Magazine
Contact
Home
Joint venture tussen Pro en PSI
PRO10 wordt een samenwerking tussen Pro Exhibitions & Publishers (een activiteit van Het Portaal Uitgevers) en PSI. Beide organisaties zijn recentelijk een joint venture aangegaan. De twee A-merken in de promotionele productenbranche versterken elkaar en vullen elkaar aan in de organisatie van Pro10, de beurs voor Europese suppliers en distributors, die van 25 tot en met 27 augustus 2010 in Amsterdam plaatsvindt.

"Amsterdam" en "Düsseldorf" blijven naast elkaar bestaan. Elke beurs behoudt zijn eigen identiteit en opzet. Pro blijft de beurs waar iedere supplier en distributor die werkzaam is in de productenbranche toegang tot heeft. PSI continueert zijn concept met het lidmaatschap. De PSI Düsseldorf blijft plaatsvinden medio januari en Pro in Amsterdam, in de laatste week van augustus.

Filosofie onveranderd
De PSI is overtuigd van de mogelijkheden van het Pro-concept, met name vanwege de opzet, de lokatie Amsterdam en het moment in het jaar waarop Pro plaatsvindt: aan het begin van het belangrijkste laatste kwartaal in de productenbranche. De PSI-organisatie ziet Pro als een perfecte aanvulling op zijn eigen Europese activiteiten en onderschrijft de filosofie van Pro volledig: geen lidmaatschap, lage kosten voor deelname en entree, ruime opzet, VIP-lounge, de organisatie van seminars voor kennisoverdracht, evenals het doen van Europees onderzoek onder suppliers, distributors en eindklanten.

Pro10 snel uitbouwen
Hans Janssen (Het Portaal): “Bij Het Portaal Uitgevers zit ruim 25 jaar ervaring in de organisatie van nationale en internationale vakbeurzen, het uitgeven van vakbladen en websites op het gebied van promotionele producten. Men weet dat we werken vanuit kwalitatieve doelstellingen en kennisverbreding binnen het vak beogen. Maar ons werkterrein beslaat vooral Nederland en België. Met Pro Exhibitions & Publishers hebben we Pro in twee jaar tijd in de markt gezet. Het is nog een jong merk, maar met een grote potentie, vooral vanwege het feit dat het Pro-evenement suppliers en distributors aan het begin van het belangrijkste verkoopkwartaal van het jaar bij elkaar brengt.”

Cruciale momenten in het jaar
“De PSI is dezelfde mening toegedaan,” vervolgt Janssen, “en wil samen met ons Pro nu snel verder uitbouwen. De PSI heeft een enorme toegang tot de Europese markt en beschikt over een Europese verkoopstructuur. De PSI is al tientallen jaren een groot merk in de productenbranche, wat zich vertaalt in het netwerk van de PSI en het vertrouwen dat deze partij in de markt heeft. Door de samenwerking met de PSI-organisatie kan Pro10 snel doorgroeien in aantallen standhouders en bezoekers. PSI en Pro voorzien de industrie jaarlijks van twee Europese beurzen op cruciale momenten: één in het begin van het nieuwe jaar en één als aftrap van het laatste kwartaal.”


2010-01-21
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV