Magazine
Contact
Home
Crisis geen obstakel op Second Place
Zondag 27 september sloot de zevende editie van Second Place haar deuren. Meer dan 4.000 bezoekers vonden tijdens deze driedaagse hun weg naar de enige Belgische beurs voor het tweede verblijf, gehouden in paleis 3 van Brussels Expo. Blijkbaar vormde de economische crisis geen beletsel. Zowel de organisatie als de circa 100 exposanten met een aanbod uit meer dan 30 verschillende landen blikken tevreden terug.

De beurs richt zich op een heel specifieke doelgroep: de medioren. Het gaat veelal om tweeverdieners (40-plussers) met een hoger dan gemiddeld netto-inkomen en kinderen die het huis uit zijn. Vroeger was die leeftijdscategorie eerder geneigd om te sparen, maar nu willen ze genieten. Verder is er ook een onderscheid in het type koper: kopers van een tweede huis uitsluitend voor de vakantie, kopers met emigratieplannen, en een derde categorie die de aankoop als investering ziet.
Net zoals vorig jaar deden de zonnige en traditionele bestemmingen als Frankrijk, Spanje, Italië en Turkije het erg goed. Voormalige Oostbloklanden winnen echter snel aan populariteit. Steeds meer mensen verkennen deze regio en willen er investeren. Ook de Verenigde Staten bleef in trek bij de bezoekers.

Second Place wil naast een uitgebreid aanbod aan standhouders ook een ontmoetingsplatform bieden binnen de tweede-verblijvenmarkt. Daarom organiseert de beurs seminaries die informeren over financiële, juridische en fiscale aspecten die komen kijken bij de aankoop van een tweede verblijf. Verder is er ook de website www.mysecondplace.be met het grootste online aanbod van tweede verblijven.

In maart 2010 vindt van 5 tot en met 7 maart de regionale editie plaats in Flanders Expo. De nationale editie in Brussels Expo vindt traditiegetrouw opnieuw het laatste weekend van september plaats, van 24 tot en met 26 september 2010.


2009-09-29
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV