Magazine
Contact
Home
Glimmende motoren, stoere vrouwen
Op MOTORbeurs Utrecht (18 tot en met 21 februari 2010) is alles weer snel wat er ronkt. En behalve genieten van al dat moois, zijn er ook weer diverse extra’s die de MOTORbeurs tot een feestje maken.

Motorrijders zijn veelal individualisten en dat laten ze graag zien in hun favoriete bike, de gadgets, accessoires en kledingvoorkeuren. Sommigen gaan zelfs zo ver dat zij met zelfgemaakte en standaard onderdelen een geheel eigen motorfiets bouwen. Met een frame naar voorkeur, speciale wielen en banden, zadel, uitlaat en special paint. Speciaal voor deze unieke motorfietsen organiseert MOTORbeurs Utrecht in samenwerking met Europeesche Verzekeringen de verkiezing ‘Best Custom Bike 2010’ in de categorieën streetfighters, choppers en specials. Samen met een vakjury van prominenten uit de custom wereld, journalisten en specialisten in dit vakgebied bepaalt de beursorganisatie de finalisten per categorie. Tijdens de finaleshow op vrijdagavond 19 februari presenteren de finalisten hun motor op het grote podium in hal 12 van Jaarbeurs Utrecht. Deze bikes mogen vier dagen lang pronken op de beursvloer.

Ook voor vrouwen

Geen badpakken, wel motorpakken bij de verkiezing van de Motorvrouw van het Jaar. Gepassioneerde motorrijdsters die hun enthousiasme voor de motor en bijbehorende lifestyle op andere vrouwen willen overdragen kunnen zich aanmelden voor deze prestigieuze titel, een stimulans om meer vrouwen op de motor te krijgen. Deelneemsters die denken mee te doen aan een 'babe'-verkiezing komen bedrogen uit. Het gaat om een serieuze competitie en de vrouwen moeten echt van goeden huize komen om enige kans te maken in deze strijd. Met dit initiatief toont MOTORbeurs Utrecht een grote betrokkenheid bij het motorrijden door vrouwen. De verkiezing wordt jaarlijks herhaald zodat het motorrijden onder vrouwen blijvend op de kaart wordt gezet. Het aantal vrouwelijke leerlingen bij motorrijscholen neemt steeds verder toe. Inmiddels is een derde van alle nieuwe A-rijbewijzen voor een vrouw en dat moeten er nog meer worden, vindt de beursorganisatie.
Een onafhankelijke jury en de beursorganisatie kiezen tien finalisten. Vanaf begin februari is het de beurt aan het publiek om via de site de voorkeuren te bepalen. Tijdens de grote showfinale op vrijdagavond 19 februari op het podium in hal 12 krijgen de vrouwen praktische uitdagingen voorgelegd en worden zij door de vakjury stevig aan de tand gevoeld. Het totaal aantal punten van vakjury en publiek bepaalt wie de uiteindelijke winnares wordt. De winnares is een jaar lang de ambassadrice van het motorrijden door vrouwen.

Meer informatie: www.motorbeursutrecht.nl




2009-12-22
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV