Magazine
Contact
Home
De Nederlandse vrouw is werelds!
De 65ste Huishoudbeurs; dat kunnen we gerust een mijlpaal noemen. Het grootste consumentenevenement voor vrouwen - als altijd in de Amsterdamse RAI - staat in het teken van BONT. Hiermee wil de Huishoudbeurs laten zien hoe werelds de Nederlandse vrouw van nu is.

Nederland wordt verrijkt door invloeden van andere culturen. Het thema van de komende Huishoudbeurs staat dan ook volop in het teken van allerlei nieuwe Nederlandse mengvormen. Hiermee wil de Huishoudbeurs een positief signaal afgeven over het Nederland van nu: veelzijdig, afwisselend, levendig en kleurrijk. Of anders gezegd: BONT.
Volgens Marjo Wolters, beursmanager van de Huishoudbeurs, kan de vrouw van nu niet meer zonder die bonte culturele verrijking: “Dat gaat verder dan alleen op de hoogte zijn van de allerlaatste trends. De Nederlandse vrouw laat ook haar eigen nieuwe mix zien, horen, proeven en beleven. In haar huis wordt typisch Nederlands gemixt met Javaanse teakhouten meubelen, kussens uit India en lampen uit Marokko. Op de sportschool doen we aan Zumba. Shiatsu massage is zo ongeveer onderdeel van de secundaire arbeidsvoorwaarden en in de tuin wordt de begonia naast een olijfboom gezet. We flaneren niet alleen op onze hippe mamafiets, maar ook op onze Italiaanse scooter. Kortom: de Nederlandse vrouw is werelds en haar wereld is BONT.”
Hierdoor blijft onze cultuur altijd in beweging. Al dan niet gevoed door internet en social media als Hyves, Twitter en Facebook. De vrouw van nu is niet anders gewend. Wolters: “Op het themaplein laten we onze bezoeksters met modeshows, workshops, optredens en lezingen zien dat ze misschien nog wereldser zijn dan ze zelf denken.”
Op de 65ste editie van de Huishoudbeurs kunnen vrouwen zich laten inspireren, verrassen, verwennen en entertainen. De beurs heeft verschillende segmenten op het gebied van verzorging, wonen, culinair, mode en vrije tijd.

Groeiende Negenmaandenbeurs

Al 25 jaar wordt de Huishoudbeurs vergezeld door de Negenmaandenbeurs. Hier kunnen (aanstaande) ouders zich laten inspireren en informeren. Het grootste en meest complete evenement op het gebied van zwangerschap en baby’s is in omvang toegenomen en staat komende editie meer dan ooit bol van trends en informatie: van zwangerschap tot aan de eerste babystapjes en van de beste verzorging en voeding, de leukste kleertjes, het veiligste vervoer, de meest inspirerende kinderkamers tot het leerzaamste speelgoed. Alles onder één dak.
De Negenmaandenbeurs is komende editie uitgebreid met een extra beurshal. Beursmanager Nicole Tuitert: “Het aantal bezoekers van de beurs in 2009 overtrof onze verwachtingen. Totaal waren er 45.108 bezoekers, een groei van ruim 7 procent ten opzichte van 2008. Dit heeft ons doen besluiten de beurs in 2010 groter op te zetten, met meer services en faciliteiten voor de bezoekers. Wij zijn hier bijzonder trots op. Ook de exposantenwerving gaat voorspoedig, dus in alle opzichten belooft het wederom een succesvolle beurs te worden.”
Ook deze keer worden er duidelijke segmenten neergezet zoals het Bol van KennisPlein, het StylingPlein, de Babykamer InspiratieZone, het Kinderkamer KunstStraatje en ShoppingZone. Evenals in 2009 is er het Babyplaats WebshopPaviljoen waar online bedrijven hun website tot leven laten komen. Ook het BuggyTestParcours en het echoapparaat ontbreken niet.

Data Huishoudbeurs 2010: 13 tot en met 21 februari
Data Negenmaandenbeurs 2010: 17 tot en met zondag 21 februari
Beide beurzen zijn op dezelfde dag met dezelfde toegangskaart te bezoeken.
Meer informatie: www.huishoudbeurs.nl en www.negenmaandenbeurs.nl.



2009-12-15
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV