Magazine
Contact
Home
De Nederlandse vrouw is werelds!
De 65ste Huishoudbeurs; dat kunnen we gerust een mijlpaal noemen. Het grootste consumentenevenement voor vrouwen - als altijd in de Amsterdamse RAI - staat in het teken van BONT. Hiermee wil de Huishoudbeurs laten zien hoe werelds de Nederlandse vrouw van nu is.

Nederland wordt verrijkt door invloeden van andere culturen. Het thema van de komende Huishoudbeurs staat dan ook volop in het teken van allerlei nieuwe Nederlandse mengvormen. Hiermee wil de Huishoudbeurs een positief signaal afgeven over het Nederland van nu: veelzijdig, afwisselend, levendig en kleurrijk. Of anders gezegd: BONT.
Volgens Marjo Wolters, beursmanager van de Huishoudbeurs, kan de vrouw van nu niet meer zonder die bonte culturele verrijking: “Dat gaat verder dan alleen op de hoogte zijn van de allerlaatste trends. De Nederlandse vrouw laat ook haar eigen nieuwe mix zien, horen, proeven en beleven. In haar huis wordt typisch Nederlands gemixt met Javaanse teakhouten meubelen, kussens uit India en lampen uit Marokko. Op de sportschool doen we aan Zumba. Shiatsu massage is zo ongeveer onderdeel van de secundaire arbeidsvoorwaarden en in de tuin wordt de begonia naast een olijfboom gezet. We flaneren niet alleen op onze hippe mamafiets, maar ook op onze Italiaanse scooter. Kortom: de Nederlandse vrouw is werelds en haar wereld is BONT.”
Hierdoor blijft onze cultuur altijd in beweging. Al dan niet gevoed door internet en social media als Hyves, Twitter en Facebook. De vrouw van nu is niet anders gewend. Wolters: “Op het themaplein laten we onze bezoeksters met modeshows, workshops, optredens en lezingen zien dat ze misschien nog wereldser zijn dan ze zelf denken.”
Op de 65ste editie van de Huishoudbeurs kunnen vrouwen zich laten inspireren, verrassen, verwennen en entertainen. De beurs heeft verschillende segmenten op het gebied van verzorging, wonen, culinair, mode en vrije tijd.

Groeiende Negenmaandenbeurs

Al 25 jaar wordt de Huishoudbeurs vergezeld door de Negenmaandenbeurs. Hier kunnen (aanstaande) ouders zich laten inspireren en informeren. Het grootste en meest complete evenement op het gebied van zwangerschap en baby’s is in omvang toegenomen en staat komende editie meer dan ooit bol van trends en informatie: van zwangerschap tot aan de eerste babystapjes en van de beste verzorging en voeding, de leukste kleertjes, het veiligste vervoer, de meest inspirerende kinderkamers tot het leerzaamste speelgoed. Alles onder één dak.
De Negenmaandenbeurs is komende editie uitgebreid met een extra beurshal. Beursmanager Nicole Tuitert: “Het aantal bezoekers van de beurs in 2009 overtrof onze verwachtingen. Totaal waren er 45.108 bezoekers, een groei van ruim 7 procent ten opzichte van 2008. Dit heeft ons doen besluiten de beurs in 2010 groter op te zetten, met meer services en faciliteiten voor de bezoekers. Wij zijn hier bijzonder trots op. Ook de exposantenwerving gaat voorspoedig, dus in alle opzichten belooft het wederom een succesvolle beurs te worden.”
Ook deze keer worden er duidelijke segmenten neergezet zoals het Bol van KennisPlein, het StylingPlein, de Babykamer InspiratieZone, het Kinderkamer KunstStraatje en ShoppingZone. Evenals in 2009 is er het Babyplaats WebshopPaviljoen waar online bedrijven hun website tot leven laten komen. Ook het BuggyTestParcours en het echoapparaat ontbreken niet.

Data Huishoudbeurs 2010: 13 tot en met 21 februari
Data Negenmaandenbeurs 2010: 17 tot en met zondag 21 februari
Beide beurzen zijn op dezelfde dag met dezelfde toegangskaart te bezoeken.
Meer informatie: www.huishoudbeurs.nl en www.negenmaandenbeurs.nl.



2009-12-15
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV