Magazine
Contact
Home
Wind in de zeilen voor HISWA 2010
Van 2 tot en met 7 maart 2010 luidt de HISWA Amsterdam Boat Show traditiegetrouw het watersportseizoen in. De grootste watersportbeurs van de Benelux ligt ook in het huidige economische klimaat op koers. In totaal schreven al 210 exposanten in voor deelname; 15% meer dan het aantal dat vorig jaar rond deze tijd op de teller stond.

De wereldwijde economische crisis laat ook in Nederland zijn sporen na in de watersportsector. Beursmanager Rikkert Graat van Amsterdam RAI: ‘Wij spelen hierop in met een aantal cruciale wijzigingen om deelname voor exposanten aantrekkelijk te maken. Hoewel we zien dat een aantal exposanten inschrijft met kleinere standruimte, is het grote aantal inschrijvingen dat we nu al binnen hebben een duidelijk antwoord van de branche.’

Grote spelers in watersportland aan boord

Inmiddels is al een flink aantal grote namen aan boord. ‘Wij staan al jaren op de HISWA en doen er altijd goede zaken. Naast veel nieuwe contacten, ontmoeten we tijdens de HISWA veel van onze zeer gewaardeerde relaties, wat voor ons eveneens erg waardevol is’, aldus Dimosthenis Loumpranos van Hellas Watersport. Harrie Groenenboom van Gicom heeft alle vertrouwen in de HISWA: ‘Het is in deze tijd belangrijk voor ons persoonlijk in gesprek te komen met potentiële klanten. Daar leent de HISWA zich uitstekend voor.’

Veel interesse voor Dinghy & Day sailers world

Tijdens HISWA 2009 werden het Day sailers - en Zeilpaviljoen geïntroduceerd. Wegens het succes en de grote vraag van bezoekers naar zeilboten, in het bijzonder voor dagrecreatie, worden de paviljoens in 2010 samengevoegd tot één grote zeilwereld; Dinghy & Day sailers world. Exposanten zijn enthousiast.

Doe-het-zelf & re-fit populair

Direct gevolg van het huidige economische klimaat is de toenemende interesse voor doe-het-zelf en re-fit. Steeds meer botenbezitters nemen zelf eens de kwast ter hand, of laten hun boot opknappen in plaats van een nieuwe aan te schaffen. Tijdens de HISWA kan deze groep zich op het Doe-het-zelf plein uitgebreid laten informeren over alle mogelijkheden, kennismaken met onderhoudsproducten en zich laten instrueren over de manier waarop deze gebruikt kunnen worden.

Volvo Cars Nederland blijft partner

De HISWA Amsterdam Boat Show kan wederom rekenen op de steun van Volvo Cars Nederland. Internationaal gaat Volvo Cars door met het organiseren van de Volvo Ocean Race, wat voor Volvo Cars Nederland reden is om zich te blijven positioneren als het favoriete automerk onder watersporters. Volvo Cars Nederland is al sinds 2004 partner van de HISWA Amsterdam Boat Show.

Elektrisch varen in de schijnwerpers

Door steeds meer watersporters worden de unieke eigenschappen van elektrisch en hybride varen onderschreven. Niet langer hoeft een rumoerige diesel- of benzinemotor het rustige geluid van de kabbelende boeggolf en geluiden van de omgeving te overstemmen. Samen met onder meer de Gemeente Amsterdam verzorgt de HISWA een Elektrisch varen paviljoen, waar watersporters alles te weten komen over dit onderwerp en de mogelijkheden van elektrische en hybride boten, aandrijvingen en energievoorzieningen.

Spetterend activiteitenprogramma

De HISWA staat ook in 2010 weer bol van spetterende activiteiten voor jong en oud. Gratis zeillessen voor kinderen in het grote bassin van de Water Fun Zone, lezingen van professionele en recreatieve zeilers in het Zeiltheater, productdemonstraties en boeiende lezingen door avonturiers.
De Virtual Experience is terug van weggeweest. Op simulators en computerconsoles kunnen bezoekers op virtuele wijze de sensatie van verschillende watersporten beleven.

Voor meer informatie en de voorlopige deelnemerslijst: www.hiswarai.nl


2009-10-09
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV