Magazine
Contact
Home
1600 deelnemers op 40e Vakantiebeurs
De Vakantiebeurs bestaat in 2010 veertig jaar en pakt stevig uit met 1600 deelnemers uit meer dan 160 landen en speciale jubileum activiteiten. Om invulling te geven aan het beursthema ‘Meet the Locals’ laten exposanten speciaal voor de beurs duizenden lokale experts overvliegen om de bezoekers uit de eerste hand te kunnen informeren over populaire vakantiebestemmingen. Met bijzondere presentaties van de twee gastlanden, Indonesië en Portugal, en het South Africa Village, mede vanwege het WK voetbal in 2010, heeft de Vakantiebeurs aantrekkelijke primeurs.

Nog enkele noviteiten: een grootse overdekte camping, in een complete hal, en de themaroute ‘Family & Fun’, met geselecteerd aanbod voor gezinnen met jonge kinderen. Initiatieven die samen met andere, beproefde activiteiten garant staan voor het succes van ‘s werelds grootste consumentenreisbeurs, van woensdag 13 tot en met zondag 17 januari in Jaarbeurs Utrecht.

Vakantievoorpret
De Vakantiebeurs is het perfecte evenement om ervaringen uit te wisselen met andere reislustige Nederlanders, een beurs vol beleving, een interessante beursaanbieding, het hapje, het glaasje, de geur en de cultuur. De beurs is voor iedere vakantieganger het begin van een geslaagde vakantie en natuurlijk ook een dagje uit. Met exotische muziek en lekker eten alvast de vakantiesfeer opsnuiven en genieten van de vakantievoorpret.

Presentaties
Vijf beursdagen lang kan in het Reistheater Europa in hal 7 worden genoten boeiende themapresentaties over Europese vakantielanden. Het Wereld aan je Voeten Plein in hal 3 staat helemaal in het teken van wereldse bestemmingen. Luisterend naar een presentatie in het theater op het plein of met een smakelijk hapje in het aangrenzende Indonesisch restaurant zullen de beursbezoekers zich hier kilometers van huis wanen. Het theater is ingericht in een stijl die ’40 jaar Vakantiebeurs’ ademt. Op de gezellige Wereldmarkt in hal 2 worden Fair Trade producten van over de hele wereld aangeboden en is bij de talloze kraampjes informatie beschikbaar over goede doelen en vrijwilligershulp.

Volop keuze
Bij de honderden exposanten kunnen de bezoekers volop keuze maken uit het brede aanbod van zon, zee, strand, avontuur, cultuur en natuur dat uiteraard weer te kust en te keur aanwezig is. Ondertussen ontmoeten zij mensen uit bestemmingen van over de hele wereld en wie beter dan de lokale experts uit de vakantielanden zelf kunnen uit de eerste hand advies geven, leuke tips en tricks. Dat maakt de komende Vakantiebeurs heel bijzonder en een onvergetelijke ervaring. Bij binnenkomst is er voor iedereen een gratis wegwijzer met een plattegrond van de beurs.

Authentieke sfeer
Bij de vele stands met exposanten uit de landen zelf kan de authentieke sfeer van een vakantiebestemming kan worden geproefd. Een kleine greep. Liefhebbers van Thailand kunnen in hal 1 getuige zijn van de aanwezigheid van monniken en zullen verbaasd staan over hun cultuur, rituelen en hun geloof. Beursbezoekers die enige moeite doen om enkele woordjes Thais te leren, niet makkelijk, maar zeer geapprecieerd door de Thai zelf, worden beloond met een hartverwarmende Thaise smile. In de stand van Vacanceselect in hal 7 bereidt een echte ‘barrista’ overheerlijke espresso, cappuccino en andere lekkernijen en kunnen bezoekers in gesprek met de lokale Italiaanse vakantie experts.

Family & Fun
De themaroute Family & Fun biedt een gezellige wandeling langs aanbieders met de mooiste vakanties voor het hele gezin. Bij Malta Tourism Authority in hal 8 bijvoorbeeld. In de stand zijn bovendien speciale prijzen te winnen bij een wedstrijd in samenwerking met Nintendo Wii. ThailandReisgids.nl in hal 1 introduceert de rondreis ‘Familie avontuur in Thailand’. De gezinnen kunnen gezellig langs komen en ontvangen leuke presentjes. Bij Vacanceselect in hal 7 is een animatie van Selectcamp, Valencia Region Tourist Board brengt in dezelfde hal verschillende parken en activiteiten voor kinderen onder de aandacht en Vámonos Travels in hal 2 biedt een overzicht van avontuurlijke reizen voor reislustige families naar Latijns Amerika, Afrika, Azië en de Arabische wereld. Dit reisprogramma is aangepast aan de wensen van de jonge reiziger.

South Africa Village
Zuid-Afrika weet op de Vakantiebeurs de aandacht op zich gericht met het ‘South Africa Village’ in hal 1. In dit bruisende paviljoen, met deelname van circa veertig partijen, is aandacht voor de mooiste Zuid-Afrikaanse bestemmingen, zijn voetbaldemonstraties en kan worden genoten van lokale muziek en dans. Grote publiekstrekker wordt ongetwijfeld de ‘Diski Dans’, gebaseerd op voetbalbewegingen en het ritme van de Zuid Afrikaanse volksdansen. De verwachting is dat deze dans ten tijde van het WK een wereldwijde hype gaat worden. Voor de liefhebbers zijn in het paviljoen workshops van deze unieke dans en demonstraties.

‘Big Eight’
De vele toeristische verlokkingen van Zuid-Afrika worden verleidelijk onder de aandacht gebracht terwijl de beursbezoekers met heerlijke gerechten, dansen en muziek kennis maken met wat ze bij een bezoek aan het land in 2010 kunnen meemaken. Uiteraard ook veel aandacht voor de wildparken, waaronder het beroemde Krugerpark en de Limpopo streek, waar de avontuurlijke toerist de ‘big five’, olifant, neushoorn, leeuw, luipaard en wilde buffel, in het wild kan bewonderen. In Zuid-Afrika gaat het echter volgend jaar vooral over de ‘big eight’, de acht landen die na zinderende poulewedstrijden gaan uitmaken wie zich de nieuwe wereldkampioen voetbal mag noemen.

Hippe yurts
Ook kamperen wordt onder vakantiegangers steeds populairder. Aanleiding om hal 12 volledig in te richten als complete overdekte camping. Het vernieuwende, comfortabele kamperen staat hier centraal en de beursbezoekers kunnen de unieke campingsfeer, het gezonde buitenleven, de vrijheid en gezelligheid aan den lijve ervaren. Bijzondere kampeermiddelen, zoals romantische boomhutten en hippe yurts, een traditionele tentsoort gebruikt door rondtrekkende nomaden, luxe campings met wellness faciliteiten en kampeerplekken met een volledig verzorgde sanitairruimte ontbreken niet. Evenals de huurfaciliteiten voor mensen zonder caravan of tent.

Caribbean Village
Vakantiegangers die zich totaal willen onderdompelen in zon, zee en strand mogen niet ontbreken in het Caribbean Village in hal 1, een vrolijk dorp met dans, muziek en presentaties voor de levensgenietende toerist. De grote aantrekkingskracht van de Caribische eilanden is de variatie in het aanbod en de typische sfeer van gastvrijheid, openheid en een zekere lichtvoetigheid waarmee de bewoners door het leven gaan. Toeristen krijgen een mengeling van natuur, cultuur en activiteiten voorgeschoteld, kunnen genieten van de zon, van het water, van de natuur en van de vriendelijkheid van de mensen, met op zijn tijd een heerlijke hap en een lekker drankje.

Korting
De publieksdagen van de Vakantiebeurs 2010 zijn van woensdag 13 januari t/m zondag 17 januari van 10.00 tot 18.00 uur, op vrijdag 15 januari van 10.00 tot 21.00 uur. Entreekaarten, met aanzienlijke korting van 5 euro zijn verkrijgbaar in de voorverkoop via www.vakantiebeurs.nl.



2010-01-04
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV