event marketing kunt u terecht op www.htwee.eu.

Over Stichting NLGD
De Stichting NLGD zorgt jaarlijks voor het organiseren van het Festival of Games. Daarnaast houdt de Stichting zich bezig met de representatie van de totale Nederlandse Games industrie in het buitenland in samenwerking met de overheid en de branche organisatie. Voor de meest actuele informatie over het Festival of Games kunt u terecht op www.festivalofgames.nl.



2010-02-04
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV