Magazine
Contact
Home
Food Week in de smaak
De sfeervolle Food Week, die van maandag 28 tot en met woensdag 30 september plaatsvond in de Jaarbeurs Utrecht, liet zien dat er branchebreed een groeiende belangstelling is voor authentieke producten. Deelnemers aan het internationale paviljoen uit landen als Italië, Spanje en Zweden deden goede zaken. Ook de exposanten op het Bio & Streek Paviljoen deden het goed.

Lekker eten, maar ook innovaties als de tracking & tracing consumentenwebsite www.mijnboerenkaas.nl. (Zijderveld), de draadloze droogijs Clever Cool Display bij Yara en de nieuwe sealer Klappack Novus van Conpax waren te zien en soms zelfs te koop.

Bezoekers


De beurs trok samen met de tegelijkertijd georganiseerde Slavakto 14.995 bezoekers. Uit de bezoekersevaluatie blijkt dat 36% slager of poelier was; 13% was afkomstig uit de supermarkt. Eveneens 13% van de bezoekers was fabrikant of leverancier en 9% was afkomstig uit de groothandel. De interesse van 40% van de bezoekers ging uit naar brood en banket. 35% gaf aan interesse te hebben in biologische (vers)producten, gevolgd door 34% kaas, 31% AGF en 30% verse en gekoelde kant-en-klaar maaltijden. In het licht van deze interessegebieden waren Food Week-bezoekers van mening dat niet alle marktsectoren voldoende breed vertegenwoordigd waren op de beursvloer.

Resultaten

Hoewel de kwaliteit van het beursbezoek door de beursdeelnemers over het algemeen als goed wordt beoordeeld, zijn de verwachtingen van een aantal exposanten gematigd optimistisch als het gaat om daadwerkelijk resultaat uit de deelname. Men gaf aan het jammer te vinden dat de breedte van het aanbod op de beurs verminderd was ten opzichte van eerdere edities.
Beursorganisator VNU Exhibitions Europe zal in nauw overleg met exposanten en overige betrokken partijen de beurs grondig evalueren om een toekomststrategie rond het beursconcept te bepalen.

Meer informatie en een impressie van de beurs vindt u op www.foodweek.nl.


2009-10-09
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV