Magazine
Contact
Home
Groothandel & Logistiek wordt Bedrijf & Logistiek
Met gepaste trots introduceert Bureau Bosman BV de nieuwe beursnaam van Groothandel & Logistiek. Voortaan heet de beurs Bedrijf en Logistiek, dé vakbeurs voor inslag, opslag en uitslag. De elfde editie vindt op 10 en 11 november 2010 plaats in het Beursgebouw Eindhoven.

Waarom Bedrijf & Logistiek?

Optimalisatie van bedrijfslogistieke processen is een continu fenomeen, dat niet alleen speelt binnen de groothandelsector, maar ook bij alle bedrijven die te maken hebben met inslag, opslag en uitslag. Voor bedrijven is het van belang hun logistieke processen en materieel in orde te hebben! Zo houdt men de alsmaar veranderende en veeleisende vraagzijde bij en blijft men de concurrentie voor. Bovendien is after-sales service belangrijker dan ooit tevoren, door onder andere de noodzaak om kosten te drukken en efficiëntie te verhogen. De term Bedrijf biedt - vergeleken met Groothandel - een breder bereik. Dit heeft geleid tot de logische naamswijziging van de beursnaam in: Bedrijf & Logistiek!

Vakbeurs Bedrijf & Logistiek!

De vakbeurs biedt bedrijven een overzichtelijk en transparant business-to-business platform aan voor de interne logistiek. Speerpunten zijn Inslag, Opslag en Uitslag, waarbij alle facetten van de interne logistiek belicht worden. Exposanten presenteren de nieuwste ontwikkelingen op product- en kennisniveau, gericht aan beslissers van een breed en specifiek publiek dat zoekt naar (interne) logistieke oplossingen voor hun bedrijf.

De nieuwe huisstijl

Naast de nieuwe naam is ook de huisstijl van de beurs aangepast. Een frisse combinatie van rood, grijs en antraciettinten voert nu de boventoon. Bovendien is het logo ook in de kleuren aangepast. Om de herkenbaarheid te behouden is ervoor gekozen om het oude logo in bestaande vorm te behouden.
Een goede impressie van de nieuwe huisstijl, kunt u terug vinden op de geheel vernieuwde website www.bedrijfenlogistiek.eu . Deze dynamische en interactieve website bevat functionaliteiten die zowel de exposant als de bezoeker van waardevolle informatie voorzien. Een van die aspecten is bijvoorbeeld de dynamische video banner die een krachtige, interactieve en dynamische uitstraling biedt aan de exposant en de bezoeker brengt waar zij zijn moet.

Het exposantenprofiel

Er worden een aantal aandachtsgebieden belicht voor deze elfde editie. Het betreft oplossingen (producten en/of diensten) die aangeboden worden in de volgende sectoren:
• Magazijnsystemen
• Bevoorrading en material handling
• Heftrucks, stapelaars en andere voertuigen
• Industriële uitrusting
• Containers, pallets en bakken
• Verpakking
• Etikettering en radiofrequentie
• Logistiek advies en Logistieke software
• Logistieke dienstverlening

Het bezoekersprofiel

Het bezoek aan de beurs is divers en gericht. Het bestaat uit beslissers van bedrijven,
die verantwoordelijk en betrokken zijn bij de aanschaf en toepassing van (interne) logistieke
processen en materieel voor hun eigen onderneming
De Marketing
De beursorganisatie zet een groot scala crossmediale off- en online kanalen in om de juiste bezoeker in contact te brengen met de exposant. Uiteraard kan de exposant zelf ook alle mogelijke middelen inzetten om het eigen netwerk te informeren over deelname aan de beurs.
Denk aan:
- Gepersonaliseerde uitnodigingen naar potentiële bezoekers
- Promotie via brancheverenigingen
- Uitgebreide beursspecial, inclusief profielen van alle deelnemers
- Advertentie en redactionele aandacht in prominente vakbladen en
andere relevante publicaties
- Banners, advertenties en redactionele aandacht op relevante websites/ portalen
- De vernieuwde Bedrijf & Logistiek website (www.bedrijfenlogistiek.eu) en Newsbulletin
- De relatie-uitnodigingskaarten die verstrekt worden door de exposanten

Full-Service Formule

Tijdens de twee beursdagen kan men kosteloos en onbeperkt gebruikmaken van alle faciliteiten op de beursvloer, waaronder de lezingen en de exclusieve catering. De formule creëert een ongedwongen sfeer waarin bezoekers en exposanten, relaties kunnen onderhouden, ideeën opdoen en nieuwe contacten leggen.

Lezingen + bedrijfscases

Parallel aan de beurs wordt een informatief lezingenprogramma georganiseerd. De exposant kan in aanmerking komen voor het houden van een lezing. Tevens wordt er een select aantal bedrijfscases gehouden door bedrijven die in het dagelijks leven afhankelijk zijn van de logistiek processen binnen hun organisatie.

Meer informatie: www.bedrijfenlogistiek.eu




2009-09-30
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV