Magazine
Contact
Home
Grafische Vakbeurs mogelijk voor laatst in Hardenberg
De tiende Grafische Vakbeurs, die op 9, 10 en 11 februari in Hardenberg wordt gehouden, wordt een succes. Daar is beursmanager Jan Siegers van overtuigd. Maar hij merkt tevens op dat het allemaal wat moeizamer gaat. En dat heeft niet alleen te maken met de recessie.

"Het totale beursoppervlak is met de nieuwe  hal ongeveer 20 procent groter dan twee jaar geleden. Maar er moet  nog wel een paar procent worden gevuld. We moeten er duidelijk harder aan trekken datn voorheen het geval was. Dat heeft te maken met het feit dat de grafische sector in zwaar weer zit, maar ook met het feit dat ons beurscomplex in Gorinchem simpelweg populairder is. De Grafische Vakbeurs is, in tegenstelling tot andere technische vakbeurzen met een regionaal karakter, een evenement met (inter)nationale uitstraling. Dan spreekt Gorinchem wat betreft centrale lilgging en ambiance merkbaar meer tot de verbeelding."

De inmiddels 65-jarige Jan Siegers lacht er niet minder om. Maar hij signaleert wel degelijk een trend. Siegers: 'Ik blijf nog tot 2012 actief betrokken bij de organisatie van de Grafische Vakbeurs.  Het is tenslotte een kindje van me. Ik doe alleen nog deze beurs. In 2011 wordt de beurs uiteraard weer in Gorinchem gehouden, maar of het vervolgens in 2012 Hardenberg wordt, betwijfel ik. Dat hebben we nog niet ingevuld. Ik moet eerlijk bekennen dat er daadwerkelijk deelnemers wegblijven omdat ze  niet naar Hardenberg willen komen, maar die wel weer meedoen in 2011. En dat geldt zeker voor de Belgische inbreng. Die blijft voor een wezenlijk deel weg in 2010. Dat heeft onder andere te maken met de bereikbaarheid en de reisafstand. Het feit dat er hoe dan ook door de standbemanningovernacht moet worden, daar wordt minder makkelijk over gedacht. Maar ook de kans dat bezoekers vanuit de randstad en het zuiden wegblijven omdat ze te lang onderweg zijn, kan niet worden ontkend. Zodra op het werk nog iets gedaan moet worden, is een rit naar Hardenberg al gauw te tijdrovend in de beleving van velen.'

Eind december stond de teller wat betreft het aantal deelnemers in Hardenbg op 220. Siegers: "Zo'n 25% daarvan is nieuw. Ik schat dat tussen de vijftig en zestig standhouders voor het eerst meedoen. Een kwart daarvan heeft zich spontaan aangemeld. Dat zijn vooral bedrijven die zich in de periferie bevinden. Die zijn op zoek naar ingangen om de branche binnen te komen. Specialisten op het gebied van transport of transportsystemen bijvoorbeeld. ZE geven de beurs weer een extra dimensie. Net als de toevoeging van sign aan het evenement. De sign-sector gaat een steeds belangrijker positie innemen binnen de grafimediabranche. Dat blijkt uit het aanbod op internationale beurzen en nu dus ook tijdens de Grafische Vakbeurs. Want hoe je er ook naar kijkt, de beurs in Hardenberg belooft een mooi evenement voor de sector te worden. Een plek waar iedereen elkaar weer kan spreken of ontmoeten in een optimale sfeer. Daar staat de vertrouwde beursformule van ons nu eenmaal garant voor."

Bron: GW Grafisch Weekblad. Tekst: Rien Berends

2010-01-25
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV