Magazine
Contact
Home
Wind in de zeilen voor HISWA 2010
Van 2 tot en met 7 maart 2010 luidt de HISWA Amsterdam Boat Show traditiegetrouw het watersportseizoen in. De grootste watersportbeurs van de Benelux ligt ook in het huidige economische klimaat op koers. In totaal schreven al 210 exposanten in voor deelname; 15% meer dan het aantal dat vorig jaar rond deze tijd op de teller stond.

De wereldwijde economische crisis laat ook in Nederland zijn sporen na in de watersportsector. Beursmanager Rikkert Graat van Amsterdam RAI: ‘Wij spelen hierop in met een aantal cruciale wijzigingen om deelname voor exposanten aantrekkelijk te maken. Hoewel we zien dat een aantal exposanten inschrijft met kleinere standruimte, is het grote aantal inschrijvingen dat we nu al binnen hebben een duidelijk antwoord van de branche.’

Grote spelers in watersportland aan boord

Inmiddels is al een flink aantal grote namen aan boord. ‘Wij staan al jaren op de HISWA en doen er altijd goede zaken. Naast veel nieuwe contacten, ontmoeten we tijdens de HISWA veel van onze zeer gewaardeerde relaties, wat voor ons eveneens erg waardevol is’, aldus Dimosthenis Loumpranos van Hellas Watersport. Harrie Groenenboom van Gicom heeft alle vertrouwen in de HISWA: ‘Het is in deze tijd belangrijk voor ons persoonlijk in gesprek te komen met potentiële klanten. Daar leent de HISWA zich uitstekend voor.’

Veel interesse voor Dinghy & Day sailers world

Tijdens HISWA 2009 werden het Day sailers - en Zeilpaviljoen geïntroduceerd. Wegens het succes en de grote vraag van bezoekers naar zeilboten, in het bijzonder voor dagrecreatie, worden de paviljoens in 2010 samengevoegd tot één grote zeilwereld; Dinghy & Day sailers world. Exposanten zijn enthousiast.

Doe-het-zelf & re-fit populair

Direct gevolg van het huidige economische klimaat is de toenemende interesse voor doe-het-zelf en re-fit. Steeds meer botenbezitters nemen zelf eens de kwast ter hand, of laten hun boot opknappen in plaats van een nieuwe aan te schaffen. Tijdens de HISWA kan deze groep zich op het Doe-het-zelf plein uitgebreid laten informeren over alle mogelijkheden, kennismaken met onderhoudsproducten en zich laten instrueren over de manier waarop deze gebruikt kunnen worden.

Volvo Cars Nederland blijft partner

De HISWA Amsterdam Boat Show kan wederom rekenen op de steun van Volvo Cars Nederland. Internationaal gaat Volvo Cars door met het organiseren van de Volvo Ocean Race, wat voor Volvo Cars Nederland reden is om zich te blijven positioneren als het favoriete automerk onder watersporters. Volvo Cars Nederland is al sinds 2004 partner van de HISWA Amsterdam Boat Show.

Elektrisch varen in de schijnwerpers

Door steeds meer watersporters worden de unieke eigenschappen van elektrisch en hybride varen onderschreven. Niet langer hoeft een rumoerige diesel- of benzinemotor het rustige geluid van de kabbelende boeggolf en geluiden van de omgeving te overstemmen. Samen met onder meer de Gemeente Amsterdam verzorgt de HISWA een Elektrisch varen paviljoen, waar watersporters alles te weten komen over dit onderwerp en de mogelijkheden van elektrische en hybride boten, aandrijvingen en energievoorzieningen.

Spetterend activiteitenprogramma

De HISWA staat ook in 2010 weer bol van spetterende activiteiten voor jong en oud. Gratis zeillessen voor kinderen in het grote bassin van de Water Fun Zone, lezingen van professionele en recreatieve zeilers in het Zeiltheater, productdemonstraties en boeiende lezingen door avonturiers.
De Virtual Experience is terug van weggeweest. Op simulators en computerconsoles kunnen bezoekers op virtuele wijze de sensatie van verschillende watersporten beleven.

Voor meer informatie en de voorlopige deelnemerslijst: www.hiswarai.nl


2009-10-09
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV