Magazine
Contact
Home
Food Week in de smaak
De sfeervolle Food Week, die van maandag 28 tot en met woensdag 30 september plaatsvond in de Jaarbeurs Utrecht, liet zien dat er branchebreed een groeiende belangstelling is voor authentieke producten. Deelnemers aan het internationale paviljoen uit landen als Italië, Spanje en Zweden deden goede zaken. Ook de exposanten op het Bio & Streek Paviljoen deden het goed.

Lekker eten, maar ook innovaties als de tracking & tracing consumentenwebsite www.mijnboerenkaas.nl. (Zijderveld), de draadloze droogijs Clever Cool Display bij Yara en de nieuwe sealer Klappack Novus van Conpax waren te zien en soms zelfs te koop.

Bezoekers


De beurs trok samen met de tegelijkertijd georganiseerde Slavakto 14.995 bezoekers. Uit de bezoekersevaluatie blijkt dat 36% slager of poelier was; 13% was afkomstig uit de supermarkt. Eveneens 13% van de bezoekers was fabrikant of leverancier en 9% was afkomstig uit de groothandel. De interesse van 40% van de bezoekers ging uit naar brood en banket. 35% gaf aan interesse te hebben in biologische (vers)producten, gevolgd door 34% kaas, 31% AGF en 30% verse en gekoelde kant-en-klaar maaltijden. In het licht van deze interessegebieden waren Food Week-bezoekers van mening dat niet alle marktsectoren voldoende breed vertegenwoordigd waren op de beursvloer.

Resultaten

Hoewel de kwaliteit van het beursbezoek door de beursdeelnemers over het algemeen als goed wordt beoordeeld, zijn de verwachtingen van een aantal exposanten gematigd optimistisch als het gaat om daadwerkelijk resultaat uit de deelname. Men gaf aan het jammer te vinden dat de breedte van het aanbod op de beurs verminderd was ten opzichte van eerdere edities.
Beursorganisator VNU Exhibitions Europe zal in nauw overleg met exposanten en overige betrokken partijen de beurs grondig evalueren om een toekomststrategie rond het beursconcept te bepalen.

Meer informatie en een impressie van de beurs vindt u op www.foodweek.nl.


2009-10-09
Viscom, de International Trade Fair for Visual Communication, zal vanaf heden jaarlijks plaatsvinden in Düsseldorf. Het evenement werd voorheen het ene jaar in Düsseldorf en het andere in Frankfurt gehouden. Ook zal de beurs voortaan niet meer in het najaar gehouden worden maar in januari, als aftrap van het nieuwe zakenjaar. Ook zal Viscom vanaf 2019 gelijktijdig gehouden worden met de PSI, die van 8 tot en met 10 januari plaatsvindt in Düsseldorf. 
 
De vakbeurs Auto Prof gaat per direct verder als Auto Prof AMT Live. De nieuwe titel werd op 17 oktober jongstleden gepresenteerd tijdens het officiële tekenmoment op Auto Prof in Hardenberg. Auto Prof en AMT maakten eerder al bekend dat ze de krachten gaan bundelen en beide evenementen zijn nu samengevoegd voor minimaal drie jaar met intentie tot langer. De eerste editie van Auto Prof AMT Live is op 30 en 31 januari en 1 februari 2018 in Evenementenhal Gorinchem.
 
De twintigste editie van Bouw Compleet in combinatie met Schilder, Glas & Afbouw (S.G.A.) Vakdagen zijn bezocht door 12.674 professionals. Het exposantenaantal was ten opzichte van voorgaande jaren toegenomen naar 310. De beurzen vonden plaats op 10, 11 en 12 oktober in Evenementenhal Hardenberg.
 
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV