Magazine
Contact
Home
Food Week in de smaak
De sfeervolle Food Week, die van maandag 28 tot en met woensdag 30 september plaatsvond in de Jaarbeurs Utrecht, liet zien dat er branchebreed een groeiende belangstelling is voor authentieke producten. Deelnemers aan het internationale paviljoen uit landen als Italië, Spanje en Zweden deden goede zaken. Ook de exposanten op het Bio & Streek Paviljoen deden het goed.

Lekker eten, maar ook innovaties als de tracking & tracing consumentenwebsite www.mijnboerenkaas.nl. (Zijderveld), de draadloze droogijs Clever Cool Display bij Yara en de nieuwe sealer Klappack Novus van Conpax waren te zien en soms zelfs te koop.

Bezoekers


De beurs trok samen met de tegelijkertijd georganiseerde Slavakto 14.995 bezoekers. Uit de bezoekersevaluatie blijkt dat 36% slager of poelier was; 13% was afkomstig uit de supermarkt. Eveneens 13% van de bezoekers was fabrikant of leverancier en 9% was afkomstig uit de groothandel. De interesse van 40% van de bezoekers ging uit naar brood en banket. 35% gaf aan interesse te hebben in biologische (vers)producten, gevolgd door 34% kaas, 31% AGF en 30% verse en gekoelde kant-en-klaar maaltijden. In het licht van deze interessegebieden waren Food Week-bezoekers van mening dat niet alle marktsectoren voldoende breed vertegenwoordigd waren op de beursvloer.

Resultaten

Hoewel de kwaliteit van het beursbezoek door de beursdeelnemers over het algemeen als goed wordt beoordeeld, zijn de verwachtingen van een aantal exposanten gematigd optimistisch als het gaat om daadwerkelijk resultaat uit de deelname. Men gaf aan het jammer te vinden dat de breedte van het aanbod op de beurs verminderd was ten opzichte van eerdere edities.
Beursorganisator VNU Exhibitions Europe zal in nauw overleg met exposanten en overige betrokken partijen de beurs grondig evalueren om een toekomststrategie rond het beursconcept te bepalen.

Meer informatie en een impressie van de beurs vindt u op www.foodweek.nl.


2009-10-09
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV