Magazine
Contact
Home
De Nederlandse vrouw is werelds!
De 65ste Huishoudbeurs; dat kunnen we gerust een mijlpaal noemen. Het grootste consumentenevenement voor vrouwen - als altijd in de Amsterdamse RAI - staat in het teken van BONT. Hiermee wil de Huishoudbeurs laten zien hoe werelds de Nederlandse vrouw van nu is.

Nederland wordt verrijkt door invloeden van andere culturen. Het thema van de komende Huishoudbeurs staat dan ook volop in het teken van allerlei nieuwe Nederlandse mengvormen. Hiermee wil de Huishoudbeurs een positief signaal afgeven over het Nederland van nu: veelzijdig, afwisselend, levendig en kleurrijk. Of anders gezegd: BONT.
Volgens Marjo Wolters, beursmanager van de Huishoudbeurs, kan de vrouw van nu niet meer zonder die bonte culturele verrijking: “Dat gaat verder dan alleen op de hoogte zijn van de allerlaatste trends. De Nederlandse vrouw laat ook haar eigen nieuwe mix zien, horen, proeven en beleven. In haar huis wordt typisch Nederlands gemixt met Javaanse teakhouten meubelen, kussens uit India en lampen uit Marokko. Op de sportschool doen we aan Zumba. Shiatsu massage is zo ongeveer onderdeel van de secundaire arbeidsvoorwaarden en in de tuin wordt de begonia naast een olijfboom gezet. We flaneren niet alleen op onze hippe mamafiets, maar ook op onze Italiaanse scooter. Kortom: de Nederlandse vrouw is werelds en haar wereld is BONT.”
Hierdoor blijft onze cultuur altijd in beweging. Al dan niet gevoed door internet en social media als Hyves, Twitter en Facebook. De vrouw van nu is niet anders gewend. Wolters: “Op het themaplein laten we onze bezoeksters met modeshows, workshops, optredens en lezingen zien dat ze misschien nog wereldser zijn dan ze zelf denken.”
Op de 65ste editie van de Huishoudbeurs kunnen vrouwen zich laten inspireren, verrassen, verwennen en entertainen. De beurs heeft verschillende segmenten op het gebied van verzorging, wonen, culinair, mode en vrije tijd.

Groeiende Negenmaandenbeurs

Al 25 jaar wordt de Huishoudbeurs vergezeld door de Negenmaandenbeurs. Hier kunnen (aanstaande) ouders zich laten inspireren en informeren. Het grootste en meest complete evenement op het gebied van zwangerschap en baby’s is in omvang toegenomen en staat komende editie meer dan ooit bol van trends en informatie: van zwangerschap tot aan de eerste babystapjes en van de beste verzorging en voeding, de leukste kleertjes, het veiligste vervoer, de meest inspirerende kinderkamers tot het leerzaamste speelgoed. Alles onder één dak.
De Negenmaandenbeurs is komende editie uitgebreid met een extra beurshal. Beursmanager Nicole Tuitert: “Het aantal bezoekers van de beurs in 2009 overtrof onze verwachtingen. Totaal waren er 45.108 bezoekers, een groei van ruim 7 procent ten opzichte van 2008. Dit heeft ons doen besluiten de beurs in 2010 groter op te zetten, met meer services en faciliteiten voor de bezoekers. Wij zijn hier bijzonder trots op. Ook de exposantenwerving gaat voorspoedig, dus in alle opzichten belooft het wederom een succesvolle beurs te worden.”
Ook deze keer worden er duidelijke segmenten neergezet zoals het Bol van KennisPlein, het StylingPlein, de Babykamer InspiratieZone, het Kinderkamer KunstStraatje en ShoppingZone. Evenals in 2009 is er het Babyplaats WebshopPaviljoen waar online bedrijven hun website tot leven laten komen. Ook het BuggyTestParcours en het echoapparaat ontbreken niet.

Data Huishoudbeurs 2010: 13 tot en met 21 februari
Data Negenmaandenbeurs 2010: 17 tot en met zondag 21 februari
Beide beurzen zijn op dezelfde dag met dezelfde toegangskaart te bezoeken.
Meer informatie: www.huishoudbeurs.nl en www.negenmaandenbeurs.nl.



2009-12-15
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV