Magazine
Contact
Home
Food Week in de smaak
De sfeervolle Food Week, die van maandag 28 tot en met woensdag 30 september plaatsvond in de Jaarbeurs Utrecht, liet zien dat er branchebreed een groeiende belangstelling is voor authentieke producten. Deelnemers aan het internationale paviljoen uit landen als Italië, Spanje en Zweden deden goede zaken. Ook de exposanten op het Bio & Streek Paviljoen deden het goed.

Lekker eten, maar ook innovaties als de tracking & tracing consumentenwebsite www.mijnboerenkaas.nl. (Zijderveld), de draadloze droogijs Clever Cool Display bij Yara en de nieuwe sealer Klappack Novus van Conpax waren te zien en soms zelfs te koop.

Bezoekers


De beurs trok samen met de tegelijkertijd georganiseerde Slavakto 14.995 bezoekers. Uit de bezoekersevaluatie blijkt dat 36% slager of poelier was; 13% was afkomstig uit de supermarkt. Eveneens 13% van de bezoekers was fabrikant of leverancier en 9% was afkomstig uit de groothandel. De interesse van 40% van de bezoekers ging uit naar brood en banket. 35% gaf aan interesse te hebben in biologische (vers)producten, gevolgd door 34% kaas, 31% AGF en 30% verse en gekoelde kant-en-klaar maaltijden. In het licht van deze interessegebieden waren Food Week-bezoekers van mening dat niet alle marktsectoren voldoende breed vertegenwoordigd waren op de beursvloer.

Resultaten

Hoewel de kwaliteit van het beursbezoek door de beursdeelnemers over het algemeen als goed wordt beoordeeld, zijn de verwachtingen van een aantal exposanten gematigd optimistisch als het gaat om daadwerkelijk resultaat uit de deelname. Men gaf aan het jammer te vinden dat de breedte van het aanbod op de beurs verminderd was ten opzichte van eerdere edities.
Beursorganisator VNU Exhibitions Europe zal in nauw overleg met exposanten en overige betrokken partijen de beurs grondig evalueren om een toekomststrategie rond het beursconcept te bepalen.

Meer informatie en een impressie van de beurs vindt u op www.foodweek.nl.


2009-10-09
Alle webcare-activiteiten voor de beurzen die door RAI Amsterdam worden georganiseerd, zijn ondergebracht bij Goud Uberconnected. Dit geldt voor de beurzen in Amsterdam maar ook voor internationale beurzen zoals RAI die organiseert in onder andere Turkije, Mexico, Indonesië en China.
 
Building Holland, de beurs die dit jaar plaatsvond van 17 tot en met 19 april in RAI Amsterdam, is met onmiddellijke ingang overgenomen door Easyfairs. Het event voor de bouw- en vastgoedsector stond voorheen onder leiding van Duurzaam Gebouwd. Met de overname breidt Easyfairs haar bouw-, installatie- en vastgoedportfolio in Nederland uit.
 
Rotterdam Ahoy wordt de locatie van EventSummit 2019. Het eendaagse platform voor de evenementenbranche vond tijdens het 10-jarig jubileum in 2018 in Rai Amsterdam plaats. In 2017 was het event ook in Rotterdam gelokaliseerd, toen in Hal 1, de komende editie zal dat in Hal 2, 3, 4 en 5 zijn. 
 
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV